andreas .l Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Är det någon som lyssnat på Sonus Faber Toy Tower och vill dela med sig av sina intryck? Funderar på att eventuellt skaffa ett par då jag fick ett hyggligt erbjudande. Quote
new order Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Ledsen.Kan inte hjälpa dig.Du har inte möjlighet att få lyssna? Quote
andreas .l Posted August 26, 2010 Author Posted August 26, 2010 tänkte kolla upp om hifistället kanske har ett par nästa vecka Quote
Akkelis Audio Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Kanske inte det inlägg du vill ha men en reflektion jag gör som handlare. Inte jättejuste att ta upp Anders på Hifi Ställets tid och plats genom att lyssna på något du vet att du inte kommer att köpa av honom. Eller så säger du som det är, du har ett bra erbjudande på ett par Toy på annat håll och erbjuder honom ett par hundra kronor för en lyssnings stund. /Stefan Quote
Bebop Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Inte jättejuste att ta upp Anders på Hifi Ställets tid och plats genom att lyssna på något du vet att du inte kommer att köpa av honom. Jag gör samma reflektion som "icke handlare" (oavsett vilken butik det rör sig om). Det kan ju vara lätt att handla "billigt" av någon som inte bemödar sig om att ha demoex eller erbjuder provlyssning hemma. Quote
Sigge Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Hej, Jag har hört dem tillsammans med Naim elektronik, och de lät riktigt bra. Mycket större än vad skulle kunna tro. Om man som jag gillar SF "house sound" hade jag nog valt en Lutio Monitor i stället, som är i en helt annan klass, fast lite dyrare blir det. Du måste givitvis lyssna på högtalarna du köper. Ge handlaren också möjlighet att ge ett pris. Jag har alltid handlat där jag lyssnat, handlarna är mer flexibla än vad man kan tro. Lycka till Quote
andreas .l Posted August 27, 2010 Author Posted August 27, 2010 Tack för era svar. Jo det har ni såklart rätt i. Bättre vore nog att lägga en helg i Stockholm där högtalarna finns eller om man har lite tur så ställer audionord upp ett par under Arken, och med lite mer tur även liuto monitorer Naim och SF verkar ju fungera bra, men hur står det sig om man skulle köra med Naims mindre Nait5i? kommer den orka? SF har ju ganska tacksam verkningsgrad på pappret iaf. Quote
Sigge Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Jag hörde dem med Naim Uniti, är jag inte fel informerad är den baserad på Nait 5i. Det fungerade riktigt bra. Quote
andreas .l Posted August 30, 2010 Author Posted August 30, 2010 Jag var uppe hos Anders på Hifistället idag. Det blev ett par Usher V 602 som han reade ut pga utgående modell. Känner mig mycket nöjd med köpet. Som student får man prioritera lite annorlunda kanske :P Nu ska jag leta reda på rätt stärkare i 10-13klassen. Hans MF M3 som det spelades på är ett intressant alternativ men mer om det en annan gång . Quote
Guest HighEnd-Perra Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Hej! Nu är det nya priser på Toy serien. Toy Speaker ligger just nu på 7.400:- istället som förut över 10.000:-. Toy Tower kostar nu 17.400:-, förut låg den på 20.800:- om jag inte minns fel. Alltid något http://www.audionord.se/?page_id=1140 Quote
andreas .l Posted August 31, 2010 Author Posted August 31, 2010 Tack Perra. Jag blev nöjd Usherägare istället :P så SF får vänta tills nästa gång det blir aktuellt Måste säga att det var trevliga priser nu iaf Quote
Recommended Posts