Jump to content

Recommended Posts

Posted

Radiohandlare har jag inte hört på många år, trevlig yrkesbenämning, ser intressant ut dvs ser en Accuphase-pryl, tyvärr blir det inget Göteborg för mig denna gång, är upptagen med annat.

Posted
Radiohandlare har jag inte hört på många år, trevlig yrkesbenämning, ser intressant ut dvs ser en Accuphase-pryl, tyvärr blir det inget Göteborg för mig denna gång, är upptagen med annat.

Det är så han svarar när man ringer honom... Han bär sin titel med stolthet. ;)

Posted

I en annan tråd har det använts som ett nedsättande epitet på en påstådd mindre seriös hifi-aktör, men jag håller med att det borde dammas av igen.

Såg en annons i veckan där Lars Bengtsson mfl i Stockholm använde begreppet.

För övrigt är det kul att mångfalden ökar under mässhelgen med ännu fler tunga arrangemang. Väntar nu bara på att Marten Center också flaggar upp något trevligt. Deras level 3 rum är något av de bästa lyssningsrum som jag har haft nöjet att besöka. För den som inte tror att akustiken har betydelse, rekommenderas ett besök. :mm:

Calm

Posted (edited)
Väntar nu bara på att Marten Center också flaggar upp något trevligt

Såg en annons i senaste Hifi&musik att det blir så. Hur skall man hinna med allt på två dagar...?

Edited by chg
  • 3 weeks later...
Posted (edited)
De öppnade strax efter kl. 11 ....

- och det blev intressant lyssning på bland annat Verity!

Verity og Spectral, var blandt det bedre jeg hørte igår, spennende :app: ...

mvh

Edited by Musicus
Posted

Hej vänner!

Nyss hemkommen och sitter och försöker fortfarande smälta intrycken av en hektisk helg i hifins tecken.Jag måste erkänna att jag blev fastnande i rummet med Vectral och Verity en lång stund.En väldigt trevlig setup och sällskap gjorde att tiden bara flög iväg.Verity Audio hade jag höga förhoppningar på.Vad jag inte räknat med var att de var så små och behändiga.Parsifal Ovation är en himmelsk högtalare som jag lätt skulle kunna leva med livet ut.Den har allt som jag vill ha av en högtalare ljudmässigt.Bra rösthantering.Inga register som sticker ut.Den spelar musik på ett så självklart sätt att man för det mesta slutar att försöka bedömma högtalaren och bara lyssnar på musiken.

/n.o

Posted
Hej vänner!

Nyss hemkommen och sitter och försöker fortfarande smälta intrycken av en hektisk helg i hifins tecken.Jag måste erkänna att jag blev fastnande i rummet med Vectral och Verity en lång stund.En väldigt trevlig setup och sällskap gjorde att tiden bara flög iväg.Verity Audio hade jag höga förhoppningar på.Vad jag inte räknat med var att de var så små och behändiga.Parsifal Ovation är en himmelsk högtalare som jag lätt skulle kunna leva med livet ut.Den har allt som jag vill ha av en högtalare ljudmässigt.Bra rösthantering.Inga register som sticker ut.Den spelar musik på ett så självklart sätt att man för det mesta slutar att försöka bedömma högtalaren och bara lyssnar på musiken.

/n.o

Kommer att följa upp det här med bilder från söndagens övningar.