Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det här experimenterade jag med på 50-talet, men då gjorde jag det med 78 varvare. Ett av problemen med att göra en avgjutning är att man också får med alla repor och skador som finns på originalet. Jag är inte heller så säker på att det fungerar med sådana skivor där spåren är tätt packade.

Posted (edited)
Underbart!

Det där måste jag prova.

Någon som har några skivor värda att kopiera? Tidiga Pink Floyd 1st pressar, eller någon udda Elvis singel?? Så kan vi prova ;)

Edited by kansas
Posted
Någon som har några skivor värda att kopiera? Tidiga Pink Floyd 1st pressar, eller någon udda Elvis singel?? Så kan vi prova ;)

Jag har ett acetat av Point of know return som jag inte har nån nytta av. Vi kan ju testa med den ;)

Posted

Det vore ju ganska jobbigt om guckan man häller på skivan råkar fastna ...

Bara för att det var så enkelt testade jag att rengöra en för övrigt värdelös vinyl med hjälp av trälim. Det gick väl hyfsat men helt lätt att dra bort det torkade limmet var det inte ...

Posted
Sorry, ;) var verkligen menat som att jag skojade.

Ja jag misstänkte det. Jag har faktiskt själv ett antal pressmatriser och en DMM master som hänger på min vägg i musikrummet.