Jump to content

Recommended Posts

• Replies 309
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jag såg den i bokform i min lokala bokaffär. Kostade €30, tyckte det var bättre att köpa CD för pengarna. Det verkar vara Rumänskt, eller?

Posted
Jag såg den i bokform i min lokala bokaffär. Kostade €30, tyckte det var bättre att köpa CD för pengarna.

Det hade jag också gjort och vi kan ju se vårt fria alternativ som ett femårsprojekt... :icon_smile_cool::D

Någonstans skall det börjas och jag passar på att klämma in ett av de bästa album jag äger.

#1 Absolute Benson - George Benson

benson002.JPG

Posted

Nu är det ju ingen topplista på något sätt men om ingen stressar nyper George Benson även plats två... :icon_smile_cool::)

Hörde den första gången hos vår medlem Kungälv och sedan dess har skivan satt sig i ryggmärgen.

#2 Songs And Stories - George Benson

benson046.JPG

Posted (edited)
Nu är vi redan på bägge sidor av Atlanten... :dry::closedeyes::)

Du hade väl inte förvätat dig att allla 1002 skulle komma från andra sidan atlanten? :mm:

Edited by Sigge
Posted
Du hade väl inte förvätat dig att allla 1002 skulle komma från andra sidan atlanten? :mm:

Nej, tvärtom - vi får hoppas på stor geografisk spridning genom alla musikgenrer... :)

Här slår vi två kontinenter i en smäll och detta album skulle jag aldrig byta bort.

#4 The music of Antonio Carlos Jobim - Lisa Ono

lisaono015.JPG

Posted (edited)

Mitt första bidrag, har svårt att utnämna något bästa album, det finns ju så många... :mm:

BTSHIFI_004.jpg

Edited by BTS
Posted (edited)

Och för den som missat Borodin Symfoni Nr.2 med Jean Martinon och LSO finns ingen tid att förlora... :)

BTSHIFI_011.jpg

Edited by BTS
Posted

Förr eller senare kommer Mark Knopfler att dyka upp :) och jag tycker fortfarande att Sultans of swing är något av det bästa som har gjorts i UK.

#8 Dire Straits - Dire Straits

direstraits003.JPG

Posted
Jag såg den i bokform i min lokala bokaffär. Kostade €30, tyckte det var bättre att köpa CD för pengarna. Det verkar vara Rumänskt, eller?

Jeg fikk denne til jul av fruen for ett eller to år siden. Hyggelig underholdning :)

Posted
#10 - Steely Dan - Gaucho (1980)

Yes!... :mm::) Har den i tre utgåvor och är din UDCD 545 osprättad behöver jag väl inte nämna att det är ett eftertraktat samlarobjekt. Den gavs ut före Mobile Fidelity-konkursen.

gaucho008.JPG

Posted
Jeg fikk denne til jul av fruen for ett eller to år siden. Hyggelig underholdning :)

Den sträcker sig fram till 2005, men så är det ju med relationer, det är inte lätt att hålla ording på åren.

Posted (edited)

Personligen tycker jag att Gaucho inte är någon av Steely Dans topp tre plattor!

I min lilla värld av blommor placerar sig dessa tre och Aja före Goucho i spellistan...

#13 Coundown to extacy (1973)

Steely_Dan-Countdown_to_Ecstacy.jpg

#14 The Royal Scam (1976)

The_Royal_Scam_album_cover.jpg

# 15 Kathy lied (1975)

Steely_Dan-Katy_Lied.jpg

/ptr

reason for edit : fel bild

Edited by Timbre™
Posted

Här fylls det på :mm: och vi kanske kan skriva om femårsplanen till en treårsplan... :?::)

plundin - jag plockar fram admin-nycklarna för att smyga in och numrera dina bidrag... :icon_smile_cool: