new order Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Mitt gamla märke Pathos har gått med i den digitala revolutionen med några intressanta lösningar såsom Musiteca,Inpol Remix och Ethos.Det sistnämnda namnet var det konstigt att de inte använt tidigare förresten .Spännande lösningar tycker jag det verkar vara,även om Ethos inte har samma skönhet som Logos eller Inpol2 i mina ögon.Mer info finns här. Quote
stargazer Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 Skönhet ligger i betraktarens ögon. Ingen kan beskylla Pathos för att "go mainstream" med de här nya produkterna... men för mig är detta med Pathos ett avslutat kapitel i och med detta nya formspråk. Arrivederci, Pathos. // stargazer Quote
calm Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 Sonus Faber och nu Pathos har enligt min mening gått från sitt sköna och enkla formspråk som andas italienskt så det förslår, till något som känns tillgjort och främmande. Funktion och design skall gå hand i hand om man skall få till det ordentligt om man ser till en perfekt industridesign. Dessa nya alster tilltalar mig inte alls som både Pathos och Sonus Faberägare, men kanske är det bara att jag inte hänger med i svängarna. Om smak skall man inte diskutera, men man gör det likafullt ändå. Calm Quote
ukiro Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 För att balansera omdömena lite: Det lilla man ser av Ethos gillar jag skarpt. Hade hoppats på nåt sånt efter Synapse, och med inbyggd DAC blev det intressant på insidan också. Jag tycker deras äldre design känns riktigt trött vid jämförelse. /Revolterande ungdom Quote
new order Posted September 6, 2010 Author Posted September 6, 2010 För att balansera omdömena lite: Det lilla man ser av Ethos gillar jag skarpt. Hade hoppats på nåt sånt efter Synapse, och med inbyggd DAC blev det intressant på insidan också. Jag tycker deras äldre design känns riktigt trött vid jämförelse. /Revolterande ungdom Haha! Det var bra att vi får lite mothugg.Var det inte Lundell som sa "den generation som inte revolterar,den generationen är det synd om"? Trött förresten.Tidlös och vacker vill jag säga.Men som sagt.En smak och (kanske) generationsfråga.Känner mig helt plötsligt lastgammal som 42 åring.. Quote
stargazer Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 Plötsligt slog det mig; tänk om den låter skitbra? Och (hemska tanke) om den är snyggare i verkligheten? Oj oj. Vet nån om dessa finns representerade på Arken/Opalen till helgen? Quote
Guest Hifi-Perra Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 (edited) Om Pathos ändå kunde fixa en vettig hemsida Det är något jag inte förstår. Nu när dom har släppt en hel högtalar-serie dessutom. Om man vill ha snabb info så brukar man använda internet nuförtiden, jäsp Edited January 19, 2011 by Hifi-Perra Quote
Recommended Posts