calle_jr Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Här finns bra bilder! Jag är faktiskt förälskad Vilket fantastiskt försteg Jag såg det för första gången i Tokyo, men satte mig inte in i det alls då. Japanska prislappar gör att man reflexmässigt skyggar. 4,8 miljoner! Quote
Bebop Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Japanska prislappar gör att man reflexmässigt skyggar. 4,8 miljoner! = 418 358 SEK (ungefär samma i Sverige men lite beronde av hur många in- och utgångar man behöver) Quote
eliot Posted October 29, 2010 Author Posted October 29, 2010 Eftersom vi håller oss kvar vid Burmester så kan det vara intressant att läsa tråden (med många fina bilder!) Skämt och allvar med Udo Besser från 2004 Speciellt nu som vi på annan plats kunnat läsa: Finanskris, knivskarp konkurrens och teknikskifte på arenan har lett till fler förändringar på marknaden. Under helgens Zürich-resa fick jag både höra och läsa om en del av dessa. Några exempel: Tyska Burmesters förre chef Udo Besser har köpt tyska AVM som stod inför att lägga ner eller överlåta verksamheten till ny ägare och kapital. Eller som tidningen Stereo uttryckte det - Tradition är ingen garanti för överlevnad. .... .... Quote
eliot Posted October 29, 2010 Author Posted October 29, 2010 Är man intresserad av "Schöner Wohnen" är Stilwerk i Berlin intressant Det finns många stilar ...eller vad sägs Quote
Kilgore Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Jag besökte KaDeWe 2006 Så du lyckade sfå bilder på KaDe We, jag lyckades inte knäppa så många bilder på den tyska hifin förrän en vakt kom och sa åt mig att det var minsann inte tillåtet. Men några fick jag allt Quote
eliot Posted October 29, 2010 Author Posted October 29, 2010 Ibland behöver man koppla av med lite lektyr ...andra kopplade av så här Quote
conan Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Siegfried Nehls demonstrerade i somras denna produkt som ser ut som en vanlig stickkontakt som man sticker in i stickkontaktslisten Denna stickkontakten kostar 350€ men effekten var häpnadsväckande och de ställde ut på HighEnd Swiss Biltema har exakt sådana proppar för 10 spänn. Det finns många lycksökare i branschen ser det ut som ... Quote
Ekman Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Biltema har exakt sådana proppar för 10 spänn. Det finns många lycksökare i branschen ser det ut som ... Och väldigt många med sanslöst träiga inställningar... Quote
calle_jr Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Biltema har exakt sådana proppar för 10 spänn. Den är ju ombyggd! Siegfried Nehls demonstrerade i somras denna produkt som ser ut som en vanlig stickkontakt som man sticker in i stickkontaktslisten ....vi återkommer i mässtråden.... Quote
Otto Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Och väldigt många med sanslöst träiga inställningar... Så har vi alla "blåögda", tacksamma offer för "lycksökare"...... Quote
eliot Posted October 30, 2010 Author Posted October 30, 2010 Som vi ser av flera inlägg så är det förpackningen som är problemet - Hade man gjort en specialdesignad kontakt eller varför inte en låda stor som t.ex. Quantum QX2/QX4 så hade ingen reagerat Jag har inte provat Quantum-produkterna i min anläggning men skulle de ha samma effekt i min anläggning som den vi upplevde med denna stickkontakt så skulle jag köpa en - men jag betalar inte €350 för något som ser ut som en stickkontakt Quote
eliot Posted October 30, 2010 Author Posted October 30, 2010 Vi lämnar nu stickkontakten och ger oss ut i Berlin som är en stad i omvandling Till höger om Berliner Dom låg tidigare Palast der Republik (se bild) som nu är riven Där den fanns är det nu gräsmatta men man skall återuppbygga Berliner Stadtschloss som tidigare fanns på denna plats Quote
eliot Posted October 30, 2010 Author Posted October 30, 2010 Det är svårt att få ett grepp om hur det kommer att se ut men enligt denna sida kommer det att se ut så här ...där vi ser att vägen (Unter den Linden) inte fortsätter mellan Domkyrkan och Stadsslottet utan tar en omväg förbi Stadsslottet Quote
eliot Posted October 30, 2010 Author Posted October 30, 2010 En bild från andra sidan floden Spree visar att man börjat bygga Quote
eliot Posted October 30, 2010 Author Posted October 30, 2010 Vi lämnar nu Berlin - och varmt var det Det var fotbolls VM och det gällde att smälta in Quote
calle_jr Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Det är svårt att få ett grepp om hur det kommer att se ut men enligt denna sida kommer det att se ut så här http://img.photobucket.com/albums/v53/elio...tadtschloss.jpg ...där vi ser att vägen (Unter den Linden) inte fortsätter mellan Domkyrkan och Stadsslottet utan tar en omväg förbi Stadsslottet Det verkar som de sansat sig i förhållande till de storstilade planerna från 90-talet. Bostadsbrist är bostadsbrist är bostadsbrist - flashiga projekt hjälper inte ner den. Kanske tvärtom. Aber, ich bin ein Berliner... Quote
Guest BTS Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Vilket fantastiskt försteg http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...06/DSC_6119.JPG Håller med, skulle kunna tänka mig att koppla upp det hemma... Quote
eliot Posted October 30, 2010 Author Posted October 30, 2010 Det verkar som de sansat sig i förhållande till de storstilade planerna från 90-talet. Jag tycker att det man gjort är rätt fantastiskt och då tänker jag på hela Bundestagsområdet intill gamla Reichstagsgebäude (se virtuell rundvandring), nya Hauptbahnhof, Potzdamer Platz ...att återuppbygga Stadsslottet tycker jag är storstilat Nästa anhållspunkt är Frankfurt-Sachsenhausen där tyskar tittade på fotbolls VM Tyskar Quote
eliot Posted October 30, 2010 Author Posted October 30, 2010 Det är söndag kväll den 11 Juli och det tittas på fotboll i Sachsenhausen Tyvärr var vår favoritrestaurang stängd både söndag och måndag så det blev inget Schweinelendchen mit Spätzle med Karlsberg Urpils En blick från Sachsenhausen mot Frankfurt City Center Quote
Timbre™ Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Nästa anhållspunkt är Frankfurt-Sachsenhausen där tyskar tittade på fotbolls VM http://img.photobucket.com/albums/v53/elio...0/resa10-67.jpg Tyskar Kanske lättare att smälta in... Quote
Guest BTS Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 En blick från Sachsenhausen mot Frankfurt City Center http://img.photobucket.com/albums/v53/elio...0/resa10-69.jpg Läcker bild eliot. Quote
eliot Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Läcker bild eliot. Tackar - den blev förvånansvärt lyckad då exponeringen är på 1,8s och jag höll stilla med hjälp av stöd mot broräcke Vi passerade som vanligt Heidelberg på vår väg söderut - och här var det någon som fastnat En blick från Galleria Kaufhof vid Bismarckplatz ....där vi fikar Quote
eliot Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Vi besökte liksom förra året vår vän Alexander i Tessin och vi gjorde där en utflykt till Locarno som ligger vid Lago Maggiore Quote
eliot Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Det blev mycket musiklyssnande hos Alexander och vi blev bjudna på något som jag tyckte var fantastiskt gott dittmann pepperballs curry-ananas När vi lämnade Tessin så var St. Gotthard avspärrad någon timme p.g.a. olycka så det var bara att vänta men slutligen kom vi fram till René där det också blev mycket lyssnande Quote
eliot Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Vi ser att det har skett förändringar i anläggningen - Tidigare använde han som förstärkare Woodside (Radford) ISA230 (kraftigt modifierat!) och denna har nu ersatts av det tvådelade försteget VTL 7.5 och det klassiska slutsteget från Jean Hiraga, Lectron JH50. Vi besökte René i samband med High End Swiss och vi kommer att ingående belysa hans anläggning i tråden Swiss made ...så ni får ge er till tåls.... Quote
eliot Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Schweiz har roliga namn på sina byar och det finns Flims och Flums och vi gjorde vår obligatoriska alpvandring på Flumserberg Det var inte så mycket till utsikt denna dag men Torkel försökte sig på att filma Quote
eliot Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Förr om åren har vi gått ner men det var riktigt kyligt så vi tog linbanan Det fanns andra sätt att ta sig ner En bild från kabinen där vi ser att även korna har svårt att stå i terrängen Quote
Bebop Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Alperna är en fantastisk miljö. Dessutom realtivt myggfri - i vart fall i förhållande till de nordiska "kullarna". Det var ett tag sedan jag var där, kanske dags igen ... Quote
eliot Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Jag hade varit i kontakt med Andreas Bohnenschäfer och Blackvinylsound då Calle_jr tipsat mig om att det fanns en annons på tyska Audiomarkt på en Audience Adept Response AR12 som jag letade efter ända sedan Peo hade tagit med sig sin hem till mig och testat Vielen Dank für Ihre Anfrage. Ich habe bereits 2 weitere Interessenten aber für mich wäre es natürlich auch gut wenn Sie das Gerät abholen würden. De andra intressenterna kom från Grekland och Holland och då Blackvinylsound ligger i Klettgau-Griessen alldeles invid gränsen till Schweiz gick jag omgående med på att hämta den i samband med mitt besök i Zürich. Det visade sig sedan att det bara var 50min på slingriga vägar från Zürich. Vi fotograferade naturligtvis hans Wohnraumstudio Quote
eliot Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Högtalarna är från tyska Ascendo, närmare bestämt Ascendo System Z-f3. Försteg är Convergent Audio Technology SL1 Legend och slutsteg är de nya monoblocken A-7000 från den koreanska tillverkaren ALLNIC Skivspelare är TW-Acoustic Raven AC Quote
Recommended Posts