hififrasse Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Hej Kanske inte rätt att läga detta här och då får det plockas bort ----men ---chans till gratis Spotify premium se länk http://www.gratispremium.com/?ref=575670 mvh Bertil Quote
Vox Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Enligt definition är erbjudandet inte gratis. För att något i marknadsföringssyfte skall få kallas gratis får det inte vara kopplat till en motprestation vilket är fallet här. Med andra ord handlar det om falsk marknadsföring. Quote
gcs Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Enligt definition är erbjudandet inte gratis. För att något i marknadsföringssyfte skall få kallas gratis får det inte vara kopplat till en motprestation vilket är fallet här. Med andra ord handlar det om falsk marknadsföring. Just det så är det. Gör en anmälan till KO. Quote
calle_jr Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Tack för länken hififrasse, men jag betalar hellre än svarar på de jobbiga frågorna som dessutom innebär en massa skräppost och telefonförsäljare De påstår att syftet att välja premium är att slippa reklamen, och så får man den på en massa andra sätt i stället Detta har Spotify inte gjort så bra. Quote
minesota Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Hela Spotify är ju vansinigt egentligen.. Känner inte en enda musikant som egentligen vill ha sin musik där när man får typ 0,3 öre per låt. Knappt bättre än att låta folk tanka musiken gratis faktiskt. Men visst är tjänsten rolig och visst kan man spendera några timmar att hitta ny musik.. Quote
gcs Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Jag använder snik-verionen att lyssna på när jag jagar skivor som jag möjligen vill köpa. Quote
calle_jr Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Jag använder snik-verionen att lyssna på när jag jagar skivor som jag möjligen vill köpa. Precis, jag tror vi är en del som använder det ungefär som ett uppslagsverk. Quote
hififrasse Posted August 21, 2010 Author Posted August 21, 2010 Hej Ja det var en massa frågor...........jag lyssnar också på "snikversionen" inför skivköp Ja då plockar vi väl bort denna tråd eller vad säger ni Quote
lindvall Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Spotify har verkligen givit mitt musiklyssnande en ny kick och ger mig väldigt mycket för pengarna (99 kr i månaden) eftersom jag kan ha det på min iPod Touch, förutom på datorn hemma. Utan reklam. För mig har Spotify blivit något jag verkligen inte vill vara utan. Diskussionen om att artisterna får dåligt betalt är nog så viktig, men för mig som konsument är Spotify nästan för bra för att vara sant. Ungefär som Napster, innan det blev krångligt att ladda ner musik (olagligt). Quote
hififrasse Posted August 22, 2010 Author Posted August 22, 2010 Hej igen Ska kanske ändra riktning i tråden, koppla den till erfarenheter av dator-digital till extern DAC jämfört med CD spelare. Sitter själv och jämför spotify + DAC mot Primare CD31 och CD vinner så här långt- kopplar dator till DAC från Hegel men ändå....... Har för övrigt testat att plocka ut signal från Primaren och använda DAC från Hegel men min upplevelse är att Primare som helhet ger mer "luft" och rymd i det som återges- saknar ngt i mellanregistret (tror jag) men det låter väldigt bra från DACen trots det Erfarenheter där ute ?? mvh Bertil Quote
calle_jr Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 Spotify har verkligen givit mitt musiklyssnande en ny kick och ger mig väldigt mycket för pengarna Att lyssna på musik är vad som skiljer oss från andra djur. Jag har testat musik på ett gäng andra däggdjur, men de reagerar inte som människor. Vad är det Spotify strömmar? Är det bra ljud? Quote
Andy Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 (edited) Att lyssna på musik är vad som skiljer oss från andra djur. Jag har testat musik på ett gäng andra däggdjur, men de reagerar inte som människor. Vad är det Spotify strömmar? Är det bra ljud? 320kb/s om du betalar, 192 om du är snål, ekonomisk,fattig eller något annat. Om det är bra ljud är subjektivt, men jag tycker det är helt ok. Men då har jag ingen bra anläggning så för min del är det lagom. Edited August 22, 2010 by Andy Quote
calle_jr Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 320kbps om du betalar, 192 om du är snål, ekonomisk,fattig eller något annat. Om det är bra ljud är subjektivt, men jag tycker det är helt ok. Men då har jag ingen bra anläggning så för min del är det lagom. OK, tack. Vad använder man för komprimeringsteknik? Quote
Andy Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 OK, tack. Vad använder man för komprimeringsteknik? Vet faktiskt inte, det hade ju varit riktigt kul om man i framtiden kan använda produkter som spotify och streama utan att gå miste om någon kvalité Quote
calle_jr Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 Jag hittade denna sida där det står att de använder Ogg Vorbis q5 codec. Quote
minesota Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 Finns en artikel i senaste Hifi choice om spotify. Spotify lagrar all musik i Flac. Dom tror inte att brebandsnäten skulle orka en högupplöst strömning. Allt eftersom infrastrukturen blir bättre menar dom att dom möjligen i framtiden kommer köra lossless. Dom verkar nu även ha en filmtjänst på g. /P Quote
lindvall Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 calle jr: Om du inte har Spotify så delar jag mer än gärna med mig av en invite, så du kan provlyssna hur det är i "snik-skicket" för att bilda dig en uppfattning om hur det funkar. Naturligtvis delar jag gärna med mig till fler, om någon mot förmodan inte har Spotify, men vill prova på. Det finns förvisso möjlighet att testa utan invite, men det var ännu mer begränsningar i den formen. Quote
new order Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Jag tror inte man behöver invites för att få snikversionen av spotify längre.Det är bara att regga och köra. Quote
lindvall Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Jepp, det finns en snikvariant där man måste ha invite, och så finns det en dubbelsnik där man slipper även det. Quote
calle_jr Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 Jag har haft Spotify sedan 2008, och nu kom det upp ett nytt kontrakt med 26 punkter som jag ska acceptera. Även våra barn ska garantera att de förstått avtalet och fått det godkänt av sina föräldrar. Hur ska en 12-åring veta t.ex om han/hon bor i ett land där man får använda Spotify? Irriterande med dessa långa krusidulltexter. Varför inte bara ha en mening - "Programmet används på egen risk och du kommer bli stämd om du kopierar materialet"? Quote
Recommended Posts