Jump to content

Medvedevs stereo får ryssen att se rött


calle_jr

Recommended Posts

Tur man inte är politiker. Märkligt att det är sån missunsamhet mot hifi-människor. Hus, klockor, bilar och motorcyklar är oftast OK men inte en bra hifi-anläggning. Vi ser sådana yttringar även på detta forum någon gång då och då.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte han har gjort sig av med sin Kuzma heller. Den står säkert i ett av hans andra hem.

Men köpte han inte en SYD Series 10 bara förra om året?

Kan det vara en gammal bild?

Tänk ändå om vår kung hade vett att vara HiFi-nörd, då kanske jag skulle sluta att vara principrepublikan och bli rojalist! ;)

/ptr

Link to comment
Share on other sites

Tur man inte är politiker. Märkligt att det är sån missunsamhet mot hifi-människor. Hus, klockor, bilar och motorcyklar är oftast OK men inte en bra hifi-anläggning. Vi ser sådana yttringar även på detta forum någon gång då och då.

Visst är det konstigt,det är okey om man köper något alla andra har eller behöver i deras tycke,köper man något så kan man få höra det var värst vad pengar du har även om summan är några tusenlappar,men om någon annan har spenderat 40-50000:- på tv o dvd sista 10-15 åren o någon annan Hifi utrustning då kan man höra det är väl skillnad,ja visst är det o tur är väl det :D mitt tv konto ligger på 7000:- sen -86 :)

Jag tycker bara det är kul om någon unnar sig något dom tycker om o är intresserade av,jag gläds åt dom som kan leva ut sina drömmar gammal som ung :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker bara det är kul om någon unnar sig något dom tycker om o är intresserade av,jag gläds åt dom som kan leva ut sina drömmar gammal som ung :)

Med tanke på bordsgesterna är det knappast mjölk i glasen... :) Ett känsligt ämne i den svenska skenhelighetspolitiken.

Link to comment
Share on other sites

Tur man inte är politiker. Märkligt att det är sån missunsamhet mot hifi-människor. Hus, klockor, bilar och motorcyklar är oftast OK men inte en bra hifi-anläggning. Vi ser sådana yttringar även på detta forum någon gång då och då.

Ja, det är tur att jag ej är politiker. ;)

Link to comment
Share on other sites

Här är en lite tydligare bild på Stereon från the Guardian.

Kanske en gammal bild eftersom det inte finns någon Yorke med? Naim cd'n går inte att ta miste på, ser ut som någon Nagra komponent oxå. Undrar när Ryssen ska få tummen ur vodkaflaskan och börja nyttja sitt stora musikarv till lite HiFi?

Dmitry-Medvedev-006.jpg

Vi har fått veta att det är Ryska President Dmitrij Medvedev senaste nyförvärv och skivspelaren är en Avid Acutus http://www.avidhifi.co.uk/images/acutus23.jpg och riia steget är ett Avid Pulsare http://www.avidhifi.co.uk/images/pulsare05.jpg

Avid HiFi

Mvh.

VälLjud

Link to comment
Share on other sites

Skitlöjligt sak att lipa över i sin blog and so on... men folk har väl inte hört bra, eller ens hyfsade anläggninar i denna era med mediokra ipod/mp3/mobiltefon-uppspelningar. huuu ;)

För ett tag sedan frågade en polare vad jag hade gjort för 1.5 mille - En bra anläggning och en back öl såklart :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...