bbking Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Branschanknytning med koppling till SWHEA. Hej, jag fattar inte detta med avhopp och anknytning till SWHEA. Vad det har med Euphonia att göra? SWHEA är väl en väldigt ny samanslutning? Jag har varit på "event" hos SWHEA handlare där även Euphonia varit med och dokumenterat: Marten , Akkelius och HiFiStället (om han nu är med, har för mig att de var innblandade på något sätt på Hotell Opalen i Nagra/verity rummet) Jorma och Bengt hade tråden Kokosnötter ihop. Vad är det som händer och sker? Finns det gamla saker bakom som jag, relativt ny medlem, inte har någon vetskap om? Kan nån ev Timbre förklara detta för mig. Mvhd bb Quote
Timbre™ Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Avhoppen kom efter avstängningen av Audio Concept och AC är en av drivkrafterna bakom SWHEA. Personligen ser jag ett samband men här finns givetvis utrymme för feltolkning. Det finns dessutom inget som helst ömsesidigt beroende så nu drar vi inte detta i långbänk. Quote
Akkelis Audio Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Som en av grundarna av SWHEA så vill jag bestämt hävda att det inte finns något samband mellan SWHEA och avhoppen från Euphonia. Det är helt andra orsaker som ligger bakom avhoppen och där har avhopparna agerat helt individuellt efter egen övertygelse/egna skäl. Quote
calle_jr Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Tack för det Akkelis. Om det inte hänger ihop med den allians som SWHEA innebär så kan vi inte heller reda ut här vad som ligger bakom. Vi kan spekulera, men det brukar inte bli så lyckat. Så Björn_B och ev övriga som undrar: Vi får nöja oss med de skäl som respektive avhoppad medlem själv har angivit i sina avslutande inlägg. Quote
Akkelis Audio Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 SWHEA är ju en sammanslutning som verkar för att framföra hifi av hög kvalitet och då vore det ju rätt dumt att göra sig ovänner eller hoppa av ett forum där tusentals hifi intresserade, potentiella kunder finns. Däremot står det såklart SWHEAS medlemmar fritt att ta ställning till vart dom vill vara medlemmar eller ej. Quote
calm Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Att avhoppen hade ett klart samband med uteslutningen av AC och PC står klart. Tror inte att de avhoppande hade en tanke på att just dessa var medlemmar i SWHEA. (Har inte kollat PC medlemskap) Jag tror att reaktionen var densamma som min dvs att livstidsuteslutningen var en oproportionell åtgärd för övertramp som förtjänade en ordentlig reprimand och tidsbestämnd uteslutning. Men om admin anser att dessa uteslöts i egenskap av medlemar i SWHEA så blir jag misstänksam att man agerat på annans uppdrag och i sådant fall tagit ställning i en branchfråga. Då blir i vart fall de branchanknutnas avhopp mera förståeliga. Jag tycker att forumet bör höja sig över denna nivå och vara ett fritt och oberoende forum utan hänsyn till kommersiella intressen. De kommersiella intressena skall självklart kunna vara med men inte så att det styr innehåll eller ställningstagande i någon fråga. Dvs samma villkor som övriga medlemmar. Calm Quote
eliot Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Att avhoppen hade ett klart samband med uteslutningen av AC och PC står klart. Tror inte att de avhoppande hade en tanke på att just dessa var medlemmar i SWHEA. (Har inte kollat PC medlemskap) PC var inte medlem av SWHEA .... Quote
Timbre™ Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Men om admin anser att dessa uteslöts i egenskap av medlemar i SWHEA så blir jag misstänksam att man agerat på annans uppdrag och i sådant fall tagit ställning i en branchfråga. Då blir i vart fall de branchanknutnas avhopp mera förståeliga. Jag tycker att forumet bör höja sig över denna nivå och vara ett fritt och oberoende forum utan hänsyn till kommersiella intressen. De kommersiella intressena skall självklart kunna vara med men inte så att det styr innehåll eller ställningstagande i någon fråga. Dvs samma villkor som övriga medlemmar. Nu tar vi det en gång för alla. Audio Concept åkte ut p.g.a. respektlöshet och arrogans, patrikcaesar för deltagande i tramset och beslutet har ingenting med branschorganisationer att göra. Att sedan påföljande avhopp har en gemensam nämnare kan ju faktiskt vara en slump. Like it or not - avstängningsåtgärden gäller så länge jag har adminbehörighet på Euphonia. Quote
calm Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 PC var inte medlem av SWHEA .... Misstänkte det. Man argumenterar kanske inte på sådant sätt medlemmar emellan. Calm Quote
Recommended Posts