Jump to content

Dynaudio + Krell

Nybbe

Recommended Posts

Tjenare Nybbe,

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av hur stärkaren beter sig ihop med Dynaudio.

Däremot har jag haft en kav 300i hemma och provat i min egen anläggning.

Mitt intryck var att den var väldigt kraftfull och ren i ljudet. Den orkade driva på ordentligt. Den vart aldrig vass utan var behaglig även på rejält hög volym.

En mycket trevlig förstärkare som fortfarande är en potentiell uppgradering i mitt eget system.

Sen är priset de betingar en avvägning mot den egna plånboken.

Mvh Tux

Det som krellen fick jobba tillsammans med då var:

Harman kardon 760 cdspelare

Carlsson OA12.2 högtalare

Alltihopa snörat med Nordost superflatline högtalarkabel och dito magic1 signalkabel.

Jämförelseobjektet som fortfarande står kvar här hemma var/är en Musical Fidelity X-A1 integrerad förstärkare.

Jeg har hørt en kombinasjon av Dynaudio og Krell.

Det var Dynaudio Contour 2.8 (flott høyttaler) og en Krell 300iL.

Det var ikke bra. Ikke bra i det hele tatt. Matchet senere Dynaudioene med en enkel zappulse, og det låt mye bedre enn med krell. Kanskje noen av de større krell sluttstegene spiller bedre enn de integrerte til Dynaudio. Dynaudio trenger muskler (strøm).

Store Krells. Plinius etc. Adyton, Parasound var bra. Nei det er ikke watten som er viktig, men strømstyrken. Noen sa at den gamle KSA 50 var bedre, og store rørforsterkere. Kombinasjonen Krell 300il og contour 2.8 var ikke bra. Nå er Contour 2.8 noen av de "vanskeligste" Dynaudio høyttalerene å drive (bortsett i fra contour 4.0 kanskje)