Jump to content

Recommended Posts

Posted

Pinsamt nog så har jag inte hittat ngt sätt att +:a på en hårdisk till i Itunes, troligtvis är det så enkelt, att jag inte ser det :blush

Vill helst inte hoppa mellan H-diskarna, utan vill kunna se alla album på en gång.

Ngn som vet?

Posted

Är det i en Mac eller en PC? Jag har en Mac och har försökt få svar på denna fråga sedan nyår utan att lyckas. Mac/Apple vill att Itunes själv ska leta upp all musik och organisera den. Sedan hur det går till ska vi användare strunta i..

Så PC-lösningen att lägga en genväg (som pekar på en annan hårddisk) i musikbiblioteket funkar inte i Mac!

/ :diss: Ulf

Posted (edited)

Hur menar du addera en hd ? Det är väll bara att importera alla de album du har på disken till musikbiblioteket ? Då sparas sökvägen . Klicka ur funktionen att macen automatiskt skall bygga spellistor. Om allt finns i biblioteket är väll bara bra. Bygg sedan bara en spellista som heter typ Hifi där all musik du vill skall finnas ligger. sedan behöver man ju aldrig bry sig mer. Så gör jag iaf.

/P

Edited by minesota
Posted

Man kan i iTunes välja om den ska organisera filerna eller om man ska göra det själv. Organiserar iTunes filerna så hamnar de i den vanliga strukturen musikmapp/artist/album/...

Alternativet är att välja att du organiserar allt själv. Då får du sortera in i mappar som du vill själv, och sen indexeras det i iTunes så att du i iTunes ser artister etc som vanligt, men filerna ligger utspridda på de ställen du själv lagt dem på.

Posted
Hur menar du addera en hd ? Det är väll bara att importera alla de album du har på disken till musikbiblioteket ? Då sparas sökvägen . Klicka ur funktionen att macen automatiskt skall bygga spellistor. Om allt finns i biblioteket är väll bara bra. Bygg sedan bara en spellista som heter typ Hifi där all musik du vill skall finnas ligger. sedan behöver man ju aldrig bry sig mer. Så gör jag iaf.

/P

Har en full hd och vill lägga till en hd till, och kikar man i "inställningar" sedan fliken "avancerat" så står det att man kan välja vilken hd mappen "Itunes Media" ska placeras, dvs vilka som ska kunna hitta..men jag vill ju att det ska fortsätta. Verkar ju som bara en mapp kan delas ut..inte flera. :Cry:

Posted

Jag antar att du inte vill lägga till en HD till iTunes utan lägga till musiken på HDn till iTunes?

I iTunes välj

Arkiv - Lägg till mapp i biblioteket...

bläddra till toppmappen på den nya HDn tryck OK och vänta......

/Micke

Posted
Jag antar att du inte vill lägga till en HD till iTunes utan lägga till musiken på HDn till iTunes?

I iTunes välj

/Micke

Hej

Ja precis så menar jag. /P

Posted

I iTunes välj

/Micke

OK Micke, om det funkar så i ITunes i både PC och Mac är det ju bra och då har ju Juha och andra ITunes-användare fått svar. Jag vill passa på att fråga dig (eller någon annan) vidare i denna tråd och hoppas det är OK för Juha.

Vet du hur man gör om man istället kör flac-filer lagrade i olika bibliotek på två olika discar (en inbyggd och en yttre) och använder SqueezeServer i en Mac?

/ :?: Ulf

Posted
Vet du hur man gör om man istället kör flac-filer lagrade i olika bibliotek på två olika discar (en inbyggd och en yttre) och använder SqueezeServer i en Mac?

/ :?: Ulf

Näpp

I en Windowsdator hade man lagt en Shortcut/Genväg till mapp B i mapp A, där mapp A är den som SqueezeServer synkar mot.

Finns motsvarigheten till Shortcut/Genväg i en Mac?

/Micke