tanto Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 (edited) Alla skivorna och omslag är i nyskick, bilderna är på omslagen till dessa. Bilder på skivorna går inte att få för att plomberingarna skall förbli obrutna. Lägg bud via PM eller e-post. Duke Ellington - Sophisticated Lady (1983) CBS, EPC 25742 Chris Barber - Creole Love Call (1982) Timeless, TTD 502/503 Wild Bill Davison & Papa Bue (1974) Storyville, SLP-250 The Carling Family Hot Five - I Lost My Heart In Dixieland (1984) Phontastic, PHONT 7558 Acker Bilk - acker bilk in holland (1983) Timeless, TTD 506/507 Från skolbands-jazzens födelse (1968) Gazell, GMG-1210 Edited September 17, 2010 by tanto Quote
tanto Posted September 17, 2010 Author Posted September 17, 2010 Skivorna finns 3 mil söder om Stockholm om ni föredrar att själva avhämta vid köp eller kanske bara vill titta först. Är medveten om att jag bara har två poster på forumet inklusive denna. Ni som är försiktiga av naturen kan kolla in min försäljningsprofil på Tradera, profil på Discogs och Min Hembio.com. Fler bilder går att få vid efterfrågan. Vill ni veta mer eller samtala på telefon, skicka ett PM. mvh Tommy Quote
calm Posted September 17, 2010 Posted September 17, 2010 Från skolbands-jazzens födelse Gazell, GMG-1210 Känns som nostalgiska vingslag från tiden då det begav sig. Klubbarna i G:a Stan i salig åminnelse. Gazell, Bobadilla mfl. Senare tillkommande som Stampen och Engelen. Calm Quote
tanto Posted September 17, 2010 Author Posted September 17, 2010 (edited) Känns som nostalgiska vingslag från tiden då det begav sig. Klubbarna i G:a Stan i salig åminnelse. Gazell, Bobadilla mfl. Senare tillkommande som Stampen och Engelen. Calm Skivan är 52 år gammal med obruten plombering, lite som en tidskapsel. Lite synd att det inte är den typ av jazz jag uppskattar, hoppas någon annan kan få mer glädje av den. Edited September 17, 2010 by tanto Quote
Recommended Posts