figge Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 (edited) Undrar hur mycket bättre det kan bli än min nuvarande Krell 400xi, med något annat? Skillnader mellan integrerad oc separat för-och slutsteg? Andra fabrikat? Tankarna har börjat flöda i mitt huvud om hur mycket bättre det kan bli. Uppgraderingsdjävulen har slagit sina klor i mig. Edited October 28, 2010 by figge Quote
Timbre™ Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Uppgraderingsdjävulen har slagit sina klor i mig. Det är just då man skall vara som allra mest försiktig... Har lyssnat på skilda Verity-modeller med slutsteg från bl.a. Spectral, några olika McIntosh och ett rejält vintage-slutsteg från Accuphase. Allt har hittills varit i min smak och just nu ser jag fram emot Verityreferensen kombinerad med Audio Research... Quote
Ekman Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Kav400xi är en väldigt trevlig och prisvärd förstärkare jag har en själv faktiskt men det kan bli myyyycket bättre på i princip alla plan. Framförallt förstegsdelen är en liten flaskhals, testa låna hem ett bättre försteg och kör krellen i theater thruput mode. Quote
Rightrider Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Kul med uppdatering! Innan du bestämt dig måste du prova Pass Labs, tex XA 30.5 eller Int 30. Kraft, dynamik men framförallt en klang och närvaro som ingen annan tillverkare kan uppnå. Om du gillar musik, är det inget svårt val. Vad har du för budget? CD-spelare? R Quote
figge Posted October 28, 2010 Author Posted October 28, 2010 Har inte satt någon ännu. Farligt? Har en Audio Aero Capitole II. Quote
Sigge Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Riktigt trevlig högtalare du har. Jag har hört den för något år sedan, kan omöjligt komma ihåg vad den spelade med, men bra lät det. Jag har hört Finn (tror jag) spela med Luxman L-590AII, och det var riktigt vackert. Det finns fler alternativ, både Accuphase och Pass Labb har class A förstärkare av hög klass, det är där jag tror du ska leta. Lycka till. Quote
Recommended Posts