Jump to content

Radiohandlaraktiviteter i mässfeberns Göteborg

Timbre™

Recommended Posts

Den här tråden har jag väntat på! :app: Jag tror nog att herr Stargazer går igång på 275orna om jag känner honom rätt.Det var skoj att få uppleva radiohandlarens butik!Sällan har jag sett så många godbitar i en och samma lokal!Jag tror att han ensam skulle kunna ställa ut på något hotell och kunna visa upp en massa läckerheter.Coolt!

Snygga startbilder hur som hellst,Timbre.Nu blir det till att sitta och trycka F5....... ;)

Tid är det enda jag har... var det någon som sa, hmm.

Skönt att någon med bättre schema än undertecknad hann med att bevaka detta event.

Det blir ju lätt vita fläckar på kartan när demoaktörerna sprider ut sig i geografin.

Som sagt.... F5 :)

Helt säker kan man aldrig vara :) men jag smög upp för trappan och var plötsligt tillbaka i ett glittrande Diamond Life... :icon_smile_cool:

Spegelblank pianolackfront och givetvis borde Sade ha varit med i skivbagaget... :icon_smile_angry::)

http://euphonia-audioforum.se/timbre/mapp2...istallet027.JPG

Kanske en viss James Bond låt med :) det verkar bli mer o mer vanligt med diamanter

Två uppställda par Dancers från Usher Audio och den gemensamma nämnaren var denna Diamond DMD Tweeter. DMD står för Diamond-Metal-Diamond och det handlar egentligen om en metallbaserad dome inbakad i diamant. Usher Dancer Series har för närvarande totalt åtta modeller som är utrustade

med DMD-diskant. Mini Dancer One & Two är de två senaste tillskotten i denna produktlinje.

hifistallet026.JPG

Det vajade en norsk flagga i aftonljuset och denna helg var Jonny Rydningen från Electrocompaniet AS på besök. Dagen var på väg mot sitt slut, här fanns en grupp lyssnare med första mässdagen bakom sig och jag är helt säker på att förutom lyssningsintryck kretsade tankarna kring mat... :)

Matrixen var i full färd med detaljplanering.

hifistallet025.JPG

Jonny Rydningen visade bl.a. upp den integrerade förstärkaren ECI-5 MKII. I sitt senaste utförande kan den lämna 2 X 120W och valutaomvandlaren räknar ut att Europapriset bör hamna någonstans runt 30000 SEK. Med utgångspunkt från många av mässhelgens prislappar kommer jag automatiskt att tänka på uttrycket bang for the buck. En trevlig och avspänd demo!

hifistallet023.JPG

Satt en stund och lyssnande till EC/Usher-systemet. Trevligt samtal och lite för mig nytt musikval från de båda representanterna fra Norge.

IMG_1823.jpg

Apropå Electrocompaniet som jag gillar skarpt pga dess luftiga och något mjuka ton, så väntar jag med spänning på deras högtalare

som jag som prototyp hade möjlighet att lyssna på i Denver.

http://www.electrocompaniet.com/products/c...kers/index.html

Tillsammans med AW 400 så spelade dessa gudabenådat och en av de bästa rummen på den mässan.

Calm

ändrad pga fel länk till bild

Edited by calm

Det var skoj att få uppleva radiohandlarens butik!Sällan har jag sett så många godbitar i en och samma lokal!Jag tror att han ensam skulle kunna ställa ut på något hotell och kunna visa upp en massa läckerheter.Coolt!

Vi träder tillbaka in i McIntosh County och dagen till ära var det Verity Audio som stod för omvandlingen. Om man i det övre rummet kunde tala om relativt kompakt elektronik till resliga golvhögtalare var det klart omvända förhållanden som rådde här... :)

hifistallet029.JPG

Verity Audio Leonore är visserligen en tvådelad golvhögtalare men ändå en i sammanhanget nätt liten skapelse. Här var Leonoreparet omringat av elektronik och jag kan inte redovisa vilka slutsteg som egentligen stod för drivningen... :) Någonstans snurrade ett samlingsalbum med Diana Krall och där blev jag helt enkelt fast. Dessa Leonores är garanterat inspelade och ännu ett bevis på varför jag en gång överrumplades av Verity Audio.

Mycket retrodesign i detta rum och man behöver egentligen inte eftermanipulera bilderna för att accentuera nostalgikänslan.

hifistallet038.JPG

Verity Audio Leonore är visserligen en tvådelad golvhögtalare men ändå en i sammanhanget nätt liten skapelse. Här var Leonoreparet omringat av elektronik och jag kan inte redovisa vilka slutsteg som egentligen stod för drivningen... :)

Dom var uppkopplade mot McInthosh 60-års jubileumskit Åtminstone under lördagen.

Verity Audio är verkligen en fin högtalare på alla sätt, skulle jag byta stall i framtiden så ligger de väldigt bra till :mm:

En del av deras modeller går ju s.a.s att dela på...

... besökte en f.d Euphoniamedlem för någon vecka sedan (som begåvat sin rigg med nämda högtalare) och där visade det sig att mycket fanns att vinna på en sådan "delning".

Basdelarna stod c:a 2 m bakom topparna och det blev en enormt fin djupledskänsla i återgivningen.

Rummet där de huserar är iofs ett av sveriges mer "Svanåreglerade" så det gör säkert sitt för välljudet men som rekommendation till alla med liknande högtalarkonstruktioner...

prova gärna "delningstricket" för det tillför säkerligen små underverk i välljudets tjänst.

Leonore med Jubileums 70 monosarna och matchande försteg blev den sista lyssninge för mig under helgen. Min spontana reflektion var att det var otroligt skönt ljud. Efter att tok-koncentrerat sig på Elite plaza för at ge rimliga och rättvisa omdömen till 3 olika prestigeanläggningar/högtalare så kom jag på mig själv med att slappna av och tycka att det var en fröjd att få vila öronen till denna uppställning. På något sätt kombineras detaljer, dynamik och homogenitet på ett behagligt sätt.