calle_jr Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 (klickbar för att läsa artikeln som publicerades i Expressen den 2010-10-07) Jag tror inte han har gjort sig av med sin Kuzma heller. Den står säkert i ett av hans andra hem. Quote
Bebop Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Tur man inte är politiker. Märkligt att det är sån missunsamhet mot hifi-människor. Hus, klockor, bilar och motorcyklar är oftast OK men inte en bra hifi-anläggning. Vi ser sådana yttringar även på detta forum någon gång då och då. Quote
Ekman Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Tänkte ungefär samma sak, alla VET att Medvedev är multimiljonär och det är bara ok så länge han inte visar upp att han har köpt något dyrt? Mycket underlig logik. Quote
Björn-Ola Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Det är klart att en president ska ha en riktig stereoanläggning. Varför ska man annars bli president? Quote
plundin™ Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Jag tror inte han har gjort sig av med sin Kuzma heller. Den står säkert i ett av hans andra hem. Men köpte han inte en SYD Series 10 bara förra om året? Kan det vara en gammal bild? Tänk ändå om vår kung hade vett att vara HiFi-nörd, då kanske jag skulle sluta att vara principrepublikan och bli rojalist! /ptr Quote
calle_jr Posted October 10, 2010 Author Posted October 10, 2010 Det är klart att en president ska ha en riktig stereoanläggning. Varför ska man annars bli president? Precis!!! Men köpte han inte en SYD Series 10 bara förra om året? Då har han säkert tre. Hans påstådda budget verkar vara tilltagen rejält i underkant Quote
Käera Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Tur man inte är politiker. Märkligt att det är sån missunsamhet mot hifi-människor. Hus, klockor, bilar och motorcyklar är oftast OK men inte en bra hifi-anläggning. Vi ser sådana yttringar även på detta forum någon gång då och då. Visst är det konstigt,det är okey om man köper något alla andra har eller behöver i deras tycke,köper man något så kan man få höra det var värst vad pengar du har även om summan är några tusenlappar,men om någon annan har spenderat 40-50000:- på tv o dvd sista 10-15 åren o någon annan Hifi utrustning då kan man höra det är väl skillnad,ja visst är det o tur är väl det mitt tv konto ligger på 7000:- sen -86 Jag tycker bara det är kul om någon unnar sig något dom tycker om o är intresserade av,jag gläds åt dom som kan leva ut sina drömmar gammal som ung Quote
Timbre™ Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Jag tycker bara det är kul om någon unnar sig något dom tycker om o är intresserade av,jag gläds åt dom som kan leva ut sina drömmar gammal som ung Med tanke på bordsgesterna är det knappast mjölk i glasen... Ett känsligt ämne i den svenska skenhelighetspolitiken. Quote
Strmbrg Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Vad är det för pubertala högtalare han har? Quote
Suomela Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Vad är det för pubertala högtalare han har? http://www.danielhertz.com/products/m1 /Suomela Quote
plundin™ Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Vad är det för pubertala högtalare han har? Daniel Hertz M1 och dom är ungefär lika pubertala som dina, kanske lite mindre så! /ptr Quote
Timbre™ Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Vad är det för pubertala högtalare han har? Höger högtalare ser ut att ha fått sällskap av en bastant tube trap... Quote
Bebop Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 http://www.danielhertz.com/products/m1 Någon som hört dom? Även hans förförstärkare kommer från Daniel Herz. Enligt hemsidan har Mark Levinson haft med ett finger i konstruktionen. Quote
plundin™ Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Även hans förförstärkare kommer från Daniel Herz. Enligt hemsidan har Mark Levinson haft med ett finger i konstruktionen. Det är Mark Levinsons företag! Namngivet efter hans mor och far! /ptr Quote
Strmbrg Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Såg ut som nåt från Jamos 80-talssortiment. Quote
Greensleeves Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Tur man inte är politiker. Märkligt att det är sån missunsamhet mot hifi-människor. Hus, klockor, bilar och motorcyklar är oftast OK men inte en bra hifi-anläggning. Vi ser sådana yttringar även på detta forum någon gång då och då. Ja, det är tur att jag ej är politiker. Quote
Absolute Audio Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Här är en lite tydligare bild på Stereon från the Guardian. Kanske en gammal bild eftersom det inte finns någon Yorke med? Naim cd'n går inte att ta miste på, ser ut som någon Nagra komponent oxå. Undrar när Ryssen ska få tummen ur vodkaflaskan och börja nyttja sitt stora musikarv till lite HiFi? Quote
Sanfrid Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Häftig anläggning. Nu måste väl Obama plocka ihop något värre från det Amerikanska sortimentet. Quote
VälLjud Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Här är en lite tydligare bild på Stereon från the Guardian. Kanske en gammal bild eftersom det inte finns någon Yorke med? Naim cd'n går inte att ta miste på, ser ut som någon Nagra komponent oxå. Undrar när Ryssen ska få tummen ur vodkaflaskan och börja nyttja sitt stora musikarv till lite HiFi? Vi har fått veta att det är Ryska President Dmitrij Medvedev senaste nyförvärv och skivspelaren är en Avid Acutus http://www.avidhifi.co.uk/images/acutus23.jpg och riia steget är ett Avid Pulsare http://www.avidhifi.co.uk/images/pulsare05.jpg Avid HiFi Mvh. VälLjud Quote
perrew Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Kanske skulle ha varit mer patriot? Romy's view on the subject Quote
andreas .l Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Skitlöjligt sak att lipa över i sin blog and so on... men folk har väl inte hört bra, eller ens hyfsade anläggninar i denna era med mediokra ipod/mp3/mobiltefon-uppspelningar. huuu För ett tag sedan frågade en polare vad jag hade gjort för 1.5 mille - En bra anläggning och en back öl såklart Quote
Recommended Posts