Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilde:

Bilde:

http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/inde...ic,74451.0.html

Har du hørt skikkelig High-End?

Her er en helt annen innsikt i klangfarger og tonestruktur, og har mer kjøtt på kroppen.

Kan høres på mine Avantgarde Acoustic Duo høyttalere, låter Fantastisk.

Audio Valve Assistent 100 Exclusive selges for kr. 40.000,- , veil. kr. 88.000,-. Billigere blir det ikke.

Dette er en Integrert rørforsterker på 2 X 110 Watt (40kg), noe av det beste som finnes på markedet. Kan brukes på alt av høyttalere, så kraftig er den.

Når Audio Valve utviklet Assistent 100 var målet å lage er forsterker som er bedre enn amerikanske BAT og LAMM som også bruker det fantastiske 6C33 røret. (de koster Mye mere)

Siden Assistent 100 er ganske ny på markedet finnes det bare en test fra magasinet Audio Art i Taiwan. Den testen finner du på engelsk under her.

På hjemmesiden til AudioValve er det mange tester som beviser hva dette merket står for. I en test vinner deres forforsterker Eklipse over Conrad Johnson sin dyreste forforsterker. (den koster Mye mere)

Jeg har brukt forsterkeren sammen med Marten Miles3 høyttalere men nå har jeg kjøpt høyttalere med 104db følsomhet. Det betyr at Assistent 100 bare går på tomgang, volumet er aldri over 3.

Forsterkeren er 1 1/2 år , 100% som ny og veldig lite brukt. (kun innspillt)

Jeg bor i Haugesunds området og forsterkeren bør hentes her. Men den kan også sendes i original trekasse.

Send mail til : tok@haugnett.no

Test/Info : www.audiovalve.info/nav/assi100_en.html