Absolute Audio Posted August 18, 2010 Posted August 18, 2010 På denna sida finns det en kul beskrivning hur du verkligen rippar en vinyl! Rippa vinyl Även Discovery producerad film om hur en vinylskiva blir till Quote
gcs Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Det här experimenterade jag med på 50-talet, men då gjorde jag det med 78 varvare. Ett av problemen med att göra en avgjutning är att man också får med alla repor och skador som finns på originalet. Jag är inte heller så säker på att det fungerar med sådana skivor där spåren är tätt packade. Quote
Absolute Audio Posted August 20, 2010 Author Posted August 20, 2010 (edited) Underbart! Det där måste jag prova. Någon som har några skivor värda att kopiera? Tidiga Pink Floyd 1st pressar, eller någon udda Elvis singel?? Så kan vi prova Edited August 20, 2010 by kansas Quote
minesota Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 http://www.stereophile.com/phonopreamps/pu...iting_software/ Läsvärt i äment. Quote
calle_jr Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Någon som har några skivor värda att kopiera? Tidiga Pink Floyd 1st pressar, eller någon udda Elvis singel?? Så kan vi prova Jag har ett acetat av Point of know return som jag inte har nån nytta av. Vi kan ju testa med den Quote
gcs Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Jag har ett acetat Acetat! Menar du då ett riktigt grammofonlack på aluminiumbas? Quote
calle_jr Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Sorry, var verkligen menat som att jag skojade. Quote
conan Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Det vore ju ganska jobbigt om guckan man häller på skivan råkar fastna ... Bara för att det var så enkelt testade jag att rengöra en för övrigt värdelös vinyl med hjälp av trälim. Det gick väl hyfsat men helt lätt att dra bort det torkade limmet var det inte ... Quote
gcs Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Sorry, var verkligen menat som att jag skojade. Ja jag misstänkte det. Jag har faktiskt själv ett antal pressmatriser och en DMM master som hänger på min vägg i musikrummet. Quote
Absolute Audio Posted August 21, 2010 Author Posted August 21, 2010 Jag har ett acetat av Point of know return som jag inte har nån nytta av. Vi kan ju testa med den Skulle ju kunna få igång en fin-fin bootleg fabrik! Quote
Recommended Posts