Jump to content

High End Mässan | Stockholm 2011

eliot

Recommended Posts

High End Mässan Stockholm 2011

Nu är det mindre än två månader till en av årets höjdpunkter :mm:

Ansvariga för årets mässa är Gignos Audio och Audio Concept.

Mässan äger rum 12-13 februari på Sheraton Hotel

Öppettider:

• Lördag 10-18
  • Söndag 10-16

Inträde båda dagarna 180.-, enbart söndag 100.-

Inbjuden gäst och föredragshållare under mässan är Michael Fremer. Han är en världskänd vinylguru samt sedan många år skribent i Stereophile.

Michael är även mycket uppskattad för sina lärorika och underhållande föredrag om konsten att få maximalt ur vinylåtergivningen.

Mer information finns att hämta på http://highendmassan.se

High End Mässan Stockholm 2011

Nu är det mindre än två månader till en av årets höjdpunkter :mm:

Ansvariga för årets mässa är Gignos Audio och Audio Concept.

Mässan äger rum 12-13 februari på Sheraton Hotel

Öppettider:

• Lördag 10-18
  • Söndag 10-16

Inträde båda dagarna 180.-, enbart söndag 100.-

Inbjuden gäst och föredragshållare under mässan är Michael Fremer. Han är en världskänd vinylguru samt sedan många år skribent i Stereophile.

Michael är även mycket uppskattad för sina lärorika och underhållande föredrag om konsten att få maximalt ur vinylåtergivningen.

Mer information finns att hämta på http://highendmassan.se

Detta skall bli kul! :mm: Redan inbokat sedan länge!

Har jag förstått det hela rätt så blir det mer av allt denna gång.

Calm

Självklart skall man vara med när Michael Fremer kör sitt framträdande. Missade honom i Denver. Även om jg inte är vinylfantast så finns alltid nyttig kunskap och erfarenhet att plocka upp.

Det ryktas om drygt 20 rum fler än sist (!!!) så ska man lyckas få ut något av detta är det nog smart att lägga upp en plan för vad man ska kolla på och inte bara driva runt planlöst eller dumdristigt försöka "hinna med allt".

Jag ska absolut inte missa Fremer och ska väl i övrigt försöka kolla DAC:ar, akustikbehandling och vinylspelare (även om jag redan verkar ha fastnat för nya VPI Classic 3). Högtalare och förstärkare är det jag är mest nöjd med så det är väl slöseri med tid att kolla sånt, hur ballt det än är med alla praktpjäser som visas upp.

Hur brukar ni andra lägga upp taktiken? Är det en bra idé att kolla upp kablar och tillbehör på en mässa?

Hur brukar ni andra lägga upp taktiken? Är det en bra idé att kolla upp kablar och tillbehör på en mässa?

En viktig och strategisk fråga. På senare tid har jag valt att lägga all tid i några få rum som verkligen intresserar istället för planlöst irrande i korridorer. Fikaintag har ju dessutom sin avsatta tid... :)

Det ryktas om drygt 20 rum fler än sist (!!!) så ska man lyckas få ut något av detta är det nog smart att lägga upp en plan för vad man ska kolla på och inte bara driva runt planlöst eller dumdristigt försöka "hinna med allt".

Jag ska absolut inte missa Fremer och ska väl i övrigt försöka kolla DAC:ar, akustikbehandling och vinylspelare (även om jag redan verkar ha fastnat för nya VPI Classic 3). Högtalare och förstärkare är det jag är mest nöjd med så det är väl slöseri med tid att kolla sånt, hur ballt det än är med alla praktpjäser som visas upp.

En snabb scanning av samtliga rum gärna tidigt när mässan öppnar. Därefter återbesök till intressanta rum och gärna långa lyssningar i särskilt intressanta. :D

Jag saknar en mer omfattande katalog med presentation av varje rum.

Då skulle man i lugn och ro kunna titta och lägga upp planen hemmavid.

Calm