calle_jr Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Evolution och sex plakat Det finns betydligt fler hifi-entusiaster än vad det finns medlemmar på forum, och många nöjer sig med att delta som passiva läsare. Iroise och jag har besökt "Mr G", som är en av dem. Bra ljud kan sällan köpas, det måste skapas. Följ med på en lyssning med ett system som är välavpassat i varje detalj, för såväl musik som för bio... Quote
Bebop Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Härligt...! Det finns också entusiaster utanför forumet som inte vill visa upp sin anläggning. Ett par sådana försöker jag bearbeta ... Quote
plundin™ Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Bra ljud kan sällan köpas, det måste skapas. Du sammanfattar ett helt livs sökande efter nirvana på ett elegant och koncist sätt! Detta blir spännande! /ptr Quote
iroise Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Det finns också entusiaster utanför forumet som inte vill visa upp sin anläggning. Ett par sådana försöker jag bearbeta ... Precis så har det funkat här! Quote
eliot Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Det finns också entusiaster utanför forumet som inte vill visa upp sin anläggning. Ett par sådana försöker jag bearbeta ... Precis så har det funkat här! Du har nog pratat med mig om detta systemet och han ville inte att det skulle plåtas - Ser fram mot fortsättningen Quote
Timbre™ Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Det finns också entusiaster utanför forumet som inte vill visa upp sin anläggning. En grundläggande fråga för all forumsverksamhet. Hifi-integriteten kommer i första hand och ägaren dikterar alltid fotovillkoren... Vi bär ju alla på personliga inställningar till offentlighet men bildtrådarnas tid är inte förbi... Quote
calle_jr Posted September 26, 2010 Author Posted September 26, 2010 Det börjar lovande det här... Jag måste säga detsamma Krell Evolution 600 monoblock; Quote
calle_jr Posted September 26, 2010 Author Posted September 26, 2010 Med en teknik för att för att optimera korrekt signalöverföring och minimera brus genom att placera alla förstärkningssteg på ett ställe (i slutstegen) har Evolution möjlighet att skicka den analoga lågnivåsignalen baserad på strömstyrka, så kallad CAST (Current Audio Signal Transmission). Här ser vi en Nordostkabel kopplad via CAST-ingången; CAST-ingång; Bild: Krell Quote
Kilgore Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Ojoj, mkt kraft där! Är det ett par Magnepan 20.1 man skymtar i bakgrunden? Isf kan jag gissa att det låter helt underbart, är de kanske tom aktivt drivna med trissor i botten o rör i toppen? Har hört den kombon en gång, världsklass Mer bilder! Quote
eliot Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Här ser vi en Nordostkabel kopplad via CAST-ingången; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...25/DSC_9513.JPG Ser ut som en LEMO-kontakt som ofta används på Fysikforskningsanläggningar PS. Mark Levinson använde tidigare Fischer-kontakter som väl skall vara likvärdiga.... (Båda är Schweiziska) Quote
calle_jr Posted September 26, 2010 Author Posted September 26, 2010 Ojoj, mkt kraft där! Är det ett par Magnepan 20.1 man skymtar i bakgrunden? Det ser nästan så ut... Quote
Hasse Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 (edited) Har hört talas om det här systemet av en numera icke så aktiv medlem och visst är det 20.1 . Tycker mig kunna skymta ett par Proteus Provectus. Edited September 26, 2010 by Hasse Quote
calle_jr Posted September 26, 2010 Author Posted September 26, 2010 Tycker mig kunna skymta ett par Proteus Provectus. Korrekt spanat igen; Quote
calle_jr Posted September 26, 2010 Author Posted September 26, 2010 Eftersom det är CAST-uppkoppling är det säkert flera som gissat att försteget är Evolution 202 med separat nätdel; Av skäl som snart kommer framgå så har jag ingen närbild på bakdelen. Såhär ser Krells egen bild ut; Bild: Krell Quote
Timbre™ Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Av skäl som snart kommer framgå så har jag ingen närbild på bakdelen. Ryggskottsvinklar... Quote
calle_jr Posted September 26, 2010 Author Posted September 26, 2010 Ryggskottsvinklar... Precis. För att plåta bakdelen på Evolution 202 måste man ligga nere vid den högra Supralisten ungefär Quote
eliot Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Sladdar ända upp i taket - Jag har en känsla av att du kommer att få användning av ditt fisheye Quote
Timbre™ Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 För att plåta bakdelen på Evolution 202 måste man ligga nere vid den högra Supralisten ungefär http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...25/DSC_9508.JPG Kan genast artbestämma Kimbers nätkablar med tillhörande Wattgate-kontakter... Quote
calle_jr Posted September 26, 2010 Author Posted September 26, 2010 Kimbers nätkablar med tillhörande Wattgate-kontakter... Om jag zoomar in från lite olika vinklar så ser vi kablar från Purist, Kimber, Supra, Nordost och egentillverkning; Denna mix av märke och typ har inte tillkommit på måfå. Tresiffrigt antal kablar har utprovats i detta system, och det verkar inte sitta någon onödig kabel nå'nstans. Quote
calle_jr Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 På mittposition i rackuppställningen ser vi Audio Research med CD7 och stereoslutsteget 300.2 Quote
calle_jr Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 En systembild (eller delvis) med de som flera redan sett ståtliga Magnepan MG 20.1 som fronthögtalare; Quote
Hasse Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 (edited) Ett system helt i min smak . Hur stort är rummet?....kom på, vad har 300.2 där att göra? Edited September 29, 2010 by Hasse Quote
calle_jr Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 Ett system helt i min smak . Hur stort är rummet?....kom på, vad har 300.2 där att göra? 300.2 matas med samma centerkanal till vänster och höger slutsteg för att driva dessa dubbelcentrar; Vilket också förklarar eliots fråga om kablar upp i taket Osäker på rummets storlek, men gissningsvis 20-22kvm. Snedtak. Quote
Hasse Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 300.2 matas med samma centerkanal till vänster och höger slutsteg för att driva dessa dubbelcentrar; Osäker på rummets storlek, men gissningsvis 20-22kvm. Snedtak. Intressanta dubbelcentrar. Står högtalarna på långväggen? Quote
calm Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 På mittposition i rackuppställningen ser vi Audio Research med CD7 och stereoslutsteget 300.2 Nu börjar min puls stiga!! Intressant! Calm Quote
mikael2 Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Snyggt system Det är ett besvärligt pyssel att få ihop Solid Tech-racken på det sättet, hade likadant själv en gång i tiden. Quote
calle_jr Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 Snyggt system Det är ett besvärligt pyssel att få ihop Solid Tech-racken på det sättet, hade likadant själv en gång i tiden. Ja, och som du säkert ser men som inte jag såg direkt så är dels varje apparat och även hela racket avisolerat. Det rimmar inte med min filosofi om hur man bör göra, men det funkar! Det finns även en skivspelarkälla med en helt ombyggd Thorens TD160, SME, VdH Frog och Aesthetix Rhea; Quote
Recommended Posts