LYD Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 På lördag den 16:e oktober har vi premiär för en ny butik i Umeå. LYD hifi & hembio slår upp portarna på allvar efter smygstarten som skedde förra veckan. Är det kanske någon av Euphonias medlemmar som varit in redan? Vi håller till i nyrenoverade lokaler på haga i centrala Umeå. I lokalerna finns två lyssningsrum inredda som vanliga vardagsrum. Min ambition är att visa upp prylarna i helt vanliga rum utan professionell akustikbehandling. Anledningen till detta är givetvis att visa hur det kan låta hemma. Dessutom försvinner lite av butikskänslan som jag inte gillar hos vissa hifi-butiker. Vi kommer att jobba aktivt med temadagar och diverse events. Torsdagen den 14:e kör vi igång den första internationella Steve Lukather-dagen. Gamle Lukather släpper ny soloplatta i dagarna och vi känner oss givetvis manade att hylla denna gigant. Vårt sortiment utgörs i dagsläget av följande märken: Högtalare: Dynaudio, Focal, Elac, DLS och Tangent Elektronik: Hegel, Audio Analogue, Marantz och Tangent Övrigt: Supra, Pro-Ject, HRT, Optoma, Samsung, Beyerdynamic och Chord Sortimentet kommer att förändras och utökas med tiden. Jag återkommer med färska bilder från butiken längre fram. Välkomna in! Quote
Recommended Posts