Vox Posted November 15, 2010 Posted November 15, 2010 För er som gillar Tom Waits och/eller 78-varvare. Tom Waits - 78 varvare Quote
calle_jr Posted November 15, 2010 Posted November 15, 2010 the first one hundred copies sold will be packaged with a custom-built 78rpm turntable. Skulle vara lite kul, och undrar hur den kommer låta. Man kan ju spekulera i om folk om 50 år kommer tycka detsamma om ljudkvalitén vi har idag som vi tycker om ljudkvalitén på stenkakor. Det är lätt att tro att förbättringskurvan har planat ut. Quote
Vox Posted November 15, 2010 Author Posted November 15, 2010 Frågan är om skivan kommer på stenkakematerial eller om det är en "standardvinyl" men på 78 varv/min? Vem vet, kanske fler skivor kommer att ges ut på 78 varv för bättre ljudkvalitet. Quote
eliot Posted November 15, 2010 Posted November 15, 2010 De ger ut skivan för att samla in pengar till Preservation Hall Jag köpte för ett tag sedan The Preservation Hall Benefit Album och där finns ett av spåren Tom Waits – "Tootie Ma Is A Big Fine Thing" som finns på 78rpm-utgåvan Läs mer här Jag köpte skivan eftersom jag besökte Preservation Hall i New Orleans tillsammans med mina föräldrar i mitten på 80-talet.... Quote
Recommended Posts