andreas .l Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 Hej Jag är väldigt nöjd med mina usher v602 . Ett bättre ljud som passar mig för 7900 (tack hifistället för utförsäljningen ) är svårt att finna. Fyra alternativ som jag funderar på som ersättare till min XTZ Class A D3 Musical Fidelity M3i Hegel H70 Primare I21 Naim nait 5i Någon som har erfarenhet om vad som kan tänkas passa och vill dela med sig? mvh Andreas Quote
Sigge Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Vad är det som inte funkar med din nuvarande förstärkare? Det kommer inte att låta lika, men det är tveksamt om det blir bättre. Quote
lindome Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Prova gärna en rörförstärkare till Usher. När jag hade 6381:orna sjöng de mycket bättre tillsammans med en gammal ARC Classic 60 än diverse transistor steg Lycka till Quote
Guest Musicus Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Ellers har Usher selv en pre/power kombo til en ok pris som funker helt utmerkt! mvh Quote
andreas .l Posted September 8, 2010 Author Posted September 8, 2010 Nja inga större fel på XTZ , den leverera verkligen för pengarna om inte annat. Fast jag är sugen på nytt. Vet att med mina PMC så var ju både naim 5i och hegel h70 bättre , fast på lite olika sätt. Hegel med kontroll och "struktur", naim med mer livekännsla och bättre upplösning i mellanregistret. När jag köpte Usher så spelade dom med Musical Fidelity M3i och det lät såklart riktigt fint. Så, bättre eller inte, men är den upplevda olikheten bättre så är jag nöjd iaf Säljs Ushers förstärkeri i Sverige? och vad ligger priset på? har ju ett maxtak på en 13tusen ungefär Quote
Recommended Posts