samuel noren Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 får man samma tyngd i ljudet av en separat dac eller är det bättre att köra med det som sitter i cdspelaren. har en audionet art g2 kör via datorn till usb någon som har provat ? mvh samuel Quote
Bebop Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 får man samma tyngd i ljudet av en separat dac eller är det bättre att köra med det som sitter i cdspelaren. har en audionet art g2 kör via datorn till usb någon som har provat ? Jag kan bara delge skillnaden av att använda PUC2 som DAC till in Audio Research CD5 eller köra som den står. Jag kan inte höra några skillnader vid en blindtest där nivåerna satt till samma nivåer. Det kunde inte det besökande Euphonia gänget heller. Veckan efter hade jag ett par andra killar hemma och en av dessa föredrog Audio Researchen. Hur som helst, skillnaderna är mycket små. Jag har samma intryck när jag kör PC över PUC2. Handhavarmässigt föredrar jag att köra med min CD-spelare, så den är inte på något sätt hotad i mitt rack. Quote
bbking Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Jag har samma erfarenhet som Bebop, Hör ingen skillnad mellan Hegel HD10 och Yamaha CD2000 när det är nivå kalibrerat. Vidare har jag jämfört Dacmagic och HD10 vid nivå kalibrerat och ej funnit någon för mig hörbar skillnad. Mycket viktigt vid jämförelse är just att ha nivåkalibrerat. Har testat när nivåerna har en liten skillnad och då har jag alltid tyckt att den med högst nivå låter bäst. Du har ju en kanon CD så du kan lugnt köra den. Kör själv bara datorn via DAC'en och CD'n får spela för sig. Quote
Recommended Posts