Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

En snabb fråga som jag gissar att 58 % vet svaret på.

Vad heter den klassiska låten som ofta spelas på hifi consult's demos, en akustisk låt med en tjej. Har namnet riktigt långt fram på tungan men får inte fram det.

De spelade den nu i helgen på arken, av märklig anledning så vet jag att det var unknown artist 23 - (låtens titel), det stod på embalns display ;-)

PS. Om det redan finns en liknande tråd ber jag om ursäkt, om inte så är det i mitt tycke en bra tråd att ha då det ibland är fruktansvärt frustrerande när man inte kommer på vad låten heter.

Posted

OT men kanske ändå inte. Vid mässreportage hör jag ofta folk klaga på att det spelades för mycket glesjazz/mässjazz är det någon som kan räkna upp några artister/grupper som spelar sådant?

Posted

Har ingen aning, men kan vara typ ECM-pianotrior?

Själv spelade jag både Snoddas, Barbro Hörberg och 10CC's Good Morning Judge och det var jättepopulärt! ;)

/ptr

Posted
Jädrigt gôtt att höra den ut i korridoren! Jag sjöng med. :blush

Kan ju berätta att det gjorde jag med (hela tiden) och smådansade, det hände vid något tillfälle att någon i min publik bad mej sjunga lite tystare... :smile2: .. Jag spelar bara musik som jag gillar själv och hoppas att det smittar av på dom som kommer och lyssnar!

Dock blev jag blev lite förundrad att det är så få som har egna plattor med sig, jag är alltid glad för att få nya tips om musik som är trevlig att spela!

/ptr

Posted (edited)
snoddas var du nog ensam om! ;)

Säkert, inget är främmande för mej! ... skall sammanställa en spellista och publicera i SWHEA-tråden när jag återerövrat mina skivor!

/ptr

Edited by plundin
Posted
Om någon är nyfiken så var det Micelle shocked - Quality of mercy

Bra låt! Intressant artist! Brukar inte sällan ha med mej "The Texas Campfire Tapes" när jag är ute och demar!

/ptr