Jump to content

Recommended Posts

Posted

Är det någon som köpt / prövat TEAC WAP 8500 eller någon av de andra modellerna?

Är särskillt intresserad av hur den fungerar handhavandemässigt i trådlös koppling till värddator med extern hårddisk, och hur sökning / organiserande av musikfiler går.

Plundin - snälla! hur tycker du att den funkar, du som tycks ha provat rätt mycket!

P.S. kan även hantera uttlanden av andra, mer eller mindre handlarrelaterade personer, och göra en egen bedömning utifrån det ;)

Posted

Jag vet inte om jag är extra kvalificerad att svara!

Dessutom har jag väll inte direkt något att tillägga från förra gången jag skrev om den. Tycker att handhavandet är smutt, den visar omslag om man har dom inbakade i ljudfilen. Vissa av modellerna har dubbla anslutningar för USB disk vilket jag gillar för då slipper man ha en server som står och rullar Twonkymediaserver hela tiden. Jag är visserligen inte särskilt road av internetradio, men den verkar klara av det bra oxå. Tyvärr verkar spotify fortfarande främmande för den!

Den verkar växa om man ansluter den till en extern dac på samma vis som en s-box. dock, och jag vet inte om det är positivt eller negativt (det varierar från anläggning till anläggning) men den har bara optisk digitalutgång!

Som alla datorrelaterade uppspelningssystem så kräver den att man pysslar lite med inställningar och filstrukturer (på hårddiskar), men inte mer eller värre än för andra liknande system. Twonkymediaservern genom wap-fjärken har flera olika visningsmetoder, men grunden är baserad på hur dina inrippade filer är namngivna och sorterade på hårddisken. I alla enkelhet så läser WAPen de filstrukturer som du angett i Twonkymediaserver! (du får googla Twonkymediaserver och kolla vad mjukvaran kan!)

Som alla trådlösa-hemmanätverk så funkar det klanderfritt om man har rimlig belastning på nätverket. Bäst kanske om man har en dedikerad router för musikdistribution..

Vet inte om jag svarat på nått egentligen!

/ptr

Posted
Är det någon som köpt / prövat TEAC WAP 8500 eller någon av de andra modellerna?

Är särskillt intresserad av hur den fungerar handhavandemässigt i trådlös koppling till värddator med extern hårddisk, och hur sökning / organiserande av musikfiler går.

Plundin - snälla! hur tycker du att den funkar, du som tycks ha provat rätt mycket!

P.S. kan även hantera uttlanden av andra, mer eller mindre handlarrelaterade personer, och göra en egen bedömning utifrån det ;)

detta ämne har varit uppe förrut men det är alltid kul med en repris hälsar tommy

wap tråd1

Posted
Jag vet inte om jag är extra kvalificerad att svara!

Vet inte om jag svarat på nått egentligen!

/ptr

Jodå!!

Förmodligen mer info än jag kunnat få någon annan stans. TACK!

Får se hur det blir. Vissa dagar blir jag helt galen på min datorlösning - använder ca 25% av tiden bara till att få det att fungera. (blir därför mest bara vinylspelande just nu) Dock är det främst en kompis som är om möjligt ännu mer datorhandikappad än jag som var intresserad. Förhoppningen var att det skulle innebära mindre meck än via laptop / USB-D/A.

Posted
detta ämne har varit uppe förrut men det är alltid kul med en repris hälsar tommy

wap tråd1

Åh,

:blush:blush Trodde jag läste allt på detta forum - men ävan jag kan missa grejor tydligen. :blush:blush