Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Forumbild1.jpg

Anläggningen består av:

Audio Innovations 500 med 6L6GC

Audio Analogue Paganini CD

Cardas Cross & Harmonic Tech pro Silway MKII

Forumbild2.jpg

Tannoy 15" 3808 heter elementet låda & filter är byggda av medlem på ett grannforum

Rummet är litet men på något konstigt sätt funkar det :app:

Edited by Jonne
Posted

Less is more! fint oppsett, og den ampen der vekker mange gode minner, for det er en AI S500? :mm: ...

mvh

Posted
Det var ett fint system om var Befriande rent och snyggt. Kul med karaktär tycker jag som kontrast till annat mer "inköpta" koncept.

/P

Kul att går sin egen väg

Posted
Ser väldigt trevligt ut,du har dämpat på sidorna gjorde det stor skillnad.

Dacronskivorna har hängt med i flera år har inte testat utan med Tannoyerna.Det är inget fel på djupet i ljudbilden iallafall.

Posted
Förtjänar inte ett så där fint system en vinylsvarv :?:

Jo det gör det,men det blir så mycket sladdar :Cry:;)

Posted
Less is more! fint oppsett, og den ampen der vekker mange gode minner, for det er en AI S500? :mm: ...

mvh

Jo det är det.

Köpte den som en tillfällig förstärkare först men det var en riktigt bra matchning till högtalarna.

Så den får stanna ett tag till i systemet.

Posted
Fina bilder jonne kul att du trivs med dina Tannoyer, vad har du för mått på ditt rum?

Tack iroise

Måtten är ca 4,5 x 3,5 så det är inte många kvm

Posted (edited)
Snyggt arbete med högtalarna också. Ser helproffsigt ut.

Väldigt bra foto. En OT-fråga; har du börjat plåta?

Rättelse

Jobbet på lådorna lämnades ut till en snickare

Jag har börjat träna på att fotografera porträtt sitter med ett 55mm och det går inte att använda i mitt lilla rum.

Bilderna har jag tagit ett gammalt Takumar 28mm köpt för 200kr

Jag satt själv och tvekade om jag skulle lägga ut bilderna (tyckte inte dom blev tillräckligt bra)

Edited by Jonne
Posted

Rent och enkelt. Det tilltalar mej.

Är det en till kablarna färgmatchad fjärr?

Vad är det för en pryl fjärren (eller vad det är) ligger på?

Hade en liknande Tannoy-tolva ett par år. En lite mindre låda som stod på låga stativ.

Posted
Tack iroise

Måtten är ca 4,5 x 3,5 så det är inte många kvm

Har varit hos dig ett antal gånger men har inte funderat på totalmåtten tidigare men det verkar som du är instoppad i ett rum med ungefär samma totalmått som mitt! Mycket ovant för mig att ha mindre än 40kvm-lysningsrum och det har tagit tid, ibland kul :mm: ibland jobbigt :diss: , men det funkar bra nu. Jag har tom en sub instoppad och den behövs fortfarande för vissa lp/cd som är för bra för att åka ut pga inspelningskvalité!

Snyggt! ;)

VH

Posted
Rent och enkelt. Det tilltalar mej.

Är det en till kablarna färgmatchad fjärr?

Vad är det för en pryl fjärren (eller vad det är) ligger på?

Hade en liknande Tannoy-tolva ett par år. En lite mindre låda som stod på låga stativ.

Färgmatchad så långt har det inte gått än ;) den är mer grön än blå på bilden.

På tal om färgmatchning.Den underbart gröna Cardas Cross :D har fått sällskap av en Cardas Cross signalkabel har den hemma ett tag för att testa.

Det som fjärren ligger på är en fotpall.

Posted
Har varit hos dig ett antal gånger men har inte funderat på totalmåtten tidigare men det verkar som du är instoppad i ett rum med ungefär samma totalmått som mitt! Mycket ovant för mig att ha mindre än 40kvm-lysningsrum och det har tagit tid, ibland kul :mm: ibland jobbigt :diss: , men det funkar bra nu. Jag har tom en sub instoppad och den behövs fortfarande för vissa lp/cd som är för bra för att åka ut pga inspelningskvalité!

Snyggt! ;)

VH

Ditt förra rum var mkt bra.Ja det är både för och nackdelar med små rum.

Posted

Ren och snygg uppställning ...

När jag ser en anläggning som detta undrar jag lite vad jag själv håller på med. Ibland känns det som om jag vill kasta ut allt och börja om från början igen med så lite prylar som möjligt men utan att ge upp kraven på ljudkvaliteten.

Posted
Ibland känns det som om jag vill kasta ut allt och börja om från början igen med så lite prylar som möjligt men utan att ge upp kraven på ljudkvaliteten.

The circle of hifi...

Hojta till när du ska börja kasta så kommer jag och fångar ;)

Posted
Ren och snygg uppställning ...

När jag ser en anläggning som detta undrar jag lite vad jag själv håller på med. Ibland känns det som om jag vill kasta ut allt och börja om från början igen med så lite prylar som möjligt men utan att ge upp kraven på ljudkvaliteten.

Vintage kanske ... :Idea:

Sälj allt, köp en välljudande anläggning från 70-talet och investera resten av pengarna på justa vax!

Vem har sagt att man måste köpa nytt hela tiden? :D

Posted
Vem har sagt att man måste köpa nytt hela tiden? :D

Dessvärre är jag inte så förnuftig. Jag har en blandning av nytt och demoex, men inte så mycket renodlat begagnat. Om jag hade haft din kunskap på elektroniksidan hade saken förmodligen varit annorlunda.

Det finns vissa prylar som jag inte vill köpa begagnat. Kalsingar och sängar hör dit men även en del hifi, framför allt pickuper. Demoex eller ex som jag vet vem som ägt och/eller utrustning som jag har någon form av försäkringar och tillit om fungerar dock.

Å andra sidan, något måste ju se till så att avdelningen av begagnat fylls på. ;)

Posted
Ser bra ut Jonne, ska bli kul att lyssna på de där högtalarna ngn gång :)

Bara till att höra av sig Kilgore. :)

Posted
Säg bara till var och när du ska kasta dina VTL,så jag vet var jag ska infinna mig! ;)

:D

Dom sitter fast och låter sig inte kastas ut så lätt ... men jag blev informerad av konsulterna att VTL har nu lanserat MK III av VTL's MB450 med bl a variabel dämpfaktor för maximal anpassning till olika högtalare. Så man vet aldrig :Praying: Jag hoppas konsulterna kan ge lite mer info om detta inom kort ...

Fast nu blev det lite OT. Sorry Jonne