Jump to content

Recommended Posts

Posted
Klokt val, jag har en DP 500. En fröjd att använda med suveränt bra ljud. :mm: Här (http://www.audio-markt.de/_markt/) finns det några stycken att välja på.

Lycka till

Tack!

Jo, jag kollar ständigt på Audiomarkt. Tveksam dock till att köpa från privatpersoner så långt ifrån Sverige...

Hörde att DP 400:an utgår till nästa år...har Du hör om det är samma med 500:an ?

Man kanske kan fynda...

/// Oskar

Posted
när var sista tillverkningsår på en dito?

En liten slädesreflektion så här i juletider... :) Köpte min DP-90 år 1992 och ett snitt på 3 CD om dagen ger närmare 7000 resor tur & retur. Släden har börjat slira på senare tid men lite extern assistans gör att det fortfarande fungerar.

Rent ljudmässigt känns det precis som vanligt... :closedeyes:

Posted
Rent ljudmässigt känns det precis som vanligt...

Hur låter då denna ganska gamla spelare, rekommenderade den till en polare häromdagen men det tipset var inte så väl underbyggt, bara antagandet att den spelar finfint, hur förhåller det sig? Platsar den i jämförelse med nyare spelare?

Posted
Hur låter då denna ganska gamla spelare, rekommenderade den till en polare häromdagen men det tipset var inte så väl underbyggt, bara antagandet att den spelar finfint, hur förhåller det sig? Platsar den i jämförelse med nyare spelare?

Inga problem, man lyssnar väl med ögonen oxå...... :)

Posted
Tack!

Jo, jag kollar ständigt på Audiomarkt. Tveksam dock till att köpa från privatpersoner så långt ifrån Sverige...

Hörde att DP 400:an utgår till nästa år...har Du hör om det är samma med 500:an ?

Man kanske kan fynda...

/// Oskar

DP 500 har redan ersatts av DP 510, jag fick den sista DP 500 i Europa i våras. Accuphase är populära i Tyskland, så demo av DP 500 borde finnas där.

Posted

Har endast jämfört den med DP-100 som numera också ingår i vintagegruppen och skillnaden är inte alls lika stor som på tyska poänglistor... :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...