Engelholm Audio Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Hejsan! Äntligen börjar hjulen snurra för HIGH END München (MOC). http://www.highendsociety.de/english/highe...end_trailer.php Snart kommer inbjudan till oss företag (som platsar, det är bl.a. 6 st olika kriterier) och jag ser fram emot detta event! Quote
Bebop Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Jag blir lite sugen på att åka dit igen. Det är den bästa mässa jag varit på och München är en härlig stad. Quote
eliot Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Jag blir lite sugen på att åka dit igen. Det är den bästa mässa jag varit på och München är en härlig stad. Håller med Quote
Harryup Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Mmm, vore kanske dax att åka till München för en första gång. Har hört talas om att dom skall ha bra öl också. Mvh/Harryup Quote
Bebop Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Mmm, vore kanske dax att åka till München för en första gång. Har hört talas om att dom skall ha bra öl också. Se där ja ... Då är vi redan 3-4 stycken ... Quote
Engelholm Audio Posted November 13, 2010 Author Posted November 13, 2010 Beroende på vad för transport (lastbil) jag väljer kan det finnas en plats över eller två. Quote
Niclas Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Ja, Munchen är en stor stad... Så stor så att våra 8 taxiresor ( 4 dagar t/r ) till Entreq-montern körde olka vägar varje resa . M.a.o gudade turer på köpet . Quote
Harryup Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Beroende på vad för transport (lastbil) jag väljer kan det finnas en plats över eller två. Det jag skrev om ölen vart ett skämt. Att åka ner med en tom lastbil känns som overkill. mvh/Harryup Quote
Engelholm Audio Posted November 13, 2010 Author Posted November 13, 2010 Det jag skrev om ölen vart ett skämt. Att åka ner med en tom lastbil känns som overkill. mvh/Harryup Går det bra är ju lastbilen tom på tillbakavägen! Quote
Harryup Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Se där ja ... Då är vi redan 3-4 stycken ... Ja, riktigt frestande. Vore ju trevligt med en frestande reseplaneringstråd här. Har själv kört bil München - Stockholm förra veckan, är bilen bra så funkar det ganska bra. mvh/Harryup Quote
calm Posted November 14, 2010 Posted November 14, 2010 Känns definitivt som en mässa som skall besökas! Alltid trevligt att vidga sina vyer och få nya inpulser och idéer. Lever fortfarande på minnet av Denverresan förra året. Kan bli München iår. Calm Quote
Bebop Posted November 14, 2010 Posted November 14, 2010 Ja, riktigt frestande. Vore ju trevligt med en frestande reseplaneringstråd här. Har själv kört bil München - Stockholm förra veckan, är bilen bra så funkar det ganska bra. mvh/Harryup Jag har kollat flugpriser från Arlanda vilka går på ca 1,250:- t o r för den aktuella perioden. Ungefär samma från Köpenhamn inklusive broavgifter. Att köra de 350 milen fram och tillbaka från Stockholm går löst på ca 6,800:- inklusive bensin, broavgifter, färjor, extra övernattningar. Dessutom behöver du då 2 extra dagar plus tröttsam resa ... Även om du skulle fylla bilen så kan du knappt konkurera med flyget. Quote
Harryup Posted November 14, 2010 Posted November 14, 2010 (edited) Nä, någon sån ekonomi eller bekvämlighet finns det ju inte i att köra tur och retur. Förra veckan så åkte jag ner och köpte en bil till en bekant. Och det funkade alldeles utmärkt. mvh/Harryup Edited November 14, 2010 by Harryup Quote
Kilgore Posted November 15, 2010 Posted November 15, 2010 Beroende på vad för transport (lastbil) jag väljer kan det finnas en plats över eller två. Ja följer gärna med som bärhjälp Quote
Engelholm Audio Posted November 15, 2010 Author Posted November 15, 2010 Ja följer gärna med som bärhjälp Noterat! Hör av oss när några detaljer börjar utkristallisera sig. Quote
Transient Design Posted November 15, 2010 Posted November 15, 2010 I år så var mässan klart mindre än året innan. Men ändå en klart trevlig mässa. Och så regnade det rätt mycket så året innan det gav mer positiv bild av staden. Fast jag gillar ju Munchen och dess olika kulturer. Och ölen är inte alls dum. Munchnerschnitzel är ett givet delmål på varje besök! Mvh Lasse Quote
Engelholm Audio Posted November 22, 2010 Author Posted November 22, 2010 Idag kom anmälningspapperna, en snygg broschyr och allmän info! Detta skall bli kul. Dags att putsa till skol-tyskan? Quote
Engelholm Audio Posted February 19, 2011 Author Posted February 19, 2011 Rumsplanerna tar form! Quote
Recommended Posts