A/Wing. Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Sonyn och Krell-dacen har fått vika hädan nu är det bättre grejer som får hjälpa mig att nå musikens Nirvana Quote
minesota Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Grattis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hade jag en slant över skulle jag slå till ! Quote
A/Wing. Posted October 3, 2010 Author Posted October 3, 2010 Skit också har du redan listat ut det det är konstigt det är alltid någon som knäcker det. Jag har insett att jag är för gammal för att klara av det här med databaserad musik så nu har jag bestämt mig jag fortsätter på den gamla invanda vägen med silverskivor det klarar man i alla fall av jag vill inte bli beroende av att min grabb ska hjälpa mig varje gång det strular med datorn. Quote
eliot Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Skit också har du redan listat ut det det är konstigt det är alltid någon som knäcker det. Har inte sett att någon sagt att det är EMM Labs CDSA CD/SACD Player Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Grattis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hade jag en slant över skulle jag slå till ! Jag tolkade det som att Minesota redan hade fattat vad det var för spelare Quote
Matrixen Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 detaljerna som visades är ju nästan lika avslöjande som loggan. Iallafalll om man spanat en del på detta märke, som jag gjort Jag tar gärna en helbild o lyssningsomdömen när de satt sig Quote
Vox Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Jag har insett att jag är för gammal för att klara av det här med databaserad musik så nu har jag bestämt mig jag fortsätter på den gamla invanda vägen med silverskivor det klarar man i alla fall av ........ Det är som med en äldre TV-apparat. Det är inte ålder som avgör om det blir bra utan inställningen. Quote
Bebop Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Har inte sett att någon sagt att det är EMM Labs CDSA CD/SACD Player Som gammal "kanadensare" är det kul att notera att just Kanada har tagit en framskjuten plats inom hifi. Verity är ju en annan av landets adelsmärken. Visste ni att även följande märken kommer därifrån: Classé Moon (Sim Audio) Reference 3a Bryston Tenor Hansen Audio PSB Energy Paradigm Sonic Frontiers Mirage Totem Coincident Speakers Quote
minesota Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Jag tolkade det som att Minesota redan hade fattat vad det var för spelare haha visste inte att det fanns etiket för detta på forumet. Visst såg jag vad det var. Jag har hört denna spelare massor av gånger. Både till utseende och ljud är den svårslagen för mig. /P Quote
new order Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Som gammal "kanadensare" är det kul att notera att just Kanada har tagit en framskjuten plats inom hifi. Verity är ju en annan av landets adelsmärken. Visste ni att även följande märken kommer därifrån: Classé Moon (Sim Audio) Reference 3a Bryston Tenor Hansen Audio PSB Energy Paradigm Sonic Frontiers Mirage Totem Coincident Speakers Sedan jag skaffade mina elektronik från just Moon så har jag noterat att det finns en räcka med kompetenta märken från Kanada. Verity Audio var en otroligt positiv bekantskap.Totems model 1 är en av de bättre stativarna jag hört.Mina Månar övertygar mer och mer,de har bara vuxit.Så mina erfarenheter av kanadensisk hifi är väldigt positiv. Quote
eliot Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 haha visste inte att det fanns etiket för detta på forumet. Det är ingen etikett - men att säga: jag vet, jag vet behöver inte naturligtvis betyda att man vet - I så fall hade alla våra uppackningsgåtor snabbt varit lösta :Shame On You: Quote
iroise Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 gratulerar till nya lekkamraten, trodde först att du kom med nya sensationella avslöjande om cd-formatet, att det skulle överleva alla nya datorbaserade uppspelningsmöjligheter, nu var det inte så! Gratulerar och fö har jag samma inställning som du vad det gäller datorer/musik, jag stannar vid cd:n! Vi får väl kalla oss framsynta bakåtsträvare! Quote
minesota Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Det är ingen etikett - men att säga: jag vet, jag vet behöver inte naturligtvis betyda att man vet - I så fall hade alla våra uppackningsgåtor snabbt varit lösta :Shame On You: Ska tänka på det nästa gång :-) Quote
calm Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Jag har insett att jag är för gammal för att klara av det här med databaserad musik så nu har jag bestämt mig jag fortsätter på den gamla invanda vägen med silverskivor det klarar man i alla fall av jag vill inte bli beroende av att min grabb ska hjälpa mig varje gång det strular med datorn. En gång kommer säkert en retrovåg för oss som håller kvar vid CD:n. Har samma inställning som du och håller kvar min. Nya ismer har ett gemensamt drag och det är att förneka storheten i de gamla. Grattis till en riktig höjdarCD!!! Jag tror att du gör helt rätt att sträva mot fulländningen inom befintligt medium. Calm Quote
Bebop Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Grattis A/Wing! Jag bodde i Montreal när den lanserades. Det är en fantastisk maskin. Quote
Käera Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Vore kul o veta hur du upplever skillnaden mot den gamla vad det nu var.. om det förhuvudtaget är jämförbart. Kanada funkar för mig med,Reference 3A. Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Det verkar som ni har full koll på emmLabb men för mig som inte har hållit på med hifi så länge så är detta ett ganska nytt märke för mig jag har hört talas om det men inte fått möjlighet att lyssna på den. Lägger ändå in lite fakta om företaget. When Sony needed to transform SACD from an intriguing concept into a sonic reality, they turned to one of the world's leading experts in digital converter design: Ed Meitner. In those early days, Ed's EMM Labs worked hand-in-glove with Sony and Phillips to refine what was possible from the format and to establish the unparalleled sonic purity for which SACD is now known. The company soon developed the first complete multichannel DSD playback system from disc to preamplifier. And quickly became one of the industry's most respected makers of high-resolution audio recording and playback products. These distinctions were achieved by the unique amalgam of talent here—physicists, engineers and music lovers alike—working as a team to create the most faithful music production and reproduction equipment available. And, in fact, possible. And now, EMM Labs is bringing the same peerless level of performance into audiophile homes throughout the world. Our latest products are designed for a wide variety of applications and are, without question, the most sophisticated expression yet of EMM Labs innovation and technology. Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Det är som med en äldre TV-apparat. Det är inte ålder som avgör om det blir bra utan inställningen. Inställningen är det nog inget fel på men grabben min är såpass stor nu så han lämnar nog skutan snart. Så då står jag där ensam när det händer något med datorn och ringa honom varje gång det strular det står han nog inte ut med Nä det jag håller på med nu att skriva inlägg och bilder det räcker gott Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Som gammal "kanadensare" är det kul att notera att just Kanada har tagit en framskjuten plats inom hifi. Verity är ju en annan av landets adelsmärken. Visste ni att även följande märken kommer därifrån: Classé Moon (Sim Audio) Reference 3a Bryston Tenor Hansen Audio PSB Energy Paradigm Sonic Frontiers Mirage Totem Coincident Speakers Ja Canada verkar inte så dumt nu hade jag ju Classé-slutsteget innan och nu emmLabb så jag får väl skaffa mig ett bra försteg också från Canada Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 gratulerar till nya lekkamraten, trodde först att du kom med nya sensationella avslöjande om cd-formatet, att det skulle överleva alla nya datorbaserade uppspelningsmöjligheter, nu var det inte så! Gratulerar och fö har jag samma inställning som du vad det gäller datorer/musik, jag stannar vid cd:n! Vi får väl kalla oss framsynta bakåtsträvare! Framsynta bakåtsträvare var det Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 En gång kommer säkert en retrovåg för oss som håller kvar vid CD:n. Har samma inställning som du och håller kvar min. Nya ismer har ett gemensamt drag och det är att förneka storheten i de gamla. Grattis till en riktig höjdarCD!!! Jag tror att du gör helt rätt att sträva mot fulländningen inom befintligt medium. Calm Det verkar som jag inte är ensam. Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Grattis A/Wing! Jag bodde i Montreal när den lanserades. Det är en fantastisk maskin. Kan bara instämma. Undrar då hur referensen låter? Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Vore kul o veta hur du upplever skillnaden mot den gamla vad det nu var.. om det förhuvudtaget är jämförbart. Kanada funkar för mig med,Reference 3A. Detta var vad jag hade. Jämföra ska man nog inte göra varken till pris eller ålder det är så olika. Men lysningsintryck kommer senare. Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Men man kan väl kalla den ganska stilren och som säkert passar in i dom flesta rack. Quote
calle_jr Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Jag har insett att jag är för gammal för att klara av det här med databaserad musik så nu har jag bestämt mig jag fortsätter på den gamla invanda vägen med silverskivor det klarar man i alla fall av jag vill inte bli beroende av att min grabb ska hjälpa mig varje gång det strular med datorn. Med den spelaren kan ju vem som helst bli frälst Grattis A/Wing! Quote
Engelholm Audio Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Snyggt och säkert välljudande. Plus för stora läsbara tecken/siffror och guldstjärna om det går dimma/stänga av? Quote
K-man Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Vad kul att du slog till på den! Där finns mycket välljud i den! \\-man Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Ska jag gå på mina egna intryck och som det verkar er andra så har jag satsat på rätt häst. Under åren så har jag inhandlat ett antal hybrid-skivor som jag nu kan få fult utbyte av Quote
A/Wing. Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Snyggt och säkert välljudande. Plus för stora läsbara tecken/siffror och guldstjärna om det går dimma/stänga av? Välljudande det kan jag lova dig Jag hade ju förmånen att få låna hem Vitus-spelaren av Kenneth ett par månader men där var det en sak som störde mig det var teckenfönstret det gick inte att avläsa vad som stod på några meters håll. Här är det inga problem här hade man säkert kunnat tyda tecknen i andra ändan på huset om det var möjligt. Fönstret går att släcka ner med andra ord en guldstjärna. Quote
limpansson Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Men man kan väl kalla den ganska stilren och som säkert passar in i dom flesta rack. Stort grattis till nyförvärvet! Mvh Anders Quote
Recommended Posts