Nybbe Posted September 17, 2004 Share Posted September 17, 2004 Någon som har erfarenher om att kombinera dessa två märken? Har Dynaudio Countor s3.4 och ska ev slå till på en Krell kav 300i förstärkare, har ingen möjlighet att låna hem den först. Någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tux Posted September 17, 2004 Share Posted September 17, 2004 Tjenare Nybbe, Jag har tyvärr ingen erfarenhet av hur stärkaren beter sig ihop med Dynaudio. Däremot har jag haft en kav 300i hemma och provat i min egen anläggning. Mitt intryck var att den var väldigt kraftfull och ren i ljudet. Den orkade driva på ordentligt. Den vart aldrig vass utan var behaglig även på rejält hög volym. En mycket trevlig förstärkare som fortfarande är en potentiell uppgradering i mitt eget system. Sen är priset de betingar en avvägning mot den egna plånboken. Mvh Tux Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nybbe Posted September 17, 2004 Author Share Posted September 17, 2004 Tja! Vilka utrustning hadde du till krellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tux Posted September 17, 2004 Share Posted September 17, 2004 Det som krellen fick jobba tillsammans med då var: Harman kardon 760 cdspelare Carlsson OA12.2 högtalare Alltihopa snörat med Nordost superflatline högtalarkabel och dito magic1 signalkabel. Jämförelseobjektet som fortfarande står kvar här hemma var/är en Musical Fidelity X-A1 integrerad förstärkare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted September 17, 2004 Share Posted September 17, 2004 Om du är den nybbe jag tror? Har du funderat på om inte Krell:en ligger ganska nära det du har just nu(om ej redan sålt)? Kan det bli bättre el. sämre matchat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambadoo Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Jeg har hørt en kombinasjon av Dynaudio og Krell. Det var Dynaudio Contour 2.8 (flott høyttaler) og en Krell 300iL. Det var ikke bra. Ikke bra i det hele tatt. Matchet senere Dynaudioene med en enkel zappulse, og det låt mye bedre enn med krell. Kanskje noen av de større krell sluttstegene spiller bedre enn de integrerte til Dynaudio. Dynaudio trenger muskler (strøm). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 vad ska du koppla dom till om inte krellens "muskler" räcker? barsebäck? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambadoo Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Store Krells. Plinius etc. Adyton, Parasound var bra. Nei det er ikke watten som er viktig, men strømstyrken. Noen sa at den gamle KSA 50 var bedre, og store rørforsterkere. Kombinasjonen Krell 300il og contour 2.8 var ikke bra. Nå er Contour 2.8 noen av de "vanskeligste" Dynaudio høyttalerene å drive (bortsett i fra contour 4.0 kanskje) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts