ptr Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 Bara att beställa http://www.higherfi.com/million/#systems Quote
ukiro Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 (edited) Det går ju fnissa åt spektaklet, vilket även jag gör, men samtidigt kan jag inte släppa att det förlöjligar hifi. Jag vågar sätta veckopengen på att de inte provlyssnat alla konfigurationer och kritiskt granskat varje komponentval och kommit fram till varje kombination den vägen. De har alltså med all sannolikhet skapat de här "paketen" baserat enbart på prislapp. Om de ändå skrivit lite kring urvalet och komponentmatchningen, motiverat besluten och visat på kunskap om hur man får t ex en skivspelare för flera miljoner att låta som sin prislapp, då hade det varit extremt intressant. Nu är det bara trams som spelar rakt i händerna på alla som sorterar audiofili i samma fack som homeopati och astrologi. Då är det mycket roligare att kolla på kategorin "All out assault" under Virtual systems på Audiogon där det snackas lite kring komponentval, resan dit, samt styrkor och svagheter. EDIT; Snygg avatar, ptr! (en annan 303-torsk här…) Edited September 4, 2010 by ukiro Quote
gcs Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 Det går ju fnissa åt spektaklet, vilket även jag gör, men samtidigt kan jag inte släppa att det förlöjligar hifi. Jag vågar sätta veckopengen på att de inte provlyssnat alla konfigurationer och kritiskt granskat varje komponentval och kommit fram till varje kombination den vägen. De har alltså med all sannolikhet skapat de här "paketen" baserat enbart på prislapp. Om de ändå skrivit lite kring urvalet och komponentmatchningen, motiverat besluten och visat på kunskap om hur man får t ex en skivspelare för flera miljoner att låta som sin prislapp, då hade det varit extremt intressant. Nu är det bara trams som spelar rakt i händerna på alla som sorterar audiofili i samma fack som homeopati och astrologi. Då är det mycket roligare att kolla på kategorin "All out assault" under Virtual systems på Audiogon där det snackas lite kring komponentval, resan dit, samt styrkor och svagheter. EDIT; Snygg avatar, ptr! (en annan 303-torsk här…) :D :D Quote
calle_jr Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 :D :D Dito! Det skulle förvåna mig om din analys inte är korrekt, ukiro. Due to the prices of many of the items we sell it is not practical to offer a BUY IT NOW option at our WebSite, since few people purchase $50,000 speakers or amps without first asking a question or two? Audiogons Ever Evolving är också kul, med system som "60 years, 3 houses, 2 owners, 1 system", "Transient Satisfaction", "Audiophilia nervioso" och "Do you feel lucky, Punk? Well do ya?". Synd bara att Audiogon ger så låg bildkvalitet. Att visa så fina system med max 600x400 / 100kB Jag har tagit upp det med dem, men de vill nog inte röra forummjukvaran som skalar ner. Bild: Audiogon Quote
andreas .l Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Dom är tydligen ÅF för denna lilla pjäs också http://elitechoice.org/2010/06/06/pivetta-...sive-power-amp/ Quote
Sanfrid Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Då är det mycket roligare att kolla på kategorin "All out assault" under Virtual systems på Audiogon där det snackas lite kring komponentval, resan dit, samt styrkor och svagheter. Tack för en spännande länk! Quote
Porta Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Det här systemet: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?vaslt&1189981921 känns bekant Quote
calle_jr Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Det här systemet: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?vaslt&1189981921 känns bekant Ja, det finns Northern, Southern och Another Light, och den du nämner är vidareutvecklad här. Och Northern Light är nyligen uppdaterad. Quote
eliot Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Och Northern Light är nyligen uppdaterad. Jag struntar just nu i Audiogon då de av någon anledning tagit bort mina bilder - bilderna finns om jag går in på min sida på Audiogon men de visas ej. - Det är påtalat för två år sedan men inget svar.... Quote
Recommended Posts