Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Alla skivorna och omslag är i nyskick, bilderna är på omslagen till dessa. Bilder på skivorna går inte att få för att plomberingarna skall förbli obrutna. Lägg bud via PM eller e-post.

Duke Ellington - Sophisticated Lady (1983)

CBS, EPC 25742

vinylfynd-12.jpg

Chris Barber - Creole Love Call (1982)

Timeless, TTD 502/503

vinylfynd-10.jpg

Wild Bill Davison & Papa Bue (1974)

Storyville, SLP-250

vinylfynd-9.jpg

The Carling Family Hot Five - I Lost My Heart In Dixieland (1984)

Phontastic, PHONT 7558

vinylfynd-8.jpg

Acker Bilk - acker bilk in holland (1983)

Timeless, TTD 506/507

vinylfynd-7.jpg

Från skolbands-jazzens födelse (1968)

Gazell, GMG-1210

vinylfynd-11.jpg

Edited by tanto
Posted

Skivorna finns 3 mil söder om Stockholm om ni föredrar att själva avhämta vid köp eller kanske bara vill titta först. Är medveten om att jag bara har två poster på forumet inklusive denna. Ni som är försiktiga av naturen kan kolla in min försäljningsprofil på Tradera, profil på Discogs och Min Hembio.com. Fler bilder går att få vid efterfrågan. Vill ni veta mer eller samtala på telefon, skicka ett PM.

mvh

Tommy

Posted
Från skolbands-jazzens födelse

Gazell, GMG-1210

vinylfynd-11.jpg

Känns som nostalgiska vingslag från tiden då det begav sig. Klubbarna i G:a Stan i salig åminnelse. Gazell, Bobadilla mfl. Senare tillkommande som Stampen och Engelen. :D

Calm

Posted (edited)
Känns som nostalgiska vingslag från tiden då det begav sig. Klubbarna i G:a Stan i salig åminnelse. Gazell, Bobadilla mfl. Senare tillkommande som Stampen och Engelen. :D

Calm

Skivan är 52 år gammal med obruten plombering, lite som en tidskapsel. Lite synd att det inte är den typ av jazz jag uppskattar, hoppas någon annan kan få mer glädje av den.

Edited by tanto