Jump to content

D/A eller ...


P-pan

Recommended Posts

Tanken var att här skulle komma ett litet inslag om dac'ar och eventuella skillnader

dessa emellan. Nu är det så att en av mina medlyssnare fått lite svårt att delta och

kommentera det hela så vi ställer in.

Avsikterna var goda men jag har beslutat mig för att ta en lång reportagevila.

Mvh

P-Pan... ...

Link to comment
Share on other sites

Ja det låter intressant. Jag har ännu ingen DAC, så jag är mycket intresserad av förslag. Primare har precis kommit ut med en ny CD med usb ingång - praktiskt med allt i en låda - men kan bli lite dyrt att köpa en helt ny CD.

Har haft Primare innan men finns kanske enskilda DACar där man får mer DAC för pengarna s a s. Vet att det finns en MF DAC för ca 5000 på hifistället. Tja, vad ska man göra? Några förslag?

/Hermes

Link to comment
Share on other sites

Ja det låter intressant. Jag har ännu ingen DAC, så jag är mycket intresserad av förslag. Primare har precis kommit ut med en ny CD med usb ingång - praktiskt med allt i en låda - men kan bli lite dyrt att köpa en helt ny CD.

Har haft Primare innan men finns kanske enskilda DACar där man får mer DAC för pengarna s a s. Vet att det finns en MF DAC för ca 5000 på hifistället. Tja, vad ska man göra? Några förslag?

Jag har inte hört eller testat MF's DAC men den kan säkert vara bra och prisvärd. Jag läste däremot en av de tyska hifi-tidningarna för lite sedan. Där lyfte man fram bl a Arcams senaste DAC som ligger i ungefär samma prisklass och där dCS (som gör DAC'ar i helt andra prisklasser) har varit inkopplade på något sätt. Jag är lite nyfiken på den.

På forumet har det också meddelats positiva omdömen om DAC'ar från Stello och Hegel. Om det är skillnad mellan dessa jag nämnt så är jag inte så säker på att den är jättestor ljudmässigt, men det är bara min gissning. Det finns heller ingen anledning att skjuta över målet - det skall ju harmoniera även med övrig utrustning i din anläggning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...