Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag tänkte ta er med på en liten resa som jag och herr V-åtta gjorde en dag i augusti.

Vi startade från Trollhättehåla redan 0600 på morgonen. Vädret var vad man kallar sådär, regnet hängde i luften och det var rejält grått. Men eftersom vi bara skulle sätta oss i bilen så var vädret inte så mycket att oja sig om.

De båda resande hade packat med sig en massa skivor så vi laddade cdväxlaren så att vi i alla fall skulle få bra musik i mörkret och regnet.

efter att ha tagit frukostmackan och kaffet i marietstadstrakten kände vi att det började bli dags för att lätta på tryck och att i sann utflyktsanda fota något slott eller annat som ser vackert och framhäver vår kulturella bildning hamnade vi på stället som visas på bilden nedan.

002_v8_castle2.JPG

Herr V-åtta var tvungen att prova på detta enormt ståtliga slott och se på hans min, han ser inte så nöjd ut!

001_V8_castle.JPG

Nåväl, vi satte oss åter i bilen och for vidare genom landet. Som ni sett på bilderna ovan var vädret betydligt bättre och temperaturen steg stadigt.

precis vid lunchtid så hade vi kommit såpass långt i vårt resande det kurrade oroväckande i våra magar varpå vi var tvunga att luncha.

003_hungriga.JPG

Menyn för dagen var buffe med 5 olika indiska rätter serverat med ris och nanbröd.

004_hungriga.JPG

Vee-eight låter sig väl smaka och jag måste intyga att det var en riktigt bra måltid.

En del av er kanske redan börjar ha gissningar på vart vi hamnade under vår resa.

Posted

För er andra skall ni får en liten ledtråd...

006_vart_var_vi_nu_da.JPG

Jamen, är inte den där med i Jönssonligan?

Som betydligt fler nu sett så har vi hamnat i Tokhult.

Men, vad kan man göra där då?

Jag tror minsann att Vee-Eight har svaret på det...

010_aha_3.JPG

Hoppsan... där ser man... det vart en hifiresa trots allt... :app:

007_aha_.JPG

V-åtta hittade några designfavoriter redan i fönstret. Klossar!

Posted

009_vakthunden.JPG

Innanför trappan möts man av en skräckinjagande best som vaktar stället och tuggar fradgande i sig dansbandsfonogram, damsugarförsäljare och bovar.

Vi hade nog tur för oss ville han mest kjela med. :)

Rakt fram när vi klev genom dörren slog en vacker syn oss.

011_first_room.JPG

En massa Accoustic Arts burkar och ett par Maggisar. Riktigt välkomnande om jag får säga det själv. :app:

Väggen brevid maggisarna bjöd på ädel rör från italienska Synthesis.

012_annan_vinkel_first_room.JPG

vackra skapelser eller hur?

Det dröjde inte lång tid innan herr Vee-eight började plåga elektroniken med Infekterade svampar och blå mansgrupp.

013_v8_njuter_av_svampar.JPG

Känner ni igen er i leendet så har ni högst troligt skivan BP empire i er ägo... :blush

Posted

Medan Daniel satt och njöt av musik så lallade jag vidare i butiken och hittade denna skapelse.

014_carlssonsub.JPG

Tänka sig att det tillverkas Carlssonsubbar år 2004... :evil:

Sen fick jag veta att det inte alls var fallet utan att det var subben till tillhörde det aktiva systemet från Wiener Lautsprecher Manufaktur.

015_wlm_toppar.JPG

3vägs och aktivt drivet. behöver jag tillägga att det lät riktigt bra?

Robban skulle ha med sig dessa till Arkenmässan där jag i skrivande stund tror att de låter riktigt bra.

Här fanns också ett par olika modeller av Nordic Concept spelarna. visst är de otroligt vackra?

018_NCsvarv.JPG

021_nc_svarv_stooor.JPG

Maffiga med en enorm finish!

Längst in i det lilla rummet, vad hittar man då där?

019_quaddar_mmmm.JPG

Quad:ar!

020_quaddar_wide.JPG

Här även de så omtalade Quadhögtalarna och även de små söta 3A dulcet.

Denna finish på Dulcet:erna tvingade mig att ta en närbild.

017_3a_dulcet.JPG

Posted

Ett intressant objekt för den som letar slutsteg kan annars vara Clarity som är ett icepowersteg som verkligen ser förtroendeingivande ut.

022_clarity_intressant.JPG

024_clarity.JPG

Inuti såg det välbyggt ut genom gallret.

Vi insåg att det fanns begränsade bevis på att jag faktiskt var med på resan så V-åtta stal kameran och dokumenterade när jag njöt av DireStraits över WLM systemet.

025_tux_njuter_wlm.JPG

Efter 3 timmars lyssning, klämmande och snackande var det så dags att ge sig av igen.

Daniels betyg var: Detta är den bästa fritidsgård jag någonsin har besökt.

Detta betyg är en riktig hedersbetygelse! Både Patrik och Robban är väldigt trevliga att ha och göra med och jag rekommenderar alla som vill besöka en riktigt trevlig handlare att ta en tur till Kungsholmen.

Jag höll på att glömma huvudorsaken till varför jag överhuvudtaget kom på tanken att fara till tokhult sådär bara över en dag...

028_jajustja.JPG

Jag skulle ju ha med mig något trevligt hem också... :app:

Men vad det är och hur det har blivit här hemma är fortfarande en sak som måste fotodokumenteras.

Posted

När vi nu var lite småmosiga efter att ha åkt bil hela morgonen, gett magen indisk kost, lyssnat på massa bra musik och prylar var det nu dags för den sista stora upplevelsen på Kungsholmen.

Det är nämligen så att Kungsholmen är begåvat med något som bara har sin motsvarighet i Ottos som ligger i Åhus...

Vad är det nu då som jag svamlar om?

029_mums_glass.JPG

Glass såklart! Det var inte lika maffigt som Ottos måste jag ju säga, men här pratar vi riktig HighEnd-glass!

030_mums_glass_2.JPG

Men vart var nu detta då undrar säker ni.

031_glassholk_kungsholmen.JPG

Kungsholmens glassfabrik är det självklara svaret. Bör inte missas då man är i närheten...

För att visa att Vee-Eight tillhör Faktiskt.se-gänget var vi tvunga att ta en bild på hemvägen från maccedonken.

Vee-eights blåsa var lagom till Stäket stor som Globen och först tappade han av lite vätska och sen fyllde vi på med Cola.

032_dricka_fill_up_staeket.JPG

(oki, det är inte frittar i ketchup, men glassen var faktiskt mättande...)

Efter detta så var vi ju bara tvugna att ha lite kaffe längs vägen och vart får man bästa fikat om inte på Mormors altan?

033_the_best_fika_is_naturally_tuxs-mormors.JPG

Hembakta runda bullar och nybryggt kaffe. :cool:

Efter ytterligare ett par timmar i bilen kände vi att godissuget växte så vi stannade till i ett samhälle.

Här kan vi snacka om att man kan uträtta många ärenden på ett och samma ställe!

035_multitasking_glesbygd.JPG

Man kan både söka jobb, handla, det fanns en babyklädesaffär där inne och det fanns även någon slags videouthyrning. :o

På väg tillbaks till bilen hittade vi lösningen på ett av världens stora mysterier, vart tar postbilarna vägen på kvällarna???

037_aha_det_ar_har_de_gommer_sig_om_natten.JPG

V-Åtta hittade dem allt! Nästa gång kanske vi hittar lösningen på mysteriet med de försvunna sockorna! ;)

på vägen hem vart jag tvungen att dokumentera när bilskrället passerade 40000. :mm:

040_passerar_40000_miles.JPG

bilden vart sådär med blixt och grejjer, men jag fick det dokumenterat.

Jag var hemma igen efter ca 18 timmar, många upplevelser rikare, många kronor fattigare men samtidigt en ny låda rikare.

Posted

Vad gör man inte för sina medbrottslingar på hifins bana? :)

Ear: Vi rensade bara på Kungsholmen. Övriga delarna av Tokhult lät vi bli.

Fideljr: Jag skall försöka. Om jag bara får tummen ur och skaffar mig en egen digitalkamera någon gång så skall väl jag kunna bjuda på några fler reportage.

Timbre: Du kanske råkar ut för ett liknande reportage en vacker dag... ;)

Plundin: tur att man har ett jobb i verkligheten så att man inte åker på ett på nåt sådant ställe... :D

K-man: Tack själv, du brukar ju vara ganska aktiv på att rapportera.

Jag vet att Vee-Eight kommer att använda bilderna till ett eget reportage på faktiskt.se framöver så risken är att ni kan få er dubbel omgång reportage fast ur olika vinklar.

Posted

Tux & V-8> Detta avspända och roliga reportage är ljusår från den tråk-journalistik som så ofta finns bland t.ex. Hifi-journalister :app:

Ert reportage är hur kul som helst! Även Hifinördar kan vara coola & ha humor. Så var det bevisat. ;)

Rocka på, killar. Så hårt det går :cool:

Posted

Haha! Veckans garv! Snyggt jobbat! Samtidigt kände jag igen flera av apparaterna jag lyssnade på på mässan i går i deras rum, lät väldigt trevligt! Och, jo, det var rördrift... :blush (se min lilla slutsats i mässtråden...)

/P

Posted

Jag har vart på resa i Turin, Italien, och ser detta reportage först nu. Börjar förstå varför folk såg på mig och flinade på mässan... :D Jättekul reportage! Skall se vad jag kan ljuga till på Faktiskt.

:cool:

Posted

Var mer att jag åkte dit med feber.. hehe.. blidde inte bättre att ränna runt där med en massa kamerautrustning.. skippade maten.. och svettades i rum med för mycket folk!! ;)