Guest mikael Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Hejsan forumkamrater. För ett par månader sedan köpte jag skivan Just be som Dj tiesto har gjort. Anledningen var att jag och två polare skulle gå och se han i Malmö, och jag hade innan spelningen inte hört något av artisten i fråga. Det tog dock inte många minuter innan jag förstod att här hade jag verkligen fått ett nytt uppslag på musikfronten. Har sedan dess lyssnat på skivan ett antal gånger, och jag tycker fortfarande att det växer ju mer jag spelar den. Därför vill jag gärna rekommendera den, och trots att Trance kanske inte är det som man vanligtvis förknippar med Hifi så håller skivan bra kvalitet både musikmässigt och ljudmässigt. /Mikael Quote
K-man Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Dj tiesto...har jag aldrig hört talas om innan....har du lite koll på liknande eller connections, så jag får en aning om var man hamnar... Alltid gott med bredd på musikvalet! \\K-man Quote
Guest mikael Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Jag är lite för dåligt insatt för att kunna ge namn på liknande artister. De jag på rak arm kan komma på är Paul Van Dyke och jaaaa inte så många fler. Grejen är att det finns inte många artister inom den här grenen av musik som är tillräckligt stora för att kunna ge ut egna plattor tyvärr. Tiesto räknas dock som den störste av dem och har flera år i rad blivit utsedd till världens bästa trance-dj av flera olika tidsskrifter. Om ni tittade på OS-invigningen i Aten så var det faktiskt Tiesto som mixade sina egna låtar medan de olika nationerna tågade in. Det lättaste sättet att bilda sig en uppfattning är nog att gå in i en vanlig skivaffär och provlyssna skivan i fråga. /Mikael Quote
Neodynium Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Får man ju ta en lyssning på.. Tack för tipset! /Neo Quote
Guest mikael Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Var så god Återkom gärna med lyssningsintryck om ni får tillfälle att lyssna på den. Quote
plundin™ Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 För er med schysst ljudkort kan ett besök på hans sajt vara ett prova först alernativ... http://website.tiesto.com/index1.html Kanske inte min påse, men man måste ju testa allt! /ptr Quote
Lt Andersson Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 För de som är intresserade av att hitta fler artister som DJ Tiesto och Paul van Dyke vill jag rekomendera www.di.fm och lyssna på deras radiokanal "Trance". Ljudkvaliteten är ju inte vad vi är vana vid men här kan jag säga att det finns riktigt många godbitar att finna. Den typ av trance som artisterna ovan totaldominerar kan nog anses vara en av technons största subgenre. Att det skulle ges ut få skivor vill jag absolut inte hålla med om, att vi inte ser så mycket i sverige beror på att musiken helt enkelt inte är så populär på våra breddgrader. Kan ju passa på att rekomendera Sylver med "Wild Horses" eller varför inte 4 strings med valfritt spår. Quote
octavia rs Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Om man gillar den här typen av musik (vilket jag gör) så rekommenderar jag starkt att gå in på www.radioseven.se, detta är en svensk nät radiostation som jag tycker sänder väldigt bra musik, ingen reklam och ljudkvaliten är bra. Quote
Bill50x Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Instämmer med trådägaren, Tiesto är suveränt bra och denna senaste CD är bland hans bästa. Jag såg honom i Holland i våras, bara det faktum att han där hade en sångerska med skiljer honom från många andra "plattvändare". / B Quote
Vee-Eight Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Jag brukar de facto nynna på rätt duktigt när jag DJ:ar... så det är väl inget nytt! Har fö Dj Tiesto - Space Age Inventions på singeltolva-vinyl. Fanns på Ginza för en tia för ett tag sen. Quote
Gebex Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Det verkar som att den finns på vinyl på CDON.COM. Quote
Guest mikael Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Tack för alla tipsen om internetadresser och radiokanaler som spelar sådan här musik. Jag var nog lite otydlig i början när jag skrev att det inte ges ut så många skivor av just den här typen. Vad jag menade är att det är ganska så svårt att hitta den typ av skivor ute i butikerna, uppelver iallfall jag, och de skivor som finns är oftast samlingsplattor. Det man kan få ut av dessa är, föutom grym musik, att det finns otroligt många artister i den här genren. Om man sedan vill ha dessa på tex. vinyl så brukar iallafall de Dj:s jag känner beställa dem från England. /Mikael Quote
Martin Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Dj Tiësto har ju varit med rätt länge, helt okej! Lite mer kanaler för dom som inte är så insatta i Trancemusiken men intresserade. Trance Kingdom - 192 Kbps MPtrance - 192 Kbps XTC Radio London - 160 Kbps Radio Seven - 128Kbps Philosomatica - 160 Kbps Vinyl Vorex - 160 Kbps Eller varför inte hoppa in och lyssna på min egen radio lite, inte alltid online men ibland, kan köra lite requests Min egna lilla station S P A C E P O R T Tog nu bara med några med hållbar kvalitée.. Finns hur många som helst där ute i cyberspace. edit: Ha winamp installerat så kommer musiken börja spelas när ni klickar på länken (alla kanske inte är så insatta i det här?) edit igen: Kör lite Dj Tiësto nu mer än vanligt så ni kan höra :clown: Quote
Guest mikael Posted September 17, 2004 Posted September 17, 2004 Tackar så mycket Martin. Jag trodde verkligen inte att det skulle bli en sådan här respons när jag startade tråden, och att det dessutom skulle komma så här många tips... Tack ska ni ha! /Mikael Quote
Martin Posted September 17, 2004 Posted September 17, 2004 Kul att det är någon annan som gillar riktig musik tycker jag Idag kommer det rulle Tunnel Trance Force på min lilla kanal Tunnel Trance plattorna mixas av en kille som heter Dj Dean. Riktig schysst kille faktiskt, spelar till vardags på klubben New Bambu i Neustadt Holstein tillsammans med ett helt gäng andra .. tex DJ Pulsedriver, Special D, Flashrider, DJ Shoko, D-Jean-D, Rocco, Bass-T... På samma klubb.. helt sanslöst är det. Som en religös upplevelse för dom som gillar trance Ladda ner lite filmer här så får ni se på ös http://www.new-bambu.de/infos_videos.html Quote
Recommended Posts