Bebop Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Jag fick en hälsning från en av mina hifi-vänner i Montreal, André Thériault som då arbetade på Cdf-Audio. Det är en mycket duktig hantverkare som bygger hifi-möbler och skivspelare i den högre skolan. Han har också gjort en hel del spännande tweaks till Linnägare, som sedan Linn kopierat. Det är också André som ritat skalet till Tenor Audio. Nu har han satt igång med en ny serie handtillverkade skivspelare. Han vill ha mina intryck, och jag tänkte att ni kan väl hjälpa till och ge era första intryck som jag kan skicka vidare. Vi kan ju få ett omnämnande på hans hemsida... Skriv gärna på engelska (eller franska )så kan han läsa länken direkt. Making a turntable Quote
DrT Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Väldigt fin spelare! Skivtallrikar delvis i trä är nog en trend på uppgång tror jag. MVH, DrT Quote
new order Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Väldigt fin spelare! Skivtallrikar delvis i trä är nog en trend på uppgång tror jag. MVH, DrT Träslag med hög densitet borde fungera bra va?Dessutom massor snyggare än acryl och liknande i min åsikt. Quote
calle_jr Posted September 15, 2010 Posted September 15, 2010 jag tänkte att ni kan väl hjälpa till och ge era första intryck som jag kan skicka vidare It looks very nice, and I guess it would match aesthetically in any system. The mix of materials is interesting, especially in the platter. I'm a bit disturbed by the suspension towers because they are obstacles when you change record. The small hole on top of each tower should not be visible because it looks a bit unfinished. Bild: makingaturntable.com Quote
Recommended Posts