Jump to content

XTZ - Arken 2010


Zalve

Recommended Posts

XTZ har fått en möjlighet att spela i ett större rum och passar då på att spela Divine 100.49

Vi finns i Rum 21b - "Trärummet en halvtrappa upp"

Arken_Divine.jpg

Till detta så köra vi med beprövade saker.

Förstärkare

Class A100 D3 (agerar försteg)

Class AP100 (Slutsteg)

CD-Spelare

CD-100

samt ett gäng kablar av bra kvalite.

Link to comment
Share on other sites

Inte det rummet!

Då kan jag inte besöka er!

Om inte de på Arken har sett till att det har kommit upp en ledstång i trappan! Har de det? Är det ingen ledstång tycker jag att det är skit av Arken's ledning! Jag har påtalat detta för Arken's personal varje gång det har varit ljudmässa där.

Får ni det rummet och det inte finns någon ledstång i trappan bör ni få tillgång till det utan hyra!!

Göran

XTZ har fått en möjlighet att spela i ett större rum och passar då på att spela Divine 100.49

Vi finns i Rum 21b - "Trärummet en halvtrappa upp"

Arken_Divine.jpg

Till detta så köra vi med beprövade saker.

Förstärkare

Class A100 D3 (agerar försteg)

Class AP100 (Slutsteg)

CD-Spelare

CD-100

samt ett gäng kablar av bra kvalite.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Till XTZ och alla intresserade forummedlemmar:

Lyssnade lite på 100.49 hos Hifikit i Stockholm här om dagen och det är lite av ett skämt att dema denna högtalare som dom gör (kör på en integrerad XTZ stärkare + XTZ CD +1.5mm högtalarkabel modell "så enkel som möjligt", samma elektronik vare sig man vill höra 100.49 som 99.25 vilket inte riktigt går ihop hos mig, klart det låter men ljusår ifrån vad jag hade tänkt mig)... Sen vore det på sin plats att ta fram elektronik som matchar denna högtalare, det kanske förhoppningsvis redan är under utredning? Man tankar ju inte gärna en topfuel dragster med 95-blyfri, den kommer inte gå nåt vidare...

Fotnot 1: Vad säger folket om denna högtalare i dagens läge? Spännande att höra nu när den hunnit fylla något år.

Fotnot 2: När XTZ väl fått fint fäste i Stockholm bör man förvalta det väl & se till att produkterna demas på ett rättvist sätt. Jag var inte imponerad hos Hifikit, hur tror XTZ att jag ska bli övertygad att lägga dessa pengar på deras flaggskepp när den får samma demo som vilken budgethögtalare som helst? XTZ borde styra upp hur deras grejer demas, ex. dubbla monoblock till 100.49 i alla fall så det inte faller på något så enkelt som för klen stärkare tills vidare. Elektroniken är inte alls dyr i dagens läge utan det är bara initiativet som saknas!

Fotnot 3: Vart kan man i dagsläget lyssna på XTZ Divine 100.49 i ett vettigt demorum i Stockholmstrakten, Örebro sa nån eller finns det närmare?

Jag tycker det är spännande att följa företagets utveckling och vill bara XTZ's bästa, hoppas det framgår!

Edited by infectious
Link to comment
Share on other sites

Förlåt? Vad menar du?

Jag försökte undvika att uttrycka mig som en typisk språkpolis, men blev nog bara krypstsk istället.

Det jag menade var att du ineder "Kör med .." med en vänsterparentes o jag hann i hastigheten komma till slutet utan att hitta någon motsvarande högervariant. Kanske en programmerarskada från min sida. Jag kan ana var den borde vara, men man vill ju vara säker :blush

Edited by Matrixen
Link to comment
Share on other sites

Jag försökte undvika att uttrycka mig som en typisk språkpolis, men blev nog bara krypstsk istället.

Det jag menade var att du ineder "Kör med .." med en vänsterparentes o jag hann i hastigheten komma till slutet utan att hitta någon motsvarande högervariant. Kanske en programmerarskada från min sida. Jag kan ana var den borde vara, men man vill ju vara säker :blush

Har nu rättat till denna enorma detalj, hoppas allt har klarnat för din del. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...