OA Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Då jag har tänkt använda fem slutsteg utan volymkontroll med totalt sex kanaler (Acoustic Reality) till mina högtalare behöver jag ett aktivt filter med volymkontroll för vardera kanalpar samt möjlighet att välja delningsfrekvenser, branthet osv vilket även innebär att jag kan hoppa över högtalarnas passiva filter... Frågan är vart jag hittar detta, och det får inte kosta hur mkt som helst. Har börjat ana att jag får se till PA-audio produkter för att få det jag önskar? Finns vad jag förstått en del att välja på, frågan är vad som låter tillräckligt bra? Finns väl de mer traditionella modellerna med vridpottar osv samt nyare diton med digital inställning, sk. signal processor vilket kanske är att föredra? Några tips, finns det jag söker som HIFI-produkt eller får det bli en PA-produkt? Quote
Harryup Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Skulle rekommendera BSS FDS-366T, DBX Driverack eller Behringer DCX2496. mvh/Harryup Quote
Engelholm Audio Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Med tanke på hur illa mitt behringer Ultra curve pro låter skulle jag tänka två gånger innan jag köper deras delningsfilter - provlyssning är ett måste! Det är också en fråga om hur källan ser ut!?? Har du bara digitalt är det ju självklart att man sköter allt i den digitala domänen. Om analogt är inkluderat är det enligt min mening fel att digitalisera för att sen dela för att sen analogisera. Quote
OA Posted November 13, 2010 Author Posted November 13, 2010 Ok, ja Behringer ses väl för det mesta som budgetalternativet nr 1... Källan kommer nog att vara en DAC då jag har en Rotel RDV-1050E till CD nu och skulle vilja testa hur det blir att spela FLAC från datorn via USB, blir ganska enkelt att lägga upp det så och en kandidat är i så fall Cambridges DAC Magic då den har tillräckligt med ingångar samt XLR-ut som man kan skicka direkt till delningsfiltret. Dock blir det ju analogt ut då från DACen, men det kanske man kan leva med eller finns det delningsfilter som tar emot digital signal bland dom som ligger inom prisramen ca 5000kr? Alternativ på lämplig DAC ifall ni anser att Cambridgen inte är något vidare (tänk på det med fler ingångar bara)? Quote
Recommended Posts