Kraudio Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 I veckan gick färden, än en gång till Ultimate - Vimmerby. Jaha, nu gäller det väl TAD igen, tänker säkert många...... Så rätt, är man nu en gång innehavare av Rerference One, så är man Här följer lite intryck : På nedre botten av butiken, huserade nya klass D slutsteget TAD M 2500 ihop med Pioneer EX1 högtalarna. Här presenterades en mycket musikalisk, engagerande återgivning. Har aldrig hört EX1 låta så bra tidigare. TAD tycks verkligen ha lyckats med sin klass D debut. Därefter gick vi upp till det allra heligaste, här hade Jörgen bullat upp med TAD D600 CD/SACD, ML försteg, TAD M600 monoblock och TAD reference One högtalarna. Rummet hade sen sist, även förbättrats, med lite mer dämp- material. Om man vart imponerad av ljudet på nedre botten, blev man här "golvad" En återgivning farligt nära, den äkta varan!!!!!!!! tad-labs.com Älskar ni musik, ta er till Vimmerby och bedöm själva. Quote
gcs Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Jag har tänkt att åka förbi världsmetropolen Vimmerby vilken vecka som helst. Jag har tidigare varit där i samma ärende, att lyssna på TAD Ref. one. Quote
Mattias A Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Kul att Vimmerby finns på er karta också! Själv är man bördig därifrån, och har Jörgen att skylla för sitt audio-missbruk. Första gången jag var där lyssnade jag på Madonna's "Frozen" på wisdom audio's Adrenaline och quadripla mono-block från AudioNet, om jag minns rätt. Vad ska man säga? Han vet hur man marknadsför musik... Quote
conan Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Jörgen är trevlig och har alltid nåt kul i butiken - och har han inget nytt så finns ju TAD och en massa bra musik ... hehe. Quote
Stereotypen Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Jag var också där för ett par veckor sedan och lyssnade på de stora TAD-högtalarna. Jörgen var väldigt trevlig och bra lät det ! Tack Jörgen för lyssningsstunden! Quote
Recommended Posts