Bebop Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Radiohandlare Bengtsson på HiFi-Stället har skickat följande hälsning till Euphonia Quote
iroise Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Radiohandlare har jag inte hört på många år, trevlig yrkesbenämning, ser intressant ut dvs ser en Accuphase-pryl, tyvärr blir det inget Göteborg för mig denna gång, är upptagen med annat. Quote
Bebop Posted August 25, 2010 Author Posted August 25, 2010 Radiohandlare har jag inte hört på många år, trevlig yrkesbenämning, ser intressant ut dvs ser en Accuphase-pryl, tyvärr blir det inget Göteborg för mig denna gång, är upptagen med annat. Det är så han svarar när man ringer honom... Han bär sin titel med stolthet. Quote
calm Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 I en annan tråd har det använts som ett nedsättande epitet på en påstådd mindre seriös hifi-aktör, men jag håller med att det borde dammas av igen. Såg en annons i veckan där Lars Bengtsson mfl i Stockholm använde begreppet. För övrigt är det kul att mångfalden ökar under mässhelgen med ännu fler tunga arrangemang. Väntar nu bara på att Marten Center också flaggar upp något trevligt. Deras level 3 rum är något av de bästa lyssningsrum som jag har haft nöjet att besöka. För den som inte tror att akustiken har betydelse, rekommenderas ett besök. Calm Quote
chg Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 (edited) Väntar nu bara på att Marten Center också flaggar upp något trevligt Såg en annons i senaste Hifi&musik att det blir så. Hur skall man hinna med allt på två dagar...? Edited August 26, 2010 by chg Quote
Blacktube Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Det ser ut att bli en minst sagt hektisk helg med Arken och Opalen, och radiohandlare Bengtssons event vill man ju inte missa! Quote
andreas .l Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Det ska bli spännande att lyssna på Ushers nya Quote
eliot Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 Vi står nu utanför Radiohandlaren och det är stängt! Quote
eliot Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 De öppnade strax efter kl. 11 .... - och det blev intressant lyssning på bland annat Verity! Quote
Guest Musicus Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 (edited) De öppnade strax efter kl. 11 .... - och det blev intressant lyssning på bland annat Verity! Verity og Spectral, var blandt det bedre jeg hørte igår, spennende ... mvh Edited September 12, 2010 by Musicus Quote
new order Posted September 13, 2010 Posted September 13, 2010 Hej vänner! Nyss hemkommen och sitter och försöker fortfarande smälta intrycken av en hektisk helg i hifins tecken.Jag måste erkänna att jag blev fastnande i rummet med Vectral och Verity en lång stund.En väldigt trevlig setup och sällskap gjorde att tiden bara flög iväg.Verity Audio hade jag höga förhoppningar på.Vad jag inte räknat med var att de var så små och behändiga.Parsifal Ovation är en himmelsk högtalare som jag lätt skulle kunna leva med livet ut.Den har allt som jag vill ha av en högtalare ljudmässigt.Bra rösthantering.Inga register som sticker ut.Den spelar musik på ett så självklart sätt att man för det mesta slutar att försöka bedömma högtalaren och bara lyssnar på musiken. /n.o Quote
Timbre™ Posted September 13, 2010 Posted September 13, 2010 Hej vänner! Nyss hemkommen och sitter och försöker fortfarande smälta intrycken av en hektisk helg i hifins tecken.Jag måste erkänna att jag blev fastnande i rummet med Vectral och Verity en lång stund.En väldigt trevlig setup och sällskap gjorde att tiden bara flög iväg.Verity Audio hade jag höga förhoppningar på.Vad jag inte räknat med var att de var så små och behändiga.Parsifal Ovation är en himmelsk högtalare som jag lätt skulle kunna leva med livet ut.Den har allt som jag vill ha av en högtalare ljudmässigt.Bra rösthantering.Inga register som sticker ut.Den spelar musik på ett så självklart sätt att man för det mesta slutar att försöka bedömma högtalaren och bara lyssnar på musiken. /n.o Kommer att följa upp det här med bilder från söndagens övningar. Quote
Recommended Posts