Timbre™ Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Den riksomfattande Naimtouren gick till Grand Final på Arkenmässan och en tävlingsvinnare har fått sitt pris. Euphonia infiltrerade festligheterna och gratulerar härmed Mikael Anckarman som vann en välförtjänt NAIM NAIT 5i...:cool: Quote
Timbre™ Posted September 15, 2004 Author Posted September 15, 2004 Nu blir det hifimingel i långa banor... :cool: Festfixare Kent Melin lägger sista handen vid förberedelserna och festprissar strömmar till från alla håll... Quote
Timbre™ Posted September 15, 2004 Author Posted September 15, 2004 HIGHfidelityfolket hade bästa utgångsläget. Ingen risk att gå vilse på vägen hem... Quote
Timbre™ Posted September 15, 2004 Author Posted September 15, 2004 Så blev det dags för pristagaren att träda fram. Prisutdelaren håller Naimpriset i ett stadigt grepp... MartinH i mitten kollar upp så att det hela går rätt till... :cool: Quote
Timbre™ Posted September 15, 2004 Author Posted September 15, 2004 Så var plötsligt Naimförstärkaren i nya händer. Vi hann aldrig med i svängarna... Euphonia kan bara önska lycka till med vinsten och hoppas att den skall berika musiklivet med många njutbara lyssningsstunder framöver. Quote
Neodynium Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Här kommer lite fler bilder ifrån samma händelse! Här ser vi hur han får sitt pris: Quote
Neodynium Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Priset är överlämnat och nu är det bara att svepa sitt glas! Quote
Neodynium Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Här står vinnaren och poserar för "pressen"!! Lycka till med din vinst!! GRATTIS! /Neo Quote
Neodynium Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Här kommer ytterligare 2 bilder till er: Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 Prisutdelning i två bildstorlekar skulle man kunna säga... Kunde inte passa bättre och jag ser att det kan bli en perfekt upptäckning i det fortsatta hifivimlet... :cool: Quote
Neodynium Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Bilderna kanske blev lite väl stora? /Neo Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 Dom är helt perfekta... :cool: Quote
Neodynium Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Bra bra.. då kör vi vidare så! /Neo Quote
Neodynium Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 www.Naim.se Här kan ni också läsa om vinnaren! Självklart har Euphonia bidragit med en bild! Mvh, Patrick "Neo" Quote
plundin™ Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Högkvalitativa bilder Neo, jag är nästan övertygad att jag oxå måste skaffa en D70.. Väntar trängtande på den Burmesterska kromglansen! /ptr Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 Rätt bild på rätt plats... :cool: Quote
Neodynium Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 D70 är en mycket bra kamera... man skall nog dock köpa SB800 blixten också! Iaf om du tänker ta foton inomhus. =) Detta är väl lite OT.. men kolla gärna här om du vill för lite mer bilder.. inte så stora när man inte är medlem med du får väl kanske en hint, Mina Bilder Mvh, Neo! Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 Styrkt av festligheterna blir ju då lite Naim in Action en naturlig fortsättning på det hela... Wolfgang plockade fram ett exemplar av IsoMike Recordings och det vara bara att ta plats... :cool: Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 En trevlig demo och jag vet att Kent Melin har blivit mycket förtjust i denna DSD-inspelning av T MINUS 5. Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 NAIM in the FRAIM... Här bjöds vi en klassisk Naimstapel i form av signalkällorna CDS3 och CDX2. Försteget måste man nog vara naimkännare för att identifiera men jag känner starkt på mig att det handlar om ett NAC 552. Längt ner separata nätdelar i form av två stycken Supercap (). Allt givetvis uppställt i Naims eget hyllsystem The Fraim. Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 The Fraim är påbyggbar i moduler allteftersom naimstapeln växer och kravet på utrymme ökar. Det finns ett flertal olika hyllsystem från öriket med genomtänkta lösningar som ger ett seriöst intryck. Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 "Source first" är ju ett välkänt uttryck i grannskapet så vi avslutar med signalkällan. Toppmatad, CD-preparerad och redo för nästa demo. Quote
plundin™ Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 NAIM in the FRAIM... Här bjöds vi en klassisk Naimstapel i form av signalkällorna CDS3 och CDX2. Försteget måste man nog vara naimkännare för att identifiera men jag känner starkt på mig att det handlar om ett NAC 552. Längt ner separata nätdelar i form av två stycken Supercap (). Allt givetvis uppställt i Naims eget hyllsystem The Fraim. Om jag tillåts korra : Om jag mins rätt vad Martin berättade så var den näst understa slutsteget (Ett NAP-250, om jag mins rätt) och det understa en XPS till den översta CDspelaren (CDS3). Nätdelen till försteget (NAC 252?) stod nere på golvet.. Som vanligt snygga bilder, men det behöver jag kanske inte påpeka... /ptr (Sorry, egen korrektur, jag limmade in parenteserna på fel plats... :angry: ) Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 Det sista var en liten uppmuntran... You naim it men NAC 252 är ett försteg... :cool: Att vi lyssnade på en CDS3 står dock helt klart. Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 Vi får se om Neo har några makrobilder som reder ut modellbeteckningarna... Quote
Guest bliss Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Jag vill minnas att det rörde sig om CDS3 och CDX2 (med XPS) samt försteget NAC282 (med HighCap) och billigaste slutsteget NAP200. Kan minnas fel, men bra lät det även om jag blev betydligt mer imponerad av Simaudio Moon i-5 och Nova som jag inte lyssnat till tidigare. Det var ett härligt ljud det. Trevlig demo också :-) Kristian Quote
Timbre™ Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 Vi kan ju ha en egen naimtävling... En trevlig demo var det i vilket fall som helst. Quote
Guest bliss Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Hoppas att jag kommer att vinna nåt då ;-) Quote
marbrink Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Jag tycker nog Naim gör världens kanske snyggaste elektronik! Så otroligt stilren! bliss: NAP 200 är inte deras billigaste slutsteg. Det billigaste är NAP 150x. Quote
Recommended Posts