Jump to content

Hificonsult 29 & 30

sladd

Recommended Posts

Skulle vart spännande att få lyssna på Tidal Contriva Diacera

Det är bara till att kika in när du är i närheten, de står här permanent.

Sitter ett gäng och lyssnar till dem nu, ansiktsutrycken på dem säger allt.

Välkommen in :)

p.s Sladd hälsar

• 1 month later...

Gammal nyhetstråd...men jag tycker det passar bäst att skriva i denna...

Jag fick mig en väluppskattad stund för mig själv idag...och passade då på att hälsa på hos HifiConsult. Efter en stund trevligt tjötande och kaffedrickande kollade jag runt i rummen och fastnade i rummet med just Tidal Contriva Diacera. Har inte hört dessa innan så det var lockande att se om de spelade upp mot utseendet. Jag var väl inte så imponerad från början. Det lät rent, torrt och ok med bra djupledsperspektiv...men ingen direkt nerv och rätt "platt" och ihopklämt/odynamiskt i mellanregistret. Framförallt när man vred upp volymen.

Sladd verkade vara inne på samma linje och en stunds justering av högtalarplacering tog vid...efter en stunds runtflyttande så satt ljudet riktigt bra, och det var musikavnjutning på hög nivå! Där finns verkligen kvaliteter i dessa talare! Matade med det härliga Burmestersteget via VTL-försteg från Wadia CD så presenterades nu en musikavnjutning som jag lätt skulle leva med!

Så BTS....ja, jag tror du skulle tycka det vara en spännande avlyssning! :)

...btw, tack för idag HC! :)

\\K-man