Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjena

Funderar på att skaffa mina drömhögtalare (Cremona Auditor) vad tror ni om matchningen till Lavardin Is? Eller har ni några bättre förslag på förstärkare?

Tack på förhand

Posted (edited)

Utan att ha lyssnat på den kombon tycker jag att det låter som en intressant matchning! :app:

Bättre förstärkare vet jag inte,men kanske annorlunda.McIntosh,BAT,Pathos,Moon och säkert ett knippe till märken och modeller kan säkert passa.

För att inte tala om Sonus Fabers egna Musica.Vilken skönhet det är!

Sonus0023.JPG

sökte och hittade den här bilden på Musican av Timbre

Edited by new order
Posted

Mammas gata!

Jag har själv inte hört Lavardin med SF, men har info från tillförlitliga källor att det fungerar riktigt bra. Jag har ett par SF Cremona M (3-vägs, golv) som jag driver med en SF Musica. Jag lyssnar mest till jazz och acustisk musik och det fungerar mycket bra. Lyssnar du till mycket rock & roll hade jag valt en annan förstärkare. Musica har slutat att tillverkas men finns i Tyskland för €1 500.

Posted
Vad heter sidorna utanför sverige som man borde kolla? :app: Vore en drömmmmmmmm med en musica :mm:

Jag köpte min hos Hifi-Circle <info@hifi-circle.de>. Kurt var mycket serice minded, talar och skriver på engelska.

Lycka till.

Posted
Kan väl inte påstå att 10-15 papp är en liten skillnad. det i danska kr med om man ska lita på deras prissättning.

Den i Tyskland kostar €1594 (ca 15 k) och den i Danmark kostar 9900 dkr (ca. 13 k). Någon av oss har problem med att räkna, och det är inte jag.