Jump to content

Zappa junior spelar Zappa senior i Malmö!

iroise

Recommended Posts

Dweezil Zappas band kommer till Sverige i november. Bandet kommer bl a att framföra albumet "Apostrohe" :mm: från 1974 i sin helhet. På repotearen finns också delar ur Zappas instrumentala musik samt videomaterial som inte visats tidigare.

Stockholm 12 november

Göteborg 13 november

MALMÖ konserthus 14 November.

Skall vi här nere samlas för ett gemensamt konsertbesök i Malmö?

Där är alltså justa ljudförhållanden?

Det går inte säga på förhand, men en av de ljudmässigt bästa konserter jag sett var där (Tom Waits).

Jag var där senast med Brama och såg David Byrne. Då lät det helt fel på främre parkett, men helt OK om man gick bak.

Tour de Frank verkar inte vara helt ointresserade av att det ska låta bra...

Jag tror t.o.m SMT skulle få något att bita i om de skulle ge sig på KB.

Om man har tur och det inte är så mycket folk kan man lyckas hitta en spot som inte har vilda västern-frekvensgång mixad med universums efterklang.

14 november - en söndag - Jag hänger gärna med - älskar pappa Zappa kul att träffa "folket här nere"

Ungefär som jag då, gillar också Zappa. Har snackat med tompa, kappa o Brama (som jag inte vet om han är medlem?) och när de bestämt sig så får vi ta ett snack om biljetterna. Kanske kan vi träffas hemma hos Brama på dagen och lyssna på lite Zappa inann. Vi hörs efter helgen i biljettfrågan :)

Fler som vill med?