Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har fått in ett par danska rörmonoblock, utan rör och manualer. Dom heter LA Audio P-66 och mina exemplar saknar både rör och manualer. (Dom är inte stulna utan har en speciell historia bakom)

Problemet är att jag inte vet hur jag får dom att spela. Att det ska sitta 4 st 300B per kanal är inget konstigt, det framgår, men vilka ska dom övriga rören vara? Någon som känner till dessa och har svaret?

Vänligen

/Stefan

6445562-origpic-243db6.jpg

6445562-origpic-33e192.jpg

Posted
Jag har fått in ett par danska rörmonoblock, utan rör och manualer. Dom heter LA Audio P-66 och mina exemplar saknar både rör och manualer. (Dom är inte stulna utan har en speciell historia bakom)

Problemet är att jag inte vet hur jag får dom att spela. Att det ska sitta 4 st 300B per kanal är inget konstigt, det framgår, men vilka ska dom övriga rören vara? Någon som känner till dessa och har svaret?

Vänligen

/Stefan

6445562-origpic-243db6.jpg

6445562-origpic-33e192.jpg

Stefan , kolla med Erik A. Bästa tips jag ge .

MVH

Lech

Posted

Hittade en liten text på Audiogon:

LA Audio P-66

35w, mono pr, 300B, 70 lbs, released 1995

Avlee.com

Några fler ledtrådar från "Hifisentralen.no"

Det var Audio 27 fra 1995! Tester var jammen Robert Le Marie Amundsen! Kanskje han.....

Musikkterapi kaller han dette. Pris dengang ca 60k.

Sitat fra testen av L.A. P66:

" å oppleve musikk slik den formidles gjennom en forsterkerkonstruksjon som yter 300b triodene full rettfredighet er en særdeles lærerik opplevelse som gjør det nødvendig å revurdere ens egne lyttekriterier"

Guest Musicus
Posted (edited)
Hittade en liten text på Audiogon:

Avlee.com

Några fler ledtrådar från "Hifisentralen.no"

Audio #27 tror jeg jammen jeg har hjemme, skal sjekke det opp når jeg kommer hjem...

mvh

Edited by Musicus
Posted

Har fått lite tips från en massa engagerade personer. Ingen har kunnat ge det exakta svaret ännu, men det mesta lutar åt en bestyckning enligt bilden nedanför. Indikatorröret har jag ingen beteckning på så om någon sitter på lösningen på gåtan är jag tacksam.

6445562-origpic-ccfede.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...