Jump to content

Youtube favoriter


new order

Recommended Posts

Ibland ramlar på något sevärt på tuben. Denna 12 åriga tjej är fenomenal och så charmig så det går inte att låta bli att gilla henne. Och musik är det också.

 

Edited by LasseJ
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, LasseJ said:

Ibland ramlar på något sevärt på tuben. Denna 12 åriga tjej är fenomenal och så charmig så det går inte att låta bli att gilla henne. Och musik är det också.

Buksångerska - det var något nytt! Inte illa för en 12-åring :)

Otroligt störande med sponsringen från Dunkin' Donuts. Ljussättningen av muggarna kändes viktigare än juryn :dead: 

Link to comment
Share on other sites

Jag har bara glömt bort koden för hur man får "youtube-fönstret" att synas.

Om du har tid och lust får du gärna fixa det -  men det är inte nödvändigt (fast det ser ju onekligen roligare ut med ett "youtube-fönstret" än en simpel länk).

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, torbjorn said:

Jag har bara glömt bort koden för hur man får "youtube-fönstret" att synas.

Om du har tid och lust får du gärna fixa det -  men det är inte nödvändigt (fast det ser ju onekligen roligare ut med ett "youtube-fönstret" än en simpel länk).

Med den nya versionen av forumet behöver du bara klistra in länken så formateras den till ett "youtube-fönster" automatiskt. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gabriella Quevedo! 20 år gammal och började spela gitarr när hon var 12. Har bl.a. spelat med Tommy Emmanuel.

Hennes version av "Hotel California" (ja, jag vet, många är trötta på den då den ofta spelas på mässor men likförbannat fin musik och här även bra framfört) har knappt 17 milj visningar på Youtube. Och nu har t.o.m. Stereophile i dagarna delat hennes version av "Another Brick In The Wall" på sociala medier och hyllar henne stort. Och faktisk är hon svensk!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En klassiker från förr. Det var dessutom denna mannen  som skrev Vi går på stigen som går till Efvert. Inte alla som visste kanske :)

Att det skulle vara Eddie Meduza av alla. Men han var ju dansbandssångare innan och gjorde en del bra låtar med utan diverse udda ord och svordomar. Tex ingen plockar en maskros till en vän dom tänker på osv. Ingen kunde väl tro att någon skulle skriva en sådan visa. Den har gått på radion också för ett tag sedan i Sveriges Radio  P4. 

Men här kommer iaf min favorit även om det inte finns någon riktig musikvideo till så är det iaf en låt och ett ihopplock av en sådan som ska föreställa en video. Värt att lyssna på även om denne herren kanske inte är favoriten bland artister så är just denna visan en seriös låt och innehåller inget konstigt språk eller så som var hans signum i många låtar. Var väl därför han inte gick hem i alla stugor tyvärr och många vet inte om att han även har gjort låtar som tex Efvert så det är ju lite synd att han bara går under det mestadels när hans namn dyker upp. Tyvärr men här är en av mina favoriter av dom lite mer seriösa låtarna :) 

 

Link to comment
Share on other sites

Kan inte låta bli att visa Darci Lynne igen. Hon är otroligt duktig! Som Heidi säger "de flesta kan inte sjunga så med öppen mun". Himla charmig liten tjej. Nu är hon i kvartsfinal och drygt 3 milj visningar på ett dygn.
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Typiskt.. Måste va nåt fel på strömmen i denna videon. Det låter inte som jag hade tänkt mig. Men *** den som ger sig. Jag ska iaf skaffa den med en prima inspelning :)

Jag låter bli att lägga upp den för den inspelningen var inte min favorit direkt...

:tv18:   :santagrin:

 

Edited by Hifi_Perrra
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

En helt otrolig tolkning av Eric Saades låt Manboy i årets Så mycket bättre av Sabina Ddumba. Lite synd bara att alla orden som sades inte kom med i Youtube klippet, när Saade utbrast nånting i stil med att hon påminde om Whitney Houston i filmen The Bodyguard och att han skulle ha varit livvakten som räddade henne :D Just det finns på TV4 Play tror jag.

 

 

Edit: Redigerad text.

Edited by Hifi_Perrra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...