Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

Jag söker också strömkablar, men har inte testat. Van den Hull har ju ett bra rykte i andra sammanhang, men detta låter lite som snake-oil. Men den är kanske bra, det är väl bara att testa.

Guest Granaten
Posted

Hej

Jag sitter själv med Mainstream i min anläggning och jag måste säga att jag är riktgt nöjd med vad de presterar.

Jag har 2st som jag valt att använda till mitt försteg och slutsteg efter ett test.

Jag gillar ljudkaraktären som är väldigt mjukt men ändå väldigt följsamt ljud med mycket fina detaljer i och en bredd ljudbild.

När jag hade köpt kablarna tänkte jag använda till min cd och försteg men när jag upptäckte att mer detaljer existerade efter att jag kopplade strömkablen inmitt slutsteg bestämde jag mig snabb att där skall den vara.

Hoppas att detta gav någon form av info :)

Posted (edited)

jag har haft goda erfarenheter av VdHs kablar på både signal och högtalarsidan innan men inte testat nätkablarna. Jag har dock sett väldigt goda omdömen av deras nätkablar i brittisk hifipress.

Alla riktiga erfarenheter är viktigare och mer värda än lästa och tredjepartsinformationer, men jag tycker som ekman påpekar att det är bra om man markerar eventuella utgångspunkter som tex en speciell närhet till en viss produktgrupp som en anställning på en firma medger!

Edited by Matrixen
Guest Granaten
Posted

Ekman. Jag berättar enbart det jag hört när jag provade detta i min anläggning efter jag köpte dem.

Jag såg tråden och tänkte bara kommentera.

Posted
Ekman. Jag berättar enbart det jag hört när jag provade detta i min anläggning efter jag köpte dem.

Jag såg tråden och tänkte bara kommentera.

Jag citerar Timbres förutsättningar för medlemmar med branschanknytning:

För undvikande av oklarheter skall medlemmar som driver företag eller innehar anställning med anknytning till hifi/musik ange detta i sin signatur. Här passar det även bra med en länk till eventuell hemsida.

Tydlighet varar längst.

Timbre

Guest Granaten
Posted

Jag förstår helt att det finns en regel som säger detta vilket jag respekterar.

Men för att göra en lång historia kort så pratade jag med Timbre och Calle_jr om detta då jag fick telefon samtal, SMS epost av personer som var riktigt otrevliga vilket jag tyckte var jätte jobbigt.

Jag fick godkännande att ta bort min branch ankytning vilket har gjort saker och ting lugnare.

Tror ni mig inte så fråga Timbre och Calle själva.

Jag tog mig inte hit som medlem pga att göra reklam för Hi-Fi klubben, detta har jag gjort av eget intresse för att dela mins upplevelser och ta tips med er här på forumet.

Precis som andra gör.

Jag hoppas jag gjort mig forstått och att ni respekterar detta.

Posted

Menar du på allvar att folk hotade via telefon, mail och sms när du hade kvar din branschanknytning men när du bytte till "bad sound kills good music" så ska detta ha slutat? det låter inte speciellt logiskt?

Guest Granaten
Posted

Hot??????? Ekman absolut inte. Folk ringde och påstod sig vara mina vänner och ville att jag skulle fixa bättre "kompis" priser.

Vi har den policy att alla kunder betalar vad prislapparna säger vilket vissa har riktigt svårt att acceptera och när de ser då som nu så är inte vissa dumma än försöker bli vän med en.

Detta gick så långt att folket ringde in till butiken.

Mina kollegor upptäckte att jag mådde dåligt ett tag pga detta och sa till mig att helt enkelt gå ut ur Euphonia. Men jag vill fortsätta vara här.

Då skickade jag mailet till Timbre och han tyckte det var helt ok.

Men är det så att det inte passar får jag väl avsluta medlemskapet. Ekman jobbar inte du extra på Hi Fi Consult?

Posted

Låter verkligen extremt märkligt att folk skulle bete sig på det sättet.

Nej jag jobbar inte på Hifi-Consult och har inte gjort på ganska länge nu, om jag hade gjort det så hade det stått i min signatur ;)

Posted
Jag fick godkännande att ta bort min branch ankytning vilket har gjort saker och ting lugnare.

Då tycker jag att vi fortsätter på den inslagna vägen. Forumsmedlemskap skall inte medföra problem vid sidan av.

Posted
Jag förstår helt att det finns en regel som säger detta vilket jag respekterar.

Men för att göra en lång historia kort så pratade jag med Timbre och Calle_jr om detta då jag fick telefon samtal, SMS epost av personer som var riktigt otrevliga vilket jag tyckte var jätte jobbigt.

Tror ni mig inte så fråga Timbre och Calle själva.

Jag tog mig inte hit som medlem pga att göra reklam för Hi-Fi klubben, detta har jag gjort av eget intresse för att dela mins upplevelser och ta tips med er här på forumet.

Precis som andra gör.

Jag hoppas jag gjort mig forstått och att ni respekterar detta.

Respekt Granaten!

Du är previligerad att ha samma intresse/passion som ditt arbete.

Jobbar själv i bilbranschen och skiter helt i olika modeller utan mest bara ser att bilen kan ta mig från punkt A till B, men jag ser helst att alla köper nått med svensk anknytning då det gör att Sverige går framåt , ger mer jobb i Sverige , gynnar de som bor här i form av arbete och en framtida möjlighet av nyutveckling. Samtidigt så kommer det att ge mig arbete i framtiden.

Självklart ska du ha åsikter och synpunkter på diverse produkter som är din passion.

Jag förstår inte människor som inte kan skilja på arbete och fritid och försöker att få egna personliga vinningar av att du är medlem här.

De skall SKÄMMAS!

Din arbetsgivare är ett vinstdrivande företag (som alla andra företag i alla branscher) som kämpar för att överleva och ge dig och dina kollegor ett arbete med skäligt arvode(lön).

Men du får du ha tungan rätt i mun när du kommenterar vissa produkter som korsar din arbetsgivare och ditt intresse.

Dina åsikter respekteras och noteras för vad de är men kom ihåg att inte dissa din arbetsgivares produkter officiellt, och i samma mening inte pusha för dem då det kan kännas färgat.

Fortsätt att delge oss dina åsikter, förkovra dig och gå till jobbet varje morgon med ett leende på läpparna.

Om din arbetsgivare har en produkt som jag tycker är värd priset (som hänt ett flertal gånger) så kommer jag gladeligen in och handlar vare sig du är där eller inte och till pris som är utsatt.

Men om du är där och gör ditt professionella jobb och servar mig så kommer jag troligen att notera din kunskap ,intresse och uppskatta det och göra mig till en nöjd kund som högst troligtvis återkommer.

Så det tjänar vi alla på.

Jag blir upplyst och nöjd.

Din arbetsgivare får sälja kvalitets produkter (japp, med kvalitet menas att produkten uppfyller kundens önskemål, där du har upplyst om produktens prestanda) och får en vinst.

Du får en bra känsla av att ha fått förmedla nått som kunden vill ha och är nöjd med. Och kan därmed ut kassera din lön, vilket är ändamålet med lönearbete.

Ride on bb

Posted

Men Granaten, du kan inte låtsas att du är här som något annat än anställd på Hifi-klubben. Allt du skriver om de produkter ni för blir säljsnack, vare sig du vill eller inte.

Om man är säljare så får man väl tåla att folk försöker fixa en bra deal - jag är lite förvånad över att det görs undantag vad gäller reglerna för vissa hifi-handlare. Eller har jag missuppfattat något?

Posted

Admins uppmaning är väl lämplig att följa? Skriv i din signatur klart och tydligt att du är anställd på Hifiklubben så alla ser. Så gör vi andra med branschanknytning.

Eller annars kan jag också få ta bort min undertext? Jag fick en hattråd mot mig på Faktiskt när jag började hos Jorma...

Posted
Om man är säljare så får man väl tåla att folk försöker fixa en bra deal - jag är lite förvånad över att det görs undantag vad gäller reglerna för vissa hifi-handlare. Eller har jag missuppfattat något?

Själva kärnpunkten och den uppkomna situationen. Som anställd är Granaten undantagen kravet på signaturinformation men måste ta sin koppling till HiFi Klubben i beaktande vid framtida produktdiskussioner.

Posted
Själva kärnpunkten och den uppkomna situationen. Som anställd är Granaten undantagen kravet på signaturinformation men måste ta sin koppling till HiFi Klubben i beaktande vid framtida produktdiskussioner.
OK, ska reglerna tillämpas olika på olika folk med branschanknytning så får jag nog be admin att ta bort mig. Det hela blir ju fånigt. Tack för den här tiden Bengt.
Posted

Tråkig och egendomlig utveckling på en tråd.

Givetvis måste det gälla samma regler för alla på ett forum, annars tappas ju trovärdigheten för ett annars så välskött forum snabbt bort.

Posted

Det finns regler för hur anställda får kommentera företagets produkter utanför jobbet, t.ex. på internet. Arbetsgivaren har rätt och kräva att man är hyfsat lojal, jag har varit med om ett fall där en person fått sparken p.g.a. detta!

Så Granaten, jag tror du går lite svår balansgång för i ditt fall för i princip är du lite bakbunden om vad det gäller just Hifiklubbens produkter även utanför jobbet!

Obs, ta detta inte som kritik mer som en upplysning!

Personligen tycker jag också det uppstår en olustig situation om inte alla med branschanknytning måste ange detta men litar på att admin hanterar det på bästa sätt!

Posted
OK, ska reglerna tillämpas olika på olika folk med branschanknytning så får jag nog be admin att ta bort mig. Det hela blir ju fånigt. Tack för den här tiden Bengt.

Tack själv.

//Bengt

Posted

Det verkar ha gått inflation i att lämna forumet för helt meningslösa anledningar?

Detta var absolut inte min mening när jag kommenterade det hela, tycker bara man ska vara ärlig om man ger positiva recensioner om produkter man själv säljer.

Guest Granaten
Posted

Eftersom det blev sådan här uppståndelse så tar jag väl åter vissa min branch anknytning. Samtidigt tycker jag att det är sorligt att det skall bli sådana uppståndelser. Men, men life goes on som engelsmannen skulle säga :)

Bara så ni vet så tar jag ingen kritik mot mig el Hi-Fi klubben. Jag lever vidare och kommer fortfarande vara medlem och till ge mina upplevelser till er och jag tar med stor glädje till mig utav era kunskaper och tips.

MVH

Markus

Posted
Och det är...?

Det, burde vel ikke være så vanskelig å regne ut ;) ...

mvh