Jump to content

Recommended Posts

Posted

Var inne hos AVBUZZ och kollade om de hade några ny bilder på "häftiga" anläggningar och fann detta bildrepotage

eeew.jpg

AVBUZZ

Karsten

Ps

Skall själv göra en uppgradering av högtalare från mina egna Kharma CRM 3.2D till dessa

i-exquisite-mini.jpg

Posted

Kharma känns sonm ett B-lag för mig när jag ser JM Lab :blush

Posted

Har du någon gång sett Exquisite Reference?...de är bara för läckra och min drömhögtalare oavsett att jag inte sett eller hört dem IRL... :mm:

Posted

Hej Zalve

Har du någon gång haft tillfälle att göra en jämförelse mellan likvärdiga modeller av de två tillverkare

Jag har jämfört de två tillverkarna och jag fastnade för Kharma och detta innebär inte att JM Lab är dåliga men jag föredrar Kharmas ljudbild och förmedling av musiken

Skriv gärna om du har någon egen erfarenhet mellan dessa tillverkare

Posted
detta innebär inte att JM Lab är dåliga men jag föredrar Kharmas ljudbild och förmedling av musiken

- De är ju helt olika typer av högtalare :)

Det vore i mitt tycke intressantare att jämföra Kharma med Mårten Design Coltrane och Avalon Eidolon Diamond som alla är "små" högtalare med likartad bestyckning och även på andra sätt likartade i konstruktion :mm:

Posted

Mums... ge mig Utopia nuuuu.. gärna den stora Granden!! De går nog in i mitt 20kvm rum.. :D :cool: Klart vi gillar hifi i den tyngre klassen!! Bara ge oss med bilder!!!

Posted

Jag skrev "SER" och sen var det en smily efteråt. Nåja.

Har inte lyssnat på Kharma eller nån större JMLab, men det tycker inte jag har med saken att göra.

Desigen på Kharma tilltalar inte mig - Alltså inte lika intressant.

Jag skrev inget om att nån lät sämre eller bättre... Duktigt folk att läsa mellan rader.

Posted

JmLab ser ut som värsta PA riggen :D way to big !!

Ska du få in dom Neo så får du nog först ta bort dörren , sen får du städa rummet :evil: ;)

Eliots förslag om ett test mellan Kharma Mårten Design och Avalon kunde ha varit kul.

Men bara för att dom kör med samma element tillverkare så betyder det inte att dom har samma ideal , eller gör det ??

Ha det bäst

J

Posted
Men bara för att dom kör med samma element tillverkare så betyder det inte att dom har samma ideal , eller gör det ??

Inte alls, men kanske likartad ;)

Är man seriöst intresserad i den ena så borde man kanske lyssna på den andra :mm:

Posted

Fram med solstolarna , jag fixar dricka. Det här vill jag inte missa ;)

Allvarligt talat

Det är lite förmycket heltenkelt , visst det är en spjutspets produkt men dom måtten som dom har kan ju få ganska många att backa redan där.

Där är ett par VR-8 ute på försäljning för ett spotstyver o dom har varit ute ett tag nu. Det hänger nog på att dom är svår sålda pga storleken. Sen får dom vara hur bra som helst.

Posted

WoW det ser nice ud. :mm:

fideljr jeg misunder dig dine Kharma, synes de er for fede og de har fået megen ros. Gid de kom til dK.

Da du var i AVBuzz besøgte du da også CableConcept? spørger pga. af oplysninger om dette rack, har spurgt i alle tænkelige forums - undtagen dette.

DSCF2168a.jpg

Andre er også velkomne med oplysninger.

HilseN

Posted

Neo fixar alles... jag skulle lätt släpa upp dem om det krävdes!! I hissen får man inte in en styck ens.. hehe.. hade nog fått slå sönder halva lägenheten för att få in dem.. och inte hade jag städat heller!! :D :cool: