Jump to content

Recommended Posts

Guest Musicus
Posted

Dette skal bli kul, snakket efter Horten messa i Norge på denne oppstillingen er meget positivt :mm: ...

mvh

Posted
Ja,se där! Ytterligare ett bevis för att man bor i fel landsände.... ;)

Hur är det på butiksfronten där uppe i norr, finns Skönt Ljud och RC kvar?

Posted
Hur är det på butiksfronten där uppe i norr, finns Skönt Ljud och RC kvar?

Skönt ljud finns kvar.RC har väl startat om efter konkursen,tror jag.Men det är ju i Umeå.För långt söderut det med,nästan ;) !

Guest Musicus
Posted

Her oppstillt under Horten messa, weekend efter årets Arken/Opalen :mm: ..

Bildene er lånt fra hfs og fotografen er Morten Teinum som også deltar på Euphonia :)

5009503049_fd6ac53fd3_z.jpg

5009530587_1d27df33c2_z.jpg

5010155922_abe2c2ca8f_z.jpg

5010167096_772e768087_z.jpg

mvh

Guest Musicus
Posted (edited)
Fusion Acoustic i Frankrike för Rockport Technologies i bl.a. Frankrike, Monaco, Belgien.

Deras vägledande priser uppdaterade maj 2010 finner du i denna pdf-fil.

/Suomela

Ellers forhandler/importerer Välljud Rockport, de burde jo vite noe om prisen her, iofs Akkelis også :) ..

http://www.valljud.se/index.php/hoegtalare

mvh

Edited by Musicus
Posted

Dessa högtalare är så förbaskat tilltalande..och jag som (nästan) struntar i utseende...men dessa kan jag inte motstå att bara gloooooooo :Praying:

• 2 weeks later...
Posted

Såhär ser packlistan ut inför helgen demo:

Rockport mira II.

EAR 890 x 2

EAR Primary drive

EAR 509 till Rockport.

Shunyata Hydra 6.

Shunyata Phyton 19, (till Hydra 6).

Shunyata Black Mamba 15, x 3 (till 509 och 912).

Shunyata Venom (till Volvere).

Shunyata hgt. Kablar.

Shunyata signal kablar x 2 (Acute + 509/890 till 912).

EAR V12.

EAR 912.

ZYX 4D.

AVID Acutus

Avid rack

Vi ses på fredag!

Mvh.

Stefan, Alf och Henrik

Posted

Då har vi varit igång några timmar, Rockport är uppkopplade i valvet.

5923036-origpic-707d29.jpg

En trappa upp spelar en nya modell från EAR - V12, tillsammans med stativhögtalare från Eminent Technology. En spännande högtalare med magnetostat i mellanregister och diskant och till ett pris på endast 13 000 kr!!!!

5923036-origpic-a420a3.jpg

Och sist men inte minst en helautomatisk tvättmaskin för vinylskivor, den tvättar med ultraljud och torkar skivorna då den är klar.

5923036-origpic-c36727.jpg

Självklart finns EAR:s egna högtalare, Primary Drive på plats för provlyssning

5923036-origpic-7ffe8a.jpg

Imorgon kör vi mellan 10:00 och 15:00, Välkomna in.

Posted
Och sist men inte minst en helautomatisk tvättmaskin för vinylskivor, den tvättar med ultraljud och torkar skivorna då den är klar.

Har den någon mekanisk tvättning också så att den fixar fettavsättningar också eller den är mer inriktad på damm och lösa partiklar?

Posted
Har den någon mekanisk tvättning också så att den fixar fettavsättningar också eller den är mer inriktad på damm och lösa partiklar?

Den har 2 mjukar rullar som roterar och tvättar skivan tillsammans med ultraljudet

Audiodesksysteme

Posted

Efter lite trix med inställning samt ngn utgångsnivå på cd, så lät RockPortarna riktigt bra :)

Kul och tack för go demo.

Guest Musicus
Posted

Rockport, EAR & AVID var en kombinasjon man godt kunne levd lykkelig med, takk for noen gode timer både igår og idag :) ..

mvh

Posted

Jodå det är bara att instämma, en fullödig återgivning :mm:

imgp9238hdr.jpg

Hela setupen nere i "bankvalvet".

imgp9251x.jpg

Ella o Louis på vinyl.

imgp9254.jpg

Ett av de läckra EAR monoblocken.

Posted

Trevlig demo och Akkelis rum hade blivit lite mer tacksamt mot ljudet jämfört med förra gången jag lyssnade i valvet.

Finhifi på besök. EAR har jag lyssnat på en hel del tidigare, men Rockport har jag tidigare bara sett på bild.

DSC_8761.jpg

Vi var 3 forummedlemmar i lokalen vid tillfället för det handhållna spontanfotot. En hållandes kameran såklart, men man ser även en medlem i den oerhört svårfotograferade högtalarlacken ;)

Han ser lite ledsen och uppgiven ut på bilden. Kanske det är hifibudgeten som rannsakas. Han gjorde dock ett betydligt gladare ïntryck "off-photo".

Posted

Minsta modellen i programmet, men fortfarande en ganska stabil högtalare i europeiska mått!

DSC_8762.jpg

Ytterligare ett snapshot från höften i ett lite mer realistiskt ljus!