Jump to content

MUSIK & HIFIMÄSSA I JÖNKÖPING


vovven

Recommended Posts

Bild1-4.jpg

I ett kylslaget och snöigt Sverige presenterar Highendsociety Sweden en dröm som nu skall förverkligas.

En Hifimässa på våren och så centralt att mer än halva Sveriges befolkning kan nå mässan för en heldagsutflykt.(SCB)

Anläggningen består av ett antal stora demorum samt ett stort antal identiska sviter med goda akustiska egenskaper.

Dessutom finns en stor hall som skall fyllas med skivförsäljning, akustikreglering, kablar, möbler m m.

Det Strömmar hela tiden in skivknallar som skall vara med och fylla en stor hall med Vinyl och CD, nytt och begagnat. Desutom tidningar och böcker om musik. Ett annat område som vi vill sätta fokus på är företag som tillverkar akustikregleringsutrustning.

Har ni tips på intressanta skivförsäljare?. Kom gärna med tips, gärna med email-adresser.

Följ gärna planeringen på Bloggen

Väl mött 7-8 Maj i Jönköping

Edited by vovven
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Äntligen en mässa på hemmaplan! :)

Här är ett företag som pysslar med akustikreglering i ull som jag inte sett i dessa sammanhang tidigare, men dom skulle ju kunna vara intresserade speciellt med tanke på att fabriken ligger bara några mil härifrån. I min mening så ser det vardagsrumsvänligt ut till skillnad från en del annat, har i övrigt ingen koppling till företaget!

ACQWOOL

Edited by Bebop
Länk reviderad av moderator
Link to comment
Share on other sites

Äntligen en mässa på hemmaplan! :)

Här är ett företag som pysslar med akustikreglering i ull som jag inte sett i dessa sammanhang tidigare, men dom skulle ju kunna vara intresserade speciellt med tanke på att fabriken ligger bara några mil härifrån. I min mening så ser det vardagsrumsvänligt ut till skillnad från en del annat, har i övrigt ingen koppling till företaget!

ACQWOOL

Tack för tipset,

Det här skall jag kolla upp, såg intressant ut på deras hemsida.

Fler tips tas tacksamt emot, både akustikprodukter och skivknallar.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hifi-Perra

Hej!

Har ni bestämt platsen för hifi-mässan?

Elmia kanske kunde vara något? :icon_smile_cool:

Då får alla garanterat plats kan man lugnt säga :D

Mvh

Edited by Hifi-Perra
Link to comment
Share on other sites

Guest Hifi-Perra

Det skulle vara schysst om det blev riktigt stort det här som Arken fast i JKPG :mm:

Jag kommer garanterat att gå på denna mässan, har gått mycket på bilmässan på Elmia

genom åren men om det även kunde vara en mässa för hifi här så skulle det ju vara toppen :rolleyes2:

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara schysst om det blev riktigt stort det här som Arken fast i JKPG :mm:

Jag kommer garanterat att gå på denna mässan, har gått mycket på bilmässan på Elmia

genom åren men om det även kunde vara en mässa för hifi här så skulle det ju vara toppen :rolleyes2:

Hej Hifi-Perra,

Mässan hålls på Jönköpings Hotell & Konferens.

Där finns en stor hall som snabbt håller på att fyllas med bl a skivknallar. Ett antal större konferensrum och sist men inte minst 60 st sviter. Lyssningsrummet är alltså inget sovrum där sängen plockats ut utan egentligen ett mindre vardagsrum. Samtliga rum har god akustik så alla utställare ges därmed samma akustiska förutsättningar.

Jönköpings Hotell & Konferens

Link to comment
Share on other sites

Guest Hifi-Perra

Tack för svaret!

Du får gärna berätta här vilka som kommer att dema sina produkter på mässan,

då jag just nu inte kan följa planeringen via Facebook då jag inte är medlem :)

Mvh Per

Hej Hifi-Perra,

Mässan hålls på Jönköpings Hotell & Konferens.

Där finns en stor hall som snabbt håller på att fyllas med bl a skivknallar. Ett antal större konferensrum och sist men inte minst 60 st sviter. Lyssningsrummet är alltså inget sovrum där sängen plockats ut utan egentligen ett mindre vardagsrum. Samtliga rum har god akustik så alla utställare ges därmed samma akustiska förutsättningar.

Jönköpings Hotell & Konferens

Edited by Hifi-Perra
Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Kanske dags för mässpremiär för nyomstartade JAM? Du har ju en hel del spännande distributioner nu.

Hej Stefan

Jag har faktiskt pratat med Björn om detta, får jag bara tid och plats så dyker vi upp. Om inget annat är mässan i malmö på planeringsstadiet

Link to comment
Share on other sites

Kanske dags för mässpremiär för nyomstartade JAM? Du har ju en hel del spännande distributioner nu.

En annan ljusskygg tomte är ju Classic i Tingsryd. Tänk om han (Kent) någon gång förmåddes lämna brasan hemma och visa upp sina intressanta produkter. Spendor och Luxman är stora märken utomlands men här göms dom i Tingsryd. Han har även Ayon från Österrike, 3a från Kanada och Golden Note/Black Note från Italien.

Det skulle vara en fantastisk bedrift av mässledningen om Kent kunde lockas dit - "once in a lifetime".

Link to comment
Share on other sites

En annan ljusskygg tomte är ju Classic i Tingsryd. Tänk om han (Kent) någon gång förmåddes lämna brasan hemma och visa upp sina intressanta produkter. Spendor och Luxman är stora märken utomlands men här göms dom i Tingsryd. Han har även Ayon från Österrike, 3a från Kanada och Golden Note/Black Note från Italien.

Det skulle vara en fantastisk bedrift av mässledningen om Kent kunde lockas dit - "once in a lifetime".

:D Det är ca 167,5km enl Eniro enkel resa från Tingsryd till Jönköping inte fasligt långt.Hade det inte varit för Audio Concept så hade jag nog aldrig hört Reference 3A men jag är glad för den upptäkten även om jag hade läst om dom tidigare,det finns mkt som låter bra som man aldrig kommer höra men chansen ökar ju om man visar upp produkterna :)

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
...men chansen ökar ju om man visar upp produkterna :)

Absolut, har väl kanske fått en tankeställare nu medans jag varit "off"

Link to comment
Share on other sites

Det är glädjande att hälsa Audioactive och Välljud mycket välkomna. Därmed har vi så här långt låst 5 större rum samt 7 st sviter.

Visst hade det varit trevligt om vi lyckades få Just Audio Magic att ställa ut. Deras Transrotorskivspelare ser ju riktigt cool ut.

Edited by vovven
Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Det är glädjande att hälsa Audioactive och Välljud mycket välkomna. Därmed har vi så här långt låst 5 större rum samt 7 st sviter.

Visst hade det varit trevligt om lyckades få Just Audio Magic att ställa ut. Deras Transrotorskivspelare ser ju riktigt cool ut.

Håller på o diskuterar det med Michael Gammon, återkommer i ämnet :)

Hade varit kanon o ta vår så kallade "Transcriptors Night" den helgen

Link to comment
Share on other sites

Då kan vi tillföra Transient Design, DWO New Media samt Runt Ljud välkomna som utställare med var sin svit.

Kul, Vovven ... det tar sig hela tiden...

Kan du inte försöka få med Classic Design också. Tänk att som första mässa i Sverige kunna presentera Luxman och Spendor (bl a). Idag får man ju åka till Tyskland för att se och höra sortimentet trots att det finns en svensk generalagent.

Link to comment
Share on other sites

Kul, Vovven ... det tar sig hela tiden...

Kan du inte försöka få med Classic Design också. Tänk att som första mässa i Sverige kunna presentera Luxman och Spendor (bl a). Idag får man ju åka till Tyskland för att se och höra sortimentet trots att det finns en svensk generalagent.

Hej Bebop,

Jag skall göra ett försök, det skulle vara riktigt kul om kunde få med Hemlige-Kent.

Kommer Du själv upp?

Skulle vara kul att träffa Dig.

Skall göra ett nytt försök att hälsa på Dig under Sweden Rock Festival.

Mvh

Vovven

Link to comment
Share on other sites

Hej Bebop,

Jag skall göra ett försök, det skulle vara riktigt kul om kunde få med Hemlige-Kent.

Kommer Du själv upp?

Skulle vara kul att träffa Dig.

Skall göra ett nytt försök att hälsa på Dig under Sweden Rock Festival.

Du är alltid välkommen ... kan ju vara skönt att höra din rock med bra ljud som avkoppling under festivalen. :D

Javisst, jag kommer och vi blir flera från Skåne/Blekinge som tar oss dit. Jönköping ligger perfekt i avstånd för hela södra Sverige, bra vägar dit, och rimligare hotellpriser än Sthlm/Göteborg. Dessutom bor min grabb i Nässjö som får bli lite bonus. Maj är ju också en härlig tid för en liten utflykt.

Ett sånt här initiativ tar vi också med som reportage. Kanske finns möjlighet att ta lite föreberedelsebilder redan på fredagen?

Link to comment
Share on other sites

Du är alltid välkommen ... kan ju vara skönt att höra din rock med bra ljud som avkoppling under festivalen. :D

Javisst, jag kommer och vi blir flera från Skåne/Blekinge som tar oss dit. Jönköping ligger perfekt i avstånd för hela södra Sverige, bra vägar dit, och rimligare hotellpriser än Sthlm/Göteborg. Dessutom bor min grabb i Nässjö som får bli lite bonus. Maj är ju också en härlig tid för en liten utflykt.

Ett sånt här initiativ tar vi också med som reportage. Kanske finns möjlighet att ta lite föreberedelsebilder redan på fredagen?

Det skall säker gå att lösa om du/Ni vill göra ett Införmässanreportage på Fredagen.

Mycket välkomnen/välkomna.

MVH

Vovven

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...