Engelholm Audio Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Kul Stefan! Bekräftade rykten från USA säger att dessa högtalare presterar finfint i Svamå-rum. Välljudsvarning utfärdas... Quote
Guest Musicus Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Dette skal bli kul, snakket efter Horten messa i Norge på denne oppstillingen er meget positivt ... mvh Quote
K-man Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Kul! Har inte haft möjlighet att lyssna på RP innan....måste jag få till nu!!! \\K-man Quote
A/Wing. Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Det verkar som det blir en heldag den 29-30 dels hos Stefan sen hos hos Radiohandlarn :mm: Quote
Ekman Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Dom har jag viljat lyssna på i flera år nu, kommer definitivt försöka ta mig ut. Quote
New Order Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Ja,se där! Ytterligare ett bevis för att man bor i fel landsände.... Quote
Hasse Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Ja,se där! Ytterligare ett bevis för att man bor i fel landsände.... Hur är det på butiksfronten där uppe i norr, finns Skönt Ljud och RC kvar? Quote
New Order Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Hur är det på butiksfronten där uppe i norr, finns Skönt Ljud och RC kvar? Skönt ljud finns kvar.RC har väl startat om efter konkursen,tror jag.Men det är ju i Umeå.För långt söderut det med,nästan ! Quote
A/Wing. Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Väldigt kul att se dessa i Sverige. Kommer du upp Calle. Quote
calle_jr Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Kommer du upp Calle. Jag tror inte jag löser det. Men nu finns de ju i Sverige och det blir förhoppningsvis fler demos. Quote
Bebop Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Så här visades Rockport på Montreal mässan 2008. Quote
Suomela Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Hittade ingen prislista..ngn som vet? Fusion Acoustic i Frankrike för Rockport Technologies i bl.a. Frankrike, Monaco, Belgien. Deras vägledande priser uppdaterade maj 2010 finner du i denna pdf-fil. /Suomela Quote
Guest Musicus Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Her oppstillt under Horten messa, weekend efter årets Arken/Opalen .. Bildene er lånt fra hfs og fotografen er Morten Teinum som også deltar på Euphonia mvh Quote
Guest Musicus Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 (edited) Fusion Acoustic i Frankrike för Rockport Technologies i bl.a. Frankrike, Monaco, Belgien. Deras vägledande priser uppdaterade maj 2010 finner du i denna pdf-fil. /Suomela Ellers forhandler/importerer Välljud Rockport, de burde jo vite noe om prisen her, iofs Akkelis også .. http://www.valljud.se/index.php/hoegtalare mvh Edited October 8, 2010 by Musicus Quote
juha Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Dessa högtalare är så förbaskat tilltalande..och jag som (nästan) struntar i utseende...men dessa kan jag inte motstå att bara gloooooooo Quote
VälLjud Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Hittade ingen prislista..ngn som vet? Hej! Mira Monitor 59.000,- Mira Monitor Stand 13.000,- Mira II 169.000,- Ankaa 280.000,- Rockport Technologies Mvh. VälLjud Quote
Akkelis Audio Posted October 28, 2010 Author Posted October 28, 2010 Såhär ser packlistan ut inför helgen demo: Rockport mira II. EAR 890 x 2 EAR Primary drive EAR 509 till Rockport. Shunyata Hydra 6. Shunyata Phyton 19, (till Hydra 6). Shunyata Black Mamba 15, x 3 (till 509 och 912). Shunyata Venom (till Volvere). Shunyata hgt. Kablar. Shunyata signal kablar x 2 (Acute + 509/890 till 912). EAR V12. EAR 912. ZYX 4D. AVID Acutus Avid rack Vi ses på fredag! Mvh. Stefan, Alf och Henrik Quote
Akkelis Audio Posted October 29, 2010 Author Posted October 29, 2010 Då har vi varit igång några timmar, Rockport är uppkopplade i valvet. En trappa upp spelar en nya modell från EAR - V12, tillsammans med stativhögtalare från Eminent Technology. En spännande högtalare med magnetostat i mellanregister och diskant och till ett pris på endast 13 000 kr!!!! Och sist men inte minst en helautomatisk tvättmaskin för vinylskivor, den tvättar med ultraljud och torkar skivorna då den är klar. Självklart finns EAR:s egna högtalare, Primary Drive på plats för provlyssning Imorgon kör vi mellan 10:00 och 15:00, Välkomna in. Quote
Bebop Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Och sist men inte minst en helautomatisk tvättmaskin för vinylskivor, den tvättar med ultraljud och torkar skivorna då den är klar. Har den någon mekanisk tvättning också så att den fixar fettavsättningar också eller den är mer inriktad på damm och lösa partiklar? Quote
Kilgore Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Har den någon mekanisk tvättning också så att den fixar fettavsättningar också eller den är mer inriktad på damm och lösa partiklar? Den har 2 mjukar rullar som roterar och tvättar skivan tillsammans med ultraljudet Audiodesksysteme Quote
juha Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Efter lite trix med inställning samt ngn utgångsnivå på cd, så lät RockPortarna riktigt bra Kul och tack för go demo. Quote
Guest Musicus Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Rockport, EAR & AVID var en kombinasjon man godt kunne levd lykkelig med, takk for noen gode timer både igår og idag .. mvh Quote
plind Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Jodå det är bara att instämma, en fullödig återgivning Hela setupen nere i "bankvalvet". Ella o Louis på vinyl. Ett av de läckra EAR monoblocken. Quote
Matrixen Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Trevlig demo och Akkelis rum hade blivit lite mer tacksamt mot ljudet jämfört med förra gången jag lyssnade i valvet. Finhifi på besök. EAR har jag lyssnat på en hel del tidigare, men Rockport har jag tidigare bara sett på bild. Vi var 3 forummedlemmar i lokalen vid tillfället för det handhållna spontanfotot. En hållandes kameran såklart, men man ser även en medlem i den oerhört svårfotograferade högtalarlacken Han ser lite ledsen och uppgiven ut på bilden. Kanske det är hifibudgeten som rannsakas. Han gjorde dock ett betydligt gladare ïntryck "off-photo". Quote
Matrixen Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Minsta modellen i programmet, men fortfarande en ganska stabil högtalare i europeiska mått! Ytterligare ett snapshot från höften i ett lite mer realistiskt ljus! Quote
Matrixen Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Ovanligt biffig minstahögtalare. Jag ser fram mot lyssning på någon av de större modellerna Quote
Recommended Posts