Jump to content

Recommended Posts

Posted

En diskret liten skylt avslöjade att Subas Audio visade produkter från Shakti Innovations i samband med sin demo av Oceliauppställningen. Hans Jonsson har tagit hem några Shaktiprodukter för utvärdering och eventuell distribution.

Arken070.JPG

Posted

Uppmärksamheten i rummet var annars helt riktad mot Ocellia högtalare och elektronik. Överraskande att dom lyckades fylla detta enormt stora demorum med en varm tonal balans. Många högtalare hade förmodligen bantats ned till oigenkännlighet.

Arken065.JPG

Posted

:) Hade varit trevligt!

I rummet spelades det helt ok.. ibland fantastiskt bra.. ibland funkade det inte alls. Kan ju ha varit rummet som spökade. Potensial fanns det där i mängder iaf! :)

/Neo

Posted

Håller med Neo att det var väldiga skillnader.På lördagen tyckte jag att det lät väldigt bra med den musiken som spelades då :)

Sen när jag var där på söndagen hördes det inte alls lika bra(tom nästan dåligt)

Kan kanske varit musikvalet som spökade :o

Posted
Bilen retar sig nog många på!! :D

/Neo

Vad är det att reta sig på.

Jag har akdrig testat på bilen därför att både jag och frugan har tjänstebilar och min är dessutom en diesel.

Men jag snackade per telefon med Hans Jonsson från Subas häromdagen och han hade precis testat på sin bil. Han tyckte att den gick lite jämnare, och förbättringen var på den nivån att det var som att tvätta dom skitiga bilrutorna då man tycker att bilen blir trevligare att köra.

Men bilar har inte jag så stort intresse av så där kommer jag nog inte att använda dom även om jag framöver skulle skaffa en egen bil.

Helt klart är att Onlinsen ger en liten förbättring i anläggningen på rätt ställe men dock inte på samma nivå som stenarna. Men många bäckar små och med ett antal onlinse ökar förbättringen. Och små förbättringar är värda mycket i en highendanläggning.

1 % är mycket i min anläggning. I pengar närmare 10000. Det får man massor av onlines för :D

Posted
Jorma: Jag retar mig inte på den... jag sa att många gör nog det! Det brukar vara ett jäkla liv om just bilen och Shakti! ;):)

/Neo

Neodynium, jag förstod att det var så du menade.

Detta med ett jäkla liv har jag nog märkt då det var jag som importerade Shakti och "dom som vet allt utan att ha provat och är anonyma på nätet" försökte knacka ihjäl både mig och Shakti med tangentbordet.

Nu blir det väl Hans Jonssons tur att få utstå detta från besservissarna.

Posted

Det låter mycket spännande, tycker jag att det kanske äntligen blir möjligt att köpa dessa stenar, utan att behöva beställa dem på internet. Jag har länge varit väldigt nyfiken på den här produkten, men svårigheten att få köpa dem utan att göra en jättebeställning har än så länge hindrat mig :(

Min fråga är dock hur många stenar som man behöver till tex. en förstärkare. Räcker det med en eller behöver man flera stycken för att effekten skall bli så tydlig som möjligt?

/Mikael

Posted
Bilen retar sig nog många på!!  :D

/Neo

Hihi! Jag kanske inte har shakti i min bil, men väl ljusblåa tändkablar... :mm: Och skymtas det inte en röd Clou Jaspis?! Minsann! :D

supra.jpg

Posted

Det här med bil och Shakti onlines asså...

Folk verkar tro att man ska testa det på sin Volvo 240DL...:D det är väl precis som med hifi eller? Man testar det väl inte på en JVC kompaktanläggning för 2000 kr? Det är ju när man har så bra prylar att man inte tycker det kan bli bättre som man använder dom, ex. 100kkr-monoblock osv. Jag tror främst Shakti onlines är tänkta för tävlingsbilar eller riktigt dyra sportbilar. Jag säger inte att det funkar men den som testar på en Volvo 240DL lär absolut inte märka skillnad.. :D Kanske inte dom med en Ferrari F60 heller men då har dom i alla fall testat på ett korrekt sätt... :app:

Posted

När jag talade med en av herrarna i rummet så sa han att priset för Shakti ligger på 1800 kr. Det verkade som att de redan importerade "stenarna".

Posted

Kan inte Euphonia höja sig över mängden och stava Ocellia med två l? :blush

För en som inte vet, vad är grejen med bilen? Att den går bättre med Shakti?