Bebop Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Fick ett tips från en bekant... 200 jazzomslag Quote
x2000 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Fick ett tips från en bekant... 200 jazzomslag Tack för tipset ... underbar läsning. Quote
Käera Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Fick ett tips från en bekant... 200 jazzomslag Sånt här är väldigt trevligt,precis som Conans inslag häromdagen. Frågan är nu utav dom 200 var det någon du inte kände igen(givetvis mest på kul) Quote
eliot Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Den har jag sedan lång tid på en framskjuten plats i bokmärkesraden - Jag brukar också titta på skivomslagen på Birkajazz - det var den sidan som länkade mig vidare till Digjazz... //Eliot Quote
Bebop Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Frågan är nu utav dom 200 var det någon du inte kände igen(givetvis mest på kul) Där finns en hel del jag aldrig sett men många har jag också men i senare upplagor med andra omslag. Jag gjorde en snabb bläddring och stämde av med vad jag har i minnet och kom då fram till att jag har 66 av plattorna. Den som prickar in hela denna listan med originalplattor har en bra grundplåt till en hygglig pensionsförsäkring. Eje Thelin och Staffan Abbelen-plattorna betingar i original 5-siffriga belopp och det finns det säkert andra som också gör. Quote
eliot Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Där finns en hel del jag aldrig sett men många har jag också men i senare upplagor med andra omslag. Jag gjorde en snabb bläddring och stämde av med vad jag har i minnet och kom då fram till att jag har 66 av plattorna. Snabb bläddring gav att jag hade 41 på vinyl ... Quote
Bebop Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Snabb bläddring gav att jag hade 41 på vinyl ... Du vinner förmodligen tävlingen om vem som har flest original och helt säkert vem som har flest versioner av samma LP Quote
calle_jr Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Man är en skivomslagsucker, även om merparten är lite för tidigt för mig. Visst märker man en koppling mellan Abraxas och Bitches Brew, som författaren själv är inne på. Denna borde väl ingå i serien med tjej+solist+fyndig_text-omslag som vi sett tidigare; Bild: www.digjazz.se Quote
eliot Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Jag har denna skivan som förstautgåva men jag tvivlar på att den är så värdefull som de säger PS. Kanske det är rätt - den finns just nu på eBay med exakt samma stamper som min för Buy It Now US $300.00 Quote
Recommended Posts