Guest BTS Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 (edited) För några år sedan köpte jag Roger Waters-in the flesh som SACD-utgåva. Den stod länge i hyllan ospelad. En dag för inte så länge sedan var det premiärspelning och då kunde inte ett ljud höras. I med CD 2 och fortfarande kunde inget höras. En fyrdubbel trippelcheck av all elektronik gav inget resultat. En okulär besiktning av skivan däremot visar att den är blank, helt blank, haksläpp, den har ju utgått och bjuds numera ut nu på Amazon till ett riktigt högt pris, $299.99 för en ny eller $149.99 för en begagnad + moms och frakt. Nu undrar jag om det finns fler blanka exemplar därute. Edited December 8, 2010 by BTS Quote
Timbre™ Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 En okulär besiktning av skivan däremot visar att den är blank, helt blank, haksläpp, den har ju utgått och bjuds numera ut nu på Amazon till ett riktigt högt pris, $299.99 för en ny eller $149.99 för en begagnad + moms och frakt. http://ecx.images-amazon.com/images/I/51DA...ZgL._SS400_.jpg Det kan väl aldrig vara så att hela CS-serien har utgått... Köpte på mig en rejäl samling i SACDns barndom och de ser väldigt blanka ut men är fullt och endast spelbara i DSD. Exempelvis Miles Davis Kind of Blue (CS 64935) är en alldeles förträfflig utgåva jämfört med de CD-varianter jag har lyssnat på. Quote
Guest BTS Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Det kan väl aldrig vara så att hela CS-serien har utgått... Köpte på mig en rejäl samling i SACDns barndom och de ser väldigt blanka ut men är fullt och endast spelbara i DSD. Exempelvis Miles Davis Kind of Blue (CS 64935) är en alldeles förträfflig utgåva jämfört med de CD-varianter jag har lyssnat på. Att hela den serien är utgången visste jag inte. De andra jag har i samma serie är fullt spelbara och och ingen är så "blank" som in the flesh. Quote
Timbre™ Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Att hela den serien är utgången visste jag inte. De andra jag har i samma serie är fullt spelbara och och ingen är så "blank" som in the flesh. Har heller ingen som helst aning utan det var mest en samlarstrategisk önskedröm... Således blinkar varningslampan för sealed In the Flesh objects på samlarmarknaden. Det albumet har jag inte men det kom ut väldigt många med Miles Davis som single layer DSD. Quote
Perka Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Inga blanka CD i min hylla. Men jag har en dubbel-LP som heter "Best of Billy Joel" och där ligger två helt tomma LP-skivor. Inte en låt inspelad. Å andra sidan viste jag det när jag köpte den i London i min ungdom och Billy Joel var inte precis någon av våra idoler. Så den LP:n har lockat fram många muntra miner. Dett var väldigt off topic, men i alla fall något kul jag vill dela med mig av. Quote
Guest BTS Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Har heller ingen som helst aning utan det var mest en samlarstrategisk önskedröm... Således blinkar varningslampan för sealed In the Flesh objects på samlarmarknaden. Det albumet har jag inte men det kom ut väldigt många med Miles Davis som single layer DSD. Hehe, har jag tur är mitt blanka ex ett unikt exemplar som sätter nya nivåer. Jag har också några Miles David från samma serie, funderar på att spela dom snart. Quote
Guest BTS Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Inga blanka CD i min hylla. Men jag har en dubbel-LP som heter "Best of Billy Joel" och där ligger två helt tomma LP-skivor. Inte en låt inspelad. Å andra sidan viste jag det när jag köpte den i London i min ungdom och Billy Joel var inte precis någon av våra idoler. Så den LP:n har lockat fram många muntra miner. Dett var väldigt off topic, men i alla fall något kul jag vill dela med mig av. Billy Joel står inte så högt i kurs här heller, ibland kan ograverat vara bäst. Quote
Bebop Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Billy Joel står inte så högt i kurs här heller, ibland kan ograverat vara bäst. Han har dock skrivit några örhängen som numer ingår i the American Songbook, t ex New York State of Mind som bl a Carmen McRae, Barbara Streisand, Mel Tormé, Shirley Bassey haft bland ett av sina huvudnummer. Just the Way You Are är en annan. Inte riktigt min "cup of tea" men det är låtar som fortfarande lever i välmåga i branschen. Quote
Björn-Ola Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 I dagens samhälle är det alldeles för mycket ljud och buller. Ibland vill man ha tystnad. Det är det denna skiva är framtagen för. Man kör igång den i cd-spelaren och så blir det alldeles tyst. Quote
Guest BTS Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 I dagens samhälle är det alldeles för mycket ljud och buller. Ibland vill man ha tystnad. Det är det denna skiva är framtagen för. Man kör igång den i cd-spelaren och så blir det alldeles tyst. I dicipliner som tystnad mellan tonerna och svärta är den oslagbar... Quote
dima Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Skulle kunna vara något i stil med John Cage's komposition "4.33" som består av 4 minuter och 33 sekunders tystnad..... Quote
Bebop Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Skulle kunna vara något i stil med John Cage's komposition "4.33" som består av 4 minuter och 33 sekunders tystnad..... Mono eller stereoutgåvan? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.