Jump to content

Hjälp - LA Audio P-66 - rörbestyckning?

Akkelis Audio

Recommended Posts

Jag har fått in ett par danska rörmonoblock, utan rör och manualer. Dom heter LA Audio P-66 och mina exemplar saknar både rör och manualer. (Dom är inte stulna utan har en speciell historia bakom)

Problemet är att jag inte vet hur jag får dom att spela. Att det ska sitta 4 st 300B per kanal är inget konstigt, det framgår, men vilka ska dom övriga rören vara? Någon som känner till dessa och har svaret?

Vänligen

/Stefan

6445562-origpic-243db6.jpg

6445562-origpic-33e192.jpg

Jag har fått in ett par danska rörmonoblock, utan rör och manualer. Dom heter LA Audio P-66 och mina exemplar saknar både rör och manualer. (Dom är inte stulna utan har en speciell historia bakom)

Problemet är att jag inte vet hur jag får dom att spela. Att det ska sitta 4 st 300B per kanal är inget konstigt, det framgår, men vilka ska dom övriga rören vara? Någon som känner till dessa och har svaret?

Vänligen

/Stefan

6445562-origpic-243db6.jpg

6445562-origpic-33e192.jpg

Stefan , kolla med Erik A. Bästa tips jag ge .

MVH

Lech

Hittade en liten text på Audiogon:

LA Audio P-66

35w, mono pr, 300B, 70 lbs, released 1995

Avlee.com

Några fler ledtrådar från "Hifisentralen.no"

Det var Audio 27 fra 1995! Tester var jammen Robert Le Marie Amundsen! Kanskje han.....

Musikkterapi kaller han dette. Pris dengang ca 60k.

Sitat fra testen av L.A. P66:

" å oppleve musikk slik den formidles gjennom en forsterkerkonstruksjon som yter 300b triodene full rettfredighet er en særdeles lærerik opplevelse som gjør det nødvendig å revurdere ens egne lyttekriterier"

Guest Musicus
Hittade en liten text på Audiogon:

Avlee.com

Några fler ledtrådar från "Hifisentralen.no"

Audio #27 tror jeg jammen jeg har hjemme, skal sjekke det opp når jeg kommer hjem...

mvh

Edited by Musicus