Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det ligger massor av tid, arbete, analyser, risktagande och överväganden bakom varje produktutveckling

och lansering. Det är bara att hoppas på framgång på CES och sedan på marknaden. Lite nyfiken på om

de dyker upp på Stockholmsmässan? Om inte får vi hoppas på München i maj.

Posted

Patrik Boström är en nära vän, otroligt duktig, lånade hem slutstegen i somras och hoppas det ska få landa hos mig i vår :mm:

Posted

Kul att de fått sådan uppmärksamhet i USA! Välförtjänt!

I Denver förra året fanns de representerade i 2 eller 3 rum och av publikkommentarerna att döma så var folk mycket nöjda med vad de hörde.

Jag tror att de också hade planer på att göra en specialinspelning i sitt eget level 3 rum lagom till CES-mässan. En inspelning med 3 mikrofoner varav den i mitten skulle bara ligga som ett bottenstöd med 20dB under övrig inspelningsnivå. Om de nu hanns med.

Var djupt imponerad av deras inspelning som de gjorde tidigare. Kusligt realistisk! :mm:

Good luck over there!

Calm

Posted
Patrik Boström är en nära vän, otroligt duktig, lånade hem slutstegen i somras och hoppas det ska få landa hos mig i vår :mm:

Då vet du säkert också i villket prisläge dom ligger i.

Posted (edited)

Tycker att Marten ska få säga vad de ska ligga på :) Konstigt vore annars ;)

Tiden mellan sommaren och nu har säkerligen inneburit en hel del tänk och förändringar.

Edited by juha
Posted
Tycker att Marten ska få säga vad de ska ligga på :) Konstigt vore annars ;)

Tiden mellan sommaren och nu har säkerligen inneburit en hel del tänk och förändringar.

Ok. Jag trodde dom var prissatta redan.

Posted

Svårt att veta något om förstärkeriet och prissättningen kring dessa.

Jag skulle dock utgå från att dessa håller minst samma klass som högtalarna och då är priset säkert inte att betrakta som astronomiskt. Det finns ju en marknad som inte är så priskänslig, utan faktiskt utgår från vad produkten i fråga levererar. Sedan är allt övrigt tycke och smak, men pengarna är inget problem.

Känner jag bröderna rätt så kommer de inte att riskera sitt goda rennomé på något som skulle påverka varumärket i negativ riktning och i synnerhet inte på CES där all världens hifi-blickar är riktade.

Det mesta jag hört hos Marten har hållt mycket bra klass, för att inte säga toppklass.

Men så har de också ett av de bästa lyssningsrummen i Sverige att presentera produkterna i.

Calm