Brännström Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Tjena Funderar på att skaffa mina drömhögtalare (Cremona Auditor) vad tror ni om matchningen till Lavardin Is? Eller har ni några bättre förslag på förstärkare? Tack på förhand Quote
new order Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 (edited) Utan att ha lyssnat på den kombon tycker jag att det låter som en intressant matchning! Bättre förstärkare vet jag inte,men kanske annorlunda.McIntosh,BAT,Pathos,Moon och säkert ett knippe till märken och modeller kan säkert passa. För att inte tala om Sonus Fabers egna Musica.Vilken skönhet det är! sökte och hittade den här bilden på Musican av Timbre Edited August 31, 2010 by new order Quote
Brännström Posted August 31, 2010 Author Posted August 31, 2010 Jo en Sonus Faber Musica skulle inte sitta fel Tyvärr inte så vanlig Quote
Sigge Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Mammas gata! Jag har själv inte hört Lavardin med SF, men har info från tillförlitliga källor att det fungerar riktigt bra. Jag har ett par SF Cremona M (3-vägs, golv) som jag driver med en SF Musica. Jag lyssnar mest till jazz och acustisk musik och det fungerar mycket bra. Lyssnar du till mycket rock & roll hade jag valt en annan förstärkare. Musica har slutat att tillverkas men finns i Tyskland för €1 500. Quote
Brännström Posted August 31, 2010 Author Posted August 31, 2010 Vad heter sidorna utanför sverige som man borde kolla? Vore en drömmmmmmmm med en musica Quote
new order Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 kolla in Audio markt. Du kan också kolla in Audiogon där det kan finnas en del europeiska apparater. Quote
Sigge Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Vad heter sidorna utanför sverige som man borde kolla? Vore en drömmmmmmmm med en musica Jag köpte min hos Hifi-Circle <info@hifi-circle.de>. Kurt var mycket serice minded, talar och skriver på engelska. Lycka till. Quote
Brännström Posted September 1, 2010 Author Posted September 1, 2010 Är det någon som har en musica tillsalu? Quote
Sigge Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Är det någon som har en musica tillsalu? Det finns en begagnad i Danmark http://www.amforamusik.dk/index2.php?id=43&mainid=3, men jag hade köpt en ny då prisskillnaden är så liten. Quote
Brännström Posted September 1, 2010 Author Posted September 1, 2010 Det finns en begagnad i Danmark http://www.amforamusik.dk/index2.php?id=43&mainid=3, men jag hade köpt en ny då prisskillnaden är så liten. Super tack för all hjälp sigge och alla andra . Jag har skickat ett meddelande till dig sigge. Quote
Sigge Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Super tack för all hjälp sigge och alla andra . Jag har skickat ett meddelande till dig sigge. Jag har svarat. Har du inte fått det? Quote
Cahal Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Det finns en begagnad i Danmark http://www.amforamusik.dk/index2.php?id=43&mainid=3, men jag hade köpt en ny då prisskillnaden är så liten. Kan väl inte påstå att 10-15 papp är en liten skillnad. det i danska kr med om man ska lita på deras prissättning. Quote
new order Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Oj så snygg den är .Det är nästan så att det suger att skaffa mig en sådan jag med.Men jag vill ju ha fjärr och hellst balanserat med. Quote
Sigge Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Kan väl inte påstå att 10-15 papp är en liten skillnad. det i danska kr med om man ska lita på deras prissättning. Den i Tyskland kostar €1594 (ca 15 k) och den i Danmark kostar 9900 dkr (ca. 13 k). Någon av oss har problem med att räkna, och det är inte jag. Quote
Recommended Posts